با این کار آدرس ایمیل بازدیدکنندگان خود را ثبت میکنید و در آینده فرصت پرورش مشتریانی را خواهید داشت که در همان لحظه آمادۀ خرید نیستند، ولی علاقهمندند و نیاز به اطلاعات بیشتر دارند. هر کتابی که نیاز دارید و به ذهن شما خطور میکند را میتوانید از فروشگاه کتاب جم با تخفیف ویژه بخرید. کتاب جم به عنوان یکی از قدیمی ترین فروشندگان کتاب در زمینه کتب کمک آموزشی و فیلم های آموزشی، کمک درسی و کنکور، کتب عمومی، کتب کودک و بازی های فکری با نزدیک به دو دهه فعالیت تاسیس گردیده است. به محض ورود به سایت کتاب جم با دنیایی از کتاب ها و فیلم های آموزشی روبرو میشوید و میتوانید با بالاترین تخفیف اقدام به خرید محصولات نمایید. ۳۱۴,۰۰۰ تومان قیمت اصلی ۳۱۴,۰۰۰ تومان بود.۲۸۲,۶۰۰ تومانقیمت فعلی ۲۸۲,۶۰۰ تومان است.
در این مرحله یک چرخه مطلوب ایجاد میشود و مشتری بارها و بارها از شما خرید میکند و حای به حدی به محصولات و خدمات شما علاقهمند میشود که شما را مدام به مشتریان بالقوه جدید معرفی میکند. شاید هفتهای دو تماس از افرادی دارم که یک کسب و کار کوچک دارند، به دلایل مختلف میخواهند برای کسب و کارشان راهکار بازاریابی داشته باشند و برای نوشتن یک طرح بازاریابی سردرگم شدهاند. پرورش مشتریان راغب عبارت است از تغییر فاز مشتریان از «ممکن است به کارم بیاید» به «می خواهم این محصول را خریداری کنم» است. فرایند پرورش مشتریان راغب این تضمین را به شما میدهد که مشتری انگیزه و علاقه کافی برای خرید از شما را دارد حتی پیش از آن که بخواهید محصولتان را به وی بفروشید. اگر کمی در بحث بازاریابی مطالعه داشته باشید، احتمالا با مباحثی مانند قیف بازاریابی یا قیف فروش آشنایی دارید. همانطور که مشخص است آلن دیب در این کتاب فرآیند سفر مشتری را شبیه به قیف فروش دیده است.
آلن دیب، کارآفرین، بازاریاب، متخصص فناوری و نویسنده ای آمریکایی است. او تا به حال کسب و کارهای متعددی را به وجود آورده و در تمام آنها موفق عمل کرده است. یکی از آخرین کسب و کارهای او در صنعت ارتباطات راه دور بود که دیب آن را بهصورت یک استارتاپ به وجود آورد. این کسبوکار نوپا چهار سال بعد بهعنوان یکی از شرکتهایی که سریعترین رشد را در استرالیا داشتهاند، توسط مجله بیزینس ریویو ویکلی (Business Review Weekly) معرفی شد. عمده تمرکز آلن روی استفاده از فناوریها و ایدههای نوآورانه در تجارت است.
کتاب طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک از سه بخش تشکیل شده و خواننده را گامبهگام به سمت یک طرح بازاریابی برای مشاغل و کسبوکارهای کوچک هدایت میکند. در بخش اول شما بازار هدف خود را مییابید، محتوای مناسب را یافته و رسانه مناسب برای این محتوا را پیدا کرده سپس به تبلیغات میپردازید. در مرحله دوم میآموزید که چگونه با ایجاد یک سیستم ارتباط با مشتری علاقهمندیهای آنها را پیدا کرده و برای آنها ارزش مضاعف ایجاد کنید. سپس در مرحله آخر به شما در ایجاد تجربهای در سطح جهانی برای مشتریانتان و همچنین افزایش ارزش طول عمر مشتریان کمک میکند. اما این کتاب چطور به شما کمک میکند؟ قرار است در کنار هم طرح بازاریابی شما را به 9 قسمت تقسیم و با گذر از هر فصل کتاب، به کمک خودتان، یکی از آن بخشها را کامل کنیم. ازآنجاکه درحال خواندن این متن هستید، احتمالاً شما هم نیاز به داشتن طرح بازاریابی در کسبوکار خود را احساس کردهاید.
دلیل اصلی این امر هم این است که همیشه صحبت از این بوده که فلان کارخانه بزرگ با فلان راهکار خلاقانه یا فلان برنامه منظم، توانست فروش خود را دو برابر کند. اما هیچوقت در مورد داستان یک مغازه کوچک که توانست با یک طرح ساده 50 درصد فروش خود را افزایش دهد، صحبت نشده. محصول شما باید سرگرم کننده، ساده، قابل دسترس و قابل توسعه باشد تا مشتریان با خرید از شما تجربهای مطلوب کسب کنند. اگر این محصول را قبلا از فروشگاه اینترنتی کتاب رشد خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد. این کتاب بدون تعارف و شرمندگی ، درباره رشد سریع کسب و کار شما و بهره برداری از دستاوردهای این نوع موفقیت است.
شاید این کتاب مثل مقدمه بازاریابی کاتلر عمیق نباشد، اما یک کتاب الهام بخش است. طرح بازاریابی یک صفحه ای تحولی در اجراست، نه مفهوم یا ابداعی جدید در بازاریابی. این طرح به جرئت آسان ترین راه برای کسب و کارهای کوچک است تا به وضعیتی که هیچ چیز درباره بازاریابی نمی دانند پایان دهند و طرح پیچیده بازاریابی پاسخ مستقیم را در کسب و کار خود ایجاد و اجرا کنند. شما تبلیغاتتان را به خوبی انجام داده و مشتریان بالقوهای جذب کردهاید. اطلاعاتی که شما از مشتریان دارید میتواند بهعنوان گنجینههایی باشد که در آینده کارایی بسیار زیادی خواهد داشت.
درحالیکه کسب و کارهای کوچک باید در سریعترین زمان ممکن به اهداف خود در بازاریابی برسند. فروشگاه اینترنتی کتاب نون در راستای تهیه و توزیع برترین کتاب های تخصصی حوزه بورس، کسب و کار(بازاریابی)، مدیریت، اقتصاد و روانشناسی فعالیت خود را آغاز نمود. هدف ما معرفی برترین کتاب های موجود در بازار با بهترین ترجمه ها برای شما عزیزان می باشد. همانطور که از هر فروشگاه اینترنتی انتظار می رود سرعت و دقت در ارسال کالا در اولویت کار ما قرار دارد. امید است که در کنار شما عزیزان بتوانیم خدمات خود را هر چه بهتر ارائه دهیم و موجبات رضایتمندی شما عزیزان را فراهم آوریم.
مشتریان بالقوه افرادی هستند که شاید هنوز حتی از وجود شما بیخبر باشند. پیامی گیرا برای این بازار هدف ایجاد میکنید و پیام خود را از طریق رسانههای تبلیغاتی به آنها میرسانید. هدف این مرحله این است که کاری کنید مشتری شما را بشناسد و به پیام شما پاسخ دهد. وقتی که با پاسخ دادن علاقه مندی خود را نشان داد، تبدیل به مشتری راغب میشود و وارد مرحله دوم فرایند بازاریابی شما خواهد شد. هدفشان این است که مشتری هنگام خرید، برندشان را زودتر از سایر برندها بشناسد و آن را خریداری کند.
هنگامی که متوجه شدید مشتریان چه چیزی میخواهند حال زمان آن رسیده است که محصول خود را با یک پیشنهاد غیر قابل مقاومت به مشتریان عرضه کنید. یک روش بد و محکوم به شکست این است که محصول را با ده درصد تخفیف عرضه کنید. این کار باعث میشود که مشتریان قیمت را بهعنوان یکی از مهمترین مولفههای محصول شما در نظر بگیرند درحالیکه هدف اصلی شما باید این باشد که هرگونه مقایسه با رقبایتان را به مقایسه سیب و پرتقال (غیر قابل مقایسه) تبدیل کنید. پیام بازاریابی شما باید معطوف به این نکته باشد که شما چه تفاوتهایی با رقبایتان دارید و چرا مردم باید از شما خرید کنند. در این مرحله قرار است بازار هدف را شناسایی کنید و یک استراتژی مشخص برای ورود به بازار و برخورد با مشتریان بالقوه تدوین کنید. در این مرحله، شما مشتریان بالقوهای که قصد ایجاد ارزش برای آنها را دارید، شناخته و برای برآورده کردن انتظارات آنان پیش قدم شوید.
ثبت ديدگاه