اما توضیحات و نکات کاربردی این کتاب به این موارد ختم نخواهد شد و در ادامه به تکنیک‌های دیگری نیز اشاره خواهیم کرد. مشتریان ایرانی تمایل دارند از برندهایی خرید کنند که به آن‌ها اعتماد دارند. بنابراین، مهم است که با برقراری ارتباط صمیمی، صداقت و احترام، و ارائه اطلاعات دقیق، به ایجاد حس اعتماد و امنیت در مشتریان بپردازید. حتی جزئیات کوچکی مثل ارائه ضمانت‌نامه یا امکان بازگشت کالا می‌تواند به افزایش اعتماد مشتری کمک کند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.

ایده‌ها و راهکارهای ارائه‌شده به‌وسیلۀ برایان تریسی، از نظر علمی و عملی، در سطح جهان اثبات ‌شده است. به‌خاطر داشته باشید هرکسی که امروزه در جمع ۱۰ درصد بالا قرار دارد روزی در جمع ۱۰ درصد پایین بوده است. مشتریان ایرانی به برندهایی که به هویت و فرهنگ آن‌ها احترام می‌گذارند، علاقه‌مندترند. بنابراین، اگر برند شما بتواند با استفاده از عناصر بومی مانند زبان فارسی، شعارهای فرهنگی، و تکیه بر ارزش‌های اجتماعی به مشتریان حس تعلق دهد، احتمالاً در جلب اعتماد و حفظ وفاداری آن‌ها موفق‌تر خواهد بود. این کار به‌ویژه برای کسب‌وکارهای آنلاین و شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان ایرانی گسترده‌ای دارند، بسیار تاثیرگذار است. در روانشناسی فروش از اصل مقایسه استفاده می کنیم تا روند فروش محصول را سرعت بخشیده و تصمیم گیری را برای مشتری آسان تر کنیم.

مطالب کتاب روانشناسی فروش بر اساس تفکرات یکی از موفق‌ترین رهبران فروش دنیا «برایان تریسی» تهیه شده است. این کتاب چکیده‌ای از مهارت‌های مورد نیاز هر فروشنده حرفه‌ای را به شما ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید در کارِ خود از رقبایتان پیشی بگیرید و سهم بازار خود را افزایش دهید، کتاب روانشناسی فروش یکی از کتاب‌های مورد نیاز شما خواهد بود. آنها با یک استعداد ذاتی متولد شده‌اند که باعث می‌شود در ترغیب کردن دیگران موفق باشند. همچنین اعتماد به نفس و مهارت‌های برقراری ارتباط آنها با دیگران قوی است. شاید با دیدن این افراد فکر کنید فروشنده بودن یک امر ذاتی است و شما هیچ شانسی در این زمینه ندارید.

خیلی از کسانی که صاحب کسب‌وکار هستند، در برهه‌هایی از زمان دچار مشکل فروش می‌شوند. این مسأله‌ای فراگیر و پیچیده است، اما حتماً برای آن راه حلی وجود خواهد داشت. اولین قدم در حل این مسأله این است که بپذیریم «فروختن» علم است و نیاز به آموزش دارد تا بتوان در آن خبره و ماهر شد. برایان تریسی (Brian Tracy) در کتاب روانشناسی فروش (The Psychology of Selling) تلاش دارد این موضوع را تشریح کند. با مطالعه این کتاب، شما یاد می‌گیرید که چگونه با شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان، رضایت آن‌ها را به دست آورید و آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. تریسی به شما ابزارهایی می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مهارت‌های فروش خود را بهبود بخشید و به نتایجی دست یابید که تا پیش از این تصورش را نمی‌کردید.

تریسی توصیه می کند که ۱۰۰ هدف را که می خواهید در سالهای پیش رو انجام دهید، بنویسید. با نوشتن آنها، شما شروع به تصور خود در به دست آوردن آنها می کنید. اگر دیدی مثبت و مشتاق به پاسخ یک سرنخ به خود داشته باشید، با هیجان بیشتر و نگرشی موفق به جلسات خود خواهید رفت. به خاطر داشته باشید، همه از قعر شروع مى‌کنند و به تدریج بالا مى‌آیند. اگر کسى بهتر از شما کار مى‌کند، ببینید چه کرده است که از قعر به جایى که امروز در آن قرار دارد رسیده است.

زیرا معنی آن اینست که شما با افراد بیشتری صحبت کرده اید و در ضمن این رد شدن ها راه قبول شدن را خواهید آموخت. به نظر می رسد که اغلب تصمیماتی که در زندگی می گیریم، شب ها به ذهنمان خطور می کند و بعد، صبح از خانه بیرون می رویم و در این فکر هستیم که با آن اندیشه چه می توانیم بکنیم. اصل تعهد و ثبات بیان می‌کند که افراد مایلند به تصمیماتی که قبلا گرفته‌اند، متعهد بمانند. «به فهرست کارهای امروز خود نگاهی بیندازید؛ احتمالاً چند کار روزمرهٔ خسته کننده در این لیست یافت می‌شود، مانند بیرون گذاشتن زباله‌ها، خرید دستمال کاغذی و یا پختن شام. این کتاب را به کسانی که می‌خواهند بازاریاب‌های موفقی شوند پیشنهاد می‌کنیم.

از این طریق، برند شما به‌جای یک محصول یا خدمت صرفاً کارآمد، به چیزی احساسی و باارزش تبدیل می‌شود که مشتریان تمایل دارند با آن ارتباط برقرار کنند. اگر شما هم علاقه دارید که با روانشناسی فروش، فرآیند فروش را در مجموعه خود ارتقا دهید و فروشندگان موفقی در تیم فروش پرورش دهید. گاهی بازنگری در افکار و باورها می‌تواند مسیر زندگی را متحول کند. کتاب پرفروش «دوباره فکر کن» نوشته آدام گرانت، شما را تشویق می‌کند تا با ذهنی باز به افکار خود نگاه کنید و در صورت نیاز، آن‌ها را تغییر دهید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که بازنگری، نه نشانه ضعف، بلکه گامی ضروری برای رشد و پیشرفت است. گرانت با مثال‌های جذاب و علمی، به شما ثابت می‌کند که شک کردن به باورهای قدیمی، راز تصمیم‌گیری بهتر در زندگی و کار است.

دنیای امروز، دنیای ارتباطات است ، به همین دلیل مبادی آداب و با نزاکت بودن در درجه اول اهمیت قرار دارد. برای این که در دام این عادات مخرب نیفتید، یک گام به عقب بردارید و نحوه‌ی برخورد روزمره‌ی‌تان را با مشتریانتان دوباره ارزیابی کنید. به همین راحتی و با در نظر گرفتن دلایل ساده و کوچکی که به تدریج بزرگ می‌شوند، می‌توانید در خود انگیزه ایجاد کنید؛ در غیر این صورت، اگر بعد از مدتی تلاش نتوانید یک ماشین لوکس بخرید، قطعاً دلسرد می‌شوید. به این معنی که برخی افراد از همان بدو تولد دارای اعتماد به ‌نفس و مهارت‌های ارتباطی عالی هستند و توانایی فوق‌العاده‌ای برای متقاعدکردن دیگران به خرید دارند، اما سایر افراد اینگونه نیستند. با تکرار جمله «من خوشحال هستم، من سلامت هستم، من احساس فوق‌العاده‌ای دارم» خودتان را از لحاظ ذهنی آماده کنید.