در مجموع براورد آنتروپی شانون نشان داد که بیشترین وزن مربوط به ساحت های زیستی و بدنی و کمترین وزن مربوط به ساحت های علمی و فناورانه و ساحت های اقتصادی و حرفه ای به میزان 15 مورد بود. همچنین مشخص شد که میزان توجه به ساحت های ششگانه در حد 32/0 می‌باشد. بر اساس یافته ها می‌توان گفت که با ارتقای سطح توجه ساحت های علمی و فناورانه و ساحت های اقتصادی و حرفه ای می‌توان حد مطلوبی از توجه به ساحت های ششگانه را در کتاب فارسی سوم دبستان پیش بینی نمود. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل کتاب درسی فارسی پایه سوم دوره ابتدایی می باشد. پژوهش حاضر در صدد بررسی سطوح خوانایی کتاب فارسی پایه سوم دوره ابتدایی می باشد. جامعه آماری پژوهش کتاب فارسی پایه سوم دوره ابتدایی چاپ سال 1396 و معلمان این کتاب می باشد.

بانک فایل پژوهشی معلمان علاوه بر تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت بانک فایل پژوهشی معلمان بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان می باشد. تحلیل محتوای فارسی سوم ابتدایی به صورت کامل و دقیق توسط پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا طراحی و تنظیم شده است و این سایت تمام تلاش خود را در راستای تهیه و تنظیم تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان نموده است. پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا علاوه بر تحلیل محتوای فارسی سوم ابتدایی دیگر نمونه های تحلیل محتوا کتب درسی را در سایت جای داده است.باید گفت سایت پژوهش سرای فرهنگیان – مدیران فردا بهترین و دقیق ترین سایت در راستای تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان می باشد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه نظرخواهی و فرم مصاحبه نیمه ساختارمند است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها به تناسب از تحلیلهای آماری و منطقی و بر اساس الگوی ترکیبی استفاده شده است.

برای مشاهده متن مقاله و یا دانلود آن لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید. ما رایگان واست سرچ میکنیم .فقط کافیه موضوع و شماره موبایلت را در کادر ثبت موضوع ، وارد کنی و تمام . ما لیستی از بهترین عناوین که مرتبط با موضوع شماست را در (روبیکا ، ایگپ ، ایتا یا واتساپ) تقدیمتون میکنیم.

هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب فارسی پایه سوم ابتدایی بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت می‌باشد. پژوهش از نوع توصیفی بوده و از روش استقرایی انتخاب گردید. واحد زمینه صفحات(متن، تصویر) و واحد ثبت مضمون متن و تصویر موجود در صفحات می‌باشد. بدین منظور پس از مشاهده و مطالعه متن و تصویر کتابهای فارسی پایه سوم ابتدایی در دوره زمانی چهارماه مطالب موردنظر استخراج شد. یافته‌ها نشان داد که در میان ساحت‌های ششگانه، بیشترین میزان فراوانی مربوط به ساحت های زیستی بدنی به میزان 132 مورد و کمترین میزان توجه مربوط بود به ساحت های علمی و فناورانه به میزان 2 مورد.

مسائل و ارزشهای مطرح شده، با سیاستها و خط مشیهای جدید کمتر همسویی داشت. پیامهایاخلاقیو ارزشیغالباً بهصورتمستقیمدر کتابعنوانشدهبود. نکات زبانی و ادبی بهکار رفته در متن درسهای کتابغالباً انتزاعی و ذهنی بود. 4 ) آشنایی و علاقمندی به دانشمندان و شاعران و قهرمانان بزرگ ایرانی. هدف تحلیل محتوا مانند همه تکنیکهای پژوهشی فراهم آوردن شناخت، بینش نو، تصویر واقعیت و راهنمای عمل است.

تغییر محتوا در کتاب فارسی اول حدود %30 و در کتاب فارسی دوم حدود %60 بود. کتابهای فارسی جدید با عنوان “فارسی خوانداری” و “فارسی نوشتاری” ارائه شد. با هم بخشی از متن تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری را مشاهده می کنیم. “تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی برحسب میزان توجه به مؤلفه‌های سرمایة فرهنگی”, پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 3, 2, 1401, 64-81. تحلیل محتوای کتاب فارسی سوم ابتدایی برحسب میزان توجه به مؤلفه‌های سرمایة فرهنگی.

به عنوان نمونه برخی از آنها بدون ضرورت تکرار شده و برخی از آنها ناتمام مانده است. فعّالیّت های یادگیری- یاددهی با اصل چینش مطالب از آسانبهدشوار همخوانی کامل نداشت. در ساختار درسها از قالب داستان کمتر استفاده شده است. مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است. دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی دانشگاه ازاد اسلامی مبارکه. برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

همانطور که خدمت شما عزیزان عرض شد فایل تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان حاصل آخرین تجربیات مدیران این مجموعه می باشد . در فایل تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان سعی نموده ایم بر اساس آخرین تجربیات و مطالعات خود آنچه را که مد نظرمان بوده است را برای شما بزرگواران تدوین نماییم. امیدواریم توانسته باشیم با نگارش فایل تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان سهم کوچکی در ارتقای سطح علمی دانش پژوهان داشته باشیم. انشالله شما عزیزان با استفاده و بهره گیری از این فایل رضایت لازم را داشته باشید . ضمن اینکه پشتیبانی تلفنی این سایت به منظور رفع مشکلات احتمالی و پیشنهادات و انتقادات و شکایات شما عزیزان از ۸ صبح تا ۱۲ شب همه روزه فعال است.

یافتهها نشان میدهد محتوای کتاب فارسی سوم در فرایندی گام به گام و منطقی، از آسان به مشکل و دارای توزیع متناسب است و مهارتهای چهارگانه زبانی – گفتن و گوش دادن و خواندن و نوشتن – را با سیری منطقی تقویت میکند. مسئله پژوهش حاضر ارزیابی کتاب فارسی پایه سوم و ارائه بازخورد به برنامه ریزان درسی است تا بتوانند کیفیت برنامه موجود را بهبود بخشند . روش پژوهش براساس هدف پژوهش کاربردی است و برحسب نحوه گردآوری دادهها از نوع توصیفی – غیر آزمایشی – میباشد. جامعه آماری معلمان و دانشآموزان سراسر کشور هستند که با توجه به وسعت جامعه آماری، به صورت خوشهای هدفدار نمونهگیری انجام شده است. روشهای تدریس این کتب با توانایی معلمان، دانشآموزان، محتوا و جدول ساعات هفتگی تناسب دارد. ساختار و محتوای کتابهای بخوانیم و بنویسیم موجب رشد خلاقیت، پرورش تواناییهای ذهنی، مهارت تفکر، مفاهیم بین رشتهای، نیازهای روحی و روانی و عاطفی، جنبههای ذهنی و هنری دانشآموزان میشود.

کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بانک فایل پژوهشی معلمان محفوظ است. دربخش واژگان، توزیع واژگاندر پنج کتاب متناسب با اهداف زبانآموزی نبودهاست. برخی از واژگانکتابها به دنیایکودک و واقعیتهای زندگی وی تعلق نداشت. از واژگان و اصطلاحات و تعابیر زنده و پویا و نشاطانگیز، کمتر استفاده شده بود. توزیع مفاهیم و ارزشها و نکات زبانی از اصول و خط مشیهای هدفمندی پیروی نمیکرد.