کمک گرفتن از اوليا فقط براي تکرار و تمرين بيشتر مي تواند در تقويت املاموثرباشد. تمامی واژهها و عبارات موجود در کتاب دیکته شب کلاس اولیها اشرف کریمی، برای دانشآموزان، معنادار، عینی و قابل درک میباشد و از نظر کاربردی، خارج از دایرهی واژگان و تجربههای آنها نیست. از سویی دیگر نیز، دانشآموزان با تکرار در خواندن و نوشتن این کلمات، با برخی از نکتههای نوشتاری و دستور زبانی آشنا خواهند گشت.
– نظر به سن بالاي معلم پايه اول( بيش از 20 سال سابقه تدريس ) و عدم علاقه به تدريس در پايه اول ، در انجام تمرين و تکرار هجاها در سر کلاس کوتاهي شده بود. 14-گفتن املاء پای تخته از کلمه هایی از درس که ارزش املائی دارند . انتشارات تاک توجه ویژه ای نیز به جشن های مناسبتی مدارس داشته و هدایا کاربردی و هدفمندی را درنظر گرفته. با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیقتر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام میتوانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید. این کتاب پاسخی است به این نیاز و راهنمایی کاربردی برای اولیا و معلمان است. ما برای شما طرح های بسیار جذاب و متنوع و ساده آماده کرده ایم که به راحتی می توانید آنها را در حاشیه دفتر کودکتان نقاشی کنید.
در این طرح، کل لغات کتاب استخراجشده و برای درس 1 تا 5، یک بازی و برای سایر دروس کتاب، یک بازی بهصورت مجزا تعریفشده است. در پایان با اتمام آموزش کل حروف الفبا، چند بازی با عنوان بازیهای آزاد طراحیشده است که در آنها منحصراً به تمرین حروف الفبا، تعداد نقاط حروف و حروف همصدا پرداخته شده است. اینکه دانشآموزان متن دیکته ای که نوشته اند را با متن اصلی مقایسه کنند، میتواند توانایی آنها را در توجه به مواردی که با آن مشکل دارند، افزایش دهد. به دانشآموزان زمان معقولی بدهید تا یک عبارت را قبل از شروع عبارت دیگر تمام کنند.
– علاوه بر جملات موجود در کتاب های درسی , با استفاده از کلمات خوانده شده , جملات دیگری هم در نظر گرفته شوند . معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. 1 – به علت اینکه مفهوم کلمه را نمی فهند یا قبلا نفهمیده اندآنرا درست نمی نویسید. 17-در قرائت املاء ، جملات از هم گسیخته و بی ربط ( کلمه به کلمه ) گفته نشود و به صورت جمله بیان شود . اگر این محصول را قبلا از فروشگاه اینترنتی کتاب رشد خریده باشید، نظر شما به عنوان خریدار ثبت خواهد شد. در ابتدا باید نوع اختلال را پیدا کنیم و بر اساس آن راه حل مناسب ارائه گردد.
وقتی روی گوش دادن، نوشتن و تصحیح تمرکز می کنند، نمی توانند حواسشان را به موضوعات دیگر پرت کنند. جمله را دوباره آهسته و واضح بگویید و مدادشان را بدهید و اجازه دهید جمله را بنویسند. سپس در حالی که آنها به آنچه نوشته اند نگاه می کنند دوباره آن را بیان کنید و بعد به سراغ جمله بعدی بروید. وقتی به دنبال خرید کتاب کودک مناسب برای فرزندتان هستید همواره یک سوال شما را …
گر فرزند کلاس اولی دارید، با گذشت مدتی از سال تحصیلی ممکن است متوجه شوید او دچار مشکلاتی در یادگیری است. کتابانه فرصت خرید کتاب را به صورت اینترنتی و غیرحضوری فراهم کرده است. دوستداران کتاب و کتابخوانی، میتوانند آثار مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی کتابانه با تخفیف خرید کنند.
گاهی اوقات از دانش آموزان بخواهید که مجموعه ای از فلش کارت های کوچک را بسازند تا بتوانند آنها را به خانه ببرند و با والدین یا خواهر و برادر خود بازی کنند. برای تشویق کودک به یادگیری املا، استفاده از فلش کارت ها میتواند بسیار مؤثر باشد. نظریه هوش چندگانه هاوارد گاردنر به معلمان یادآوری می کند که انواع مختلفی از تکنیک ها برای دانش آموزان، در هنگام یادگیری و تقویت املا در هر کلاس وجود دارد. تحقیقات گاردنر نشان می دهد که معلمان باید در مقطعی در طول دوره به همه انواع مختلف بازی های آموزشی توجه کنند.
در ادامه این مقاله راهکارهایی برای تقویت املا کلاس اول بیان شده است. با روشهای گفته شده در این مقاله، به تقویت املای کودک خود کمک کنید. – در هر جلسه از کلماتی که در جلسات قبلی برای دانش آموزان مشکل بوده اند نیز استفاده شود تا بتوان درجه پیشرفت شاگردان را اندازه گیری کرد.
4- هنگام خواندن املا در بین ردیفها قدم نزنیم چون سبب حواس پرتی دانش آموزان می شود. از آنها بخواهید با واژگان و کلمات املایی که روی آن کار می کنید جمله بسازند. زمانی را به دانشآموزان اختصاص دهید تا آنچه را که نوشتهاند مرور کنند و املا خود را بررسی کنند. به خاطر داشته باشید، هر غلط املایی فرصتی برای فرزند شما برای یادگیری است و روش رسیدگی به اشتباهات می تواند تفاوت زیادی در توانایی و اعتماد به نفس فرزندتان ایجاد کند.
ثبت ديدگاه