برای معرفی یکی دیگر از برترین کتاب‌های حوزۀ فروش، کتاب «53 اصل مذاکره» نوشتۀ «لیگ تامپسون» را انتخاب کردیم. با یادگیری این 53 اصل، می‌توانید در مذاکره، ورق بازی را به نفع خود برگردانید. کتاب «اصول بازاریابی داده‌محور» هم یکی دیگر از ۲۰ کتاب بازاریابی و فروش معروف در دنیا است.

بدون شک شما می تونین فقط با تکیه بر تجربه های دست اول خودتون، دانش فروش رو به دست بیارین اما این روش وقت زیادی از شما خواهد گرفت! برای کاهش قابل توجه مدت زمان یادگیری، یکی از بهترین کارها مطالعه چند کتاب در حوزه فروش هستش. کتابی که به قلم یک فروشنده حرفه ای در دسترس شما قرار می گیره بدون هرگونه تاثیر منفی، می تونه تمام مزایای تجربه شخصی رو به همراه داشته باشه. ست گادین در این کتاب نشان می‌دهد که موفق‌ترین بازاریاب‌ها، در واقع داستان‌سرایان ماهری هستند. او توضیح می‌دهد که چگونه مشتریان به داستان‌هایی که با باورها و ارزش‌های آن‌ها همخوانی دارد، جذب می‌شوند. از موضوعات کلیدی کتاب می‌توان به نقش داستان‌گویی در استراتژی فروش و اهمیت ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان اشاره کرد.

در بخش اول (روندهای اصلی شکل‌دهنده بازاریابی) نتایج پژوهش‌ها، تحقیقات و مشاهده‌ی نویسنده و همکاران‌اش در محیطی است که صاحبان صنایع و خریداران در آن زندگی می‌کنند. آن‌ها خرده‌فرهنگ‌های دیجیتالی نوجوانان، جوانان، زنان، مردان و کاربران اینترنتی را به عنوان مشتریان مطالعه کرده‌اند. فعالان حوزه‌ی بازاریابی و فروش جو پولیتزی نویسنده‌ی این کتاب را می‌شناسند. او کارآفرین، نویسنده و سخنران آمریکایی است که مفهوم بازاریابی محتوایی به او سنجاق شده.

بهترین کتاب از نظر بسیاری از خوانندگان، کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی معرفی شده که نکته‌های بسیار خوبی درباره نحوه فروش به شما می‌گوید. درست است خیلی از کتاب‌ها زمان زیادی از انتشار آن‌ها گذشته، اما نظریه‌ها و مطالبی دارند که سال‌ها بعد هم مفیدند. اما معمولاً کتاب‌های جدیدتر اطلاعات به‌روزتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و با روش‌های نوین موفقیت در زمینه فروش آشنا می‌شوید. ما باور داریم که هر کس دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریانش است، باید آن را بخواند. هر چند که این کتاب در سال 1937 منتشر شده؛ ولی هنوز هم بهترین کتاب مشتری‌ مداری است. روش‌هایی که در این کتاب برای خوشحال و تحریک کردن مردم گفته شده با وجود گذشت چندین دهه باز هم خیلی موثر هستند.

“نزدیک‌بینی بازاریابی” یک کتاب معروف نوشتهٔ تئودور لوویت است که به بررسی اشتباهات رایج در رویکردهای بازاریابی می‌پردازد. لوویت بر اهمیت تمرکز بر ارزش ارائه شده به مشتریان به جای محصولات خود تأکید می‌کند و می‌گوید که شرکت‌ها باید توانایی حل مشکلات و برآورده کردن نیازهای مشتریان را در نظر بگیرند. مهم نیست کسب و کار شما چه اندازه باشد حتی مهم نیست در ابتدای مسیر بازاریابی و یک تازه کار باشید ، اگر بخشی از فرآیند بازاریابی هستید و به دنبال بهترین کتاب جذب مشتری هستید  این کتاب برای شماست. چه مشکلی را در فروش حل می‌کند؟ مشکل اصلی بسیاری از فروشندگان این هستش که به جای توجه به نیازهای واقعی مشتری، فقط روی ویژگی‌ های محصول تمرکز می‌کنند. این کتاب بهتون یاد می‌ده چطور از نیازهای مشتری به عنوان محرکی برای فروش استفاده کنید. این کتاب به شما کمک می‌کنه تا درک کنید که فروش یک مهارت ضروری برای همه است، چه در زندگی حرفه‌ای و چه در زندگی شخصی.

هر کتابی در حوزهٔ بازاریابی و فروش حاصل سال‌ها تلاش و تجربهٔ فردی است که این مسیر را نه‌تنها با موفقیت طی کرده‌، بلکه با موانع و مشکلات آن هم به‌خوبی آشناست. به همین خاطر هم تصمیم گرفتیم ۲۰ کتاب بازاریابی و فروش معروف را به شما معرفی کنیم. توی این مقاله 4 تا از بهترین کتاب‌های مشتری مداری رو معرفی می‌کنم که مطمئنا بیشترین تاثیر رو توی کار و زندگی شخصی شما داره. برای جذب مشتری جدید و ماندگار کردن مشتریان، استراتژی‌های زیادی وجود داره.

برای کسب و کارهای جدید، بهبود روند فروش و گسترش کسب و کار، کتاب فروش موفق یک منبع بسیار ارزشمند به حساب می‌آید. در این کتاب، براین تریسی تکنیک‌ها و روش‌هایی را که باعث بهبود کسب و کارهای شما می‌شوند، شرح داده است. همچنین، این کتاب به شما کمک می‌کند تا در زمینه تحلیل بازار ، خلاقیت در بازاریابی، فروش به مشتریان و بهبود کیفیت فرایند فروش آشنا شوید. کارآفرین و نویسنده‌ی شناخته شده‌ی حوزه‌ی بازاریابی و فروش در نوشته‌اش اعلام می‌کند قصه و قصه‌گویی قدمتی دارد به اندازه‌ی تاریخ بشر.

میلر با استفاده از یک چارچوب ساده و مؤثر، راهنمایی می‌کند که چگونه پیام‌های بازاریابی را طوری طراحی کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب کند و فروش شما را افزایش دهد. اگر به دنبال خلاصه بهترین کتاب‌های فروش و بازاریابی هستید، این کتاب می‌تواند یکی از منابع ارزشمند شما باشد. کتاب اصول و فنون مذاکره نوشته ویلیام یوری، راجر فیشر و بروس پاتون یکی از بهترین کتاب های بازاریابی و فروش در حوزه مهارت‌های مذاکره و ارتباطات است. این کتاب، که در رده کتاب‌های برتر فروش و بازاریابی قرار دارد، با ارائه رویکردی عملی، به شما کمک می‌کند تا در مذاکرات به توافقاتی برسید که به نفع هر دو طرف باشد و از تعارض‌ها جلوگیری کنید.

بهترین کتاب‌ها برای فروشنده‌ها به شما می‌آموزد که چگونه استراتژی‌های بازاریابی موثری را در فروش اجرا کنید و با چالش‌های بازار روبرو شوید. یکی از ابتدایی‌ترین کارهای مهمی که در یادگیری و آموزش CRM اهمیت دارد خواندن منابع و کتاب های مدیریت ارتباط با مشتری است. «قدرت لحظه‌ها خواندنی‌ترین و کاربردی‌ترین کتابی است که در این مدت طولانی مطالعه کرده‌ام. ایده‌های جدید برای ایجاد انگیزه در کارمندان، خوشحال کردن مشتریان، جذب دانش‌آموزان و حتی برنامه‌ریزی برای تعطیلات خانوادگی از موضوعات این کتاب هستند. زندگی مجموعه‌ای از لحظه‌هاست و برادران هیث نحوه برنامه‌ریزی من را برای گذراندن لحظه‌هایم تغییر داده‌اند.» در ادامه موضوعات این کتاب را با هم مرور می‌کنیم. کسانی می‌توانند در این حرفه موفق شوند که هنر مذاکره کردن را به خوبی فرا گرفته باشند.

یک راه خوب و همچنین کم هزینه برای کسب اطلاعات درباره هر موضوع، مطالعه کردن در آن زمینه است. برای هر فردی که به روزترین رویکردها و استراتژی‌های مارکتینگ علاقه‌مند است، مناسب است. این شامل دانشجویان رشته‌های مرتبط، حرفه‌ایان صنعت مارکتینگ و بازاریابی، مدیران کسب و کار، کارآفرینان و هر فردی که می‌خواهد به تجارت خود ارتقا بخشد و با تغییرات جهانی همگام شود، می‌شود. چه مشکلی را در فروش حل می‌کند؟ اگر حس می‌کنید که در مواجهه با مشتری‌های قدرتمند نمی‌تونید به درستی عمل کنی، این کتاب بهت یاد می‌ده که چطور با ایجاد چالش و تغییر نگاه مشتری به مسیر موفقیت هدایتش کنید.