در ﻃﺒﻘﺎت ﻏﯿﺮﻓﻌﺎل داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺸﻐﻮل ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ‌ﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎی واﻗﻌﯽ ﻧﻤﯽ‌ﺑﺎﺷﻨﺪ. در ﻣﻘﻮﻟﻪ‌ﻫﺎی ﻓﻌﺎل، داﻧﺶ آﻣﻮزان ﺑﺎ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﯾﺎدﮔﯿﺮی و آﻣﻮزش درﮔﯿﺮﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻣﻘﻮﻟﻪ‌ﻫﺎی ﺧﻨﺜﯽ، ﻣﻘﻮﻟﻪ‌ﻫﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻘﺶ ﻣﻬﻤﯽ در ارزشیابی و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺤﺘﻮا اﯾﻔﺎ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ و ﻣﯽ‌ﺗﻮان در ارزﺷﯿﺎﺑﯽ از آﻧﻬﺎ ﺻﺮف ﻧﻈﺮ ﮐﺮد. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﯾﮕﺮ، ﻫﺮ ﮐﺘﺎﺑﯽ که ﺑﻪ  ﺻﻮرت ﻓﻌﺎل اراﺋﻪ ﻣﯽﺷﻮد، ﺑﺎﯾﺪ ﺣﺪاﻗﻞ ۳۰% و ﺣﺪاﮐﺜﺮ ۷۰% ﻣﻄﺎﻟﺐ و ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻋﻠﻤﯽ را اراﺋﻪ دﻫﺪ. در ﻧﺘﯿﺠﻪ، ﻣﺤﺘﻮای ﺑﺮﻧﺎﻣﮥ درﺳﯽ ﻣﯽﺑﺎﯾﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻮﻧﻪ‌ای ﻃﺮاﺣﯽ و اراﺋﻪ ﺷﻮد که داﻧﺶ آﻣﻮزان را ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﯾﺎدﮔﯿﺮی ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰد و زﻣﯿﻨﻪ اﮐﺘﺸﺎف و ﭘﮋوﻫﺶ و ﻋﻤﻞ ﻓﻌﺎﻻﻧﻪ آﻧﺎن را ﻓﺮاﻫﻢ ﺳﺎزد.

می باشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که تصاویر ارائه شده در بخش اول و دوم کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی فعال هستند. میباشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که طبق تکنیک ویلیام رومی تصاویر کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی غیر فعال هستند. طبق جدول(3) چون ضریب درگیری دانشآموزان با متن در بخش سوم و چهارم به ترتیب براساس تکنیک ویلیام رومی 97/. میباشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که در بخش سوم و چهارم کتاب علوم تجربی سال چهارم ابتدایی متنهای ارائه شده به صورت فعال هستند. طبق جدول(16) شاخص درگیری دانشآموزان با سؤالات کتاب 2/1 میباشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که طبق تکنیک ویلیام رومی پرسشهای کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی فعال هستند. طبق جدول(1) چون ضریب درگیری دانشآموزان با متن در بخش اول و دوم کتاب که به ترتیب براساس تکنیک ویلیام رومی 79/.

ممکن است تعدد محصولات شما به گونه ای نباشد که بتوانید هزینه های طراحی کاتالوگ را متحمل شوید. خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. با دریافت فایل ، یک پاورپوینت حرفه‌ای و جذاب را کاملاً رایگان از ما هدیه بگیرید. تی پی بین با پشتیبانی از كنفرانس ها و ژورنال های معتبر داخلی و سپس انتشار رایگان مقالات آنها، كوتاه ترین مسیر، برای رسیدن به منابع علمی داخلی را در اختیار شما محققین قرار داده است. ما با همکاری دبیرخانه ی کنفرانس ها و همایش ها، تمام ابزار محققان را كه تنها و تنها منابع علمی است را یكجا جمع آوری كرده ایم تا با كمترین دردسر ، در كمترین زمان ممكن و بصورت کاملا رایگان منابع علمی مورد نظرشان را تهیه نمایند.

تنها با پرداخت 70 هزارتومان حق اشتراک سالانه به متن مقالات دسترسی داشته باشید و 100 مقاله را بدون هزینه دیگری دریافت کنید. وﯾﻠﯿﺎم روﻣﯽ (William L Romey) ﯾﮑﯽ از ﺻﺎﺣﺐ ﻧﻈﺮان ﺗﻌﻠﯿﻢ و ﺗﺮﺑﯿﺖ اﺳﺖ ﮐﻪ ﮐﺘﺎب ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻧﺎم ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺸﯽ در آﻣﻮزش ﻋﻠﻮم ﮐﻠﯿﺎت ﻃﺮح ﺳﺎﻣﺎن دﻫﯽ ﻣﺤﺘﻮای ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی درﺳﯽ و ﻓﻨﺎوری آﻣﻮزﺷﯽ، در ﺳﺎل ۱۹۸۶ اراﺋﻪ ﮐﺮد. اگر به دنبال تجربه یک ارائه متفاوت و حرفه‌ای هستید، بهترین گزینه برای شماست.

هدف از پژوهش حاضر، تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم دبستان بر اساس روش خوانایی گانینگ، ضریب درگیری ویلیام رومی و اهداف یادگیری بلوم بود. جامعه مورد مطالعه کتاب فارسی بخوانیم پایه چهارم دبستان بود. ابزار گرد‏آوری اطلاعات، ‏اهداف یادگیری بلوم، موارد تحلیل ویلیام رومی و روش خوانایی گانینگ است.

طبق جدول(8) براساس تکنیک ویلیام رومی چون ضریب درگیری دانش آموزان با تصاویر29/. میباشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که تصاویر ارائه شده در بخش سوم کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی غیر فعال هستند. اما در بخش چهارم چون ضریب درگیری دانشآموزان با تصاویر57/.

ﺿﺮﯾﺐ درﮔﯿﺮی ﺑﺰرﮔﺘﺮ از ۱/۵، ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﮐﺘﺎﺑﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻣﻮرد ﻫﺮ ﺟﻤﻠﻪ، ﺗﺼﻮﯾﺮ، ﯾﺎ ﺳﻮال، از داﻧﺶ آﻣﻮز ﻣﯽﺧﻮاﻫﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻧﻮﻋﯽ ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ اﻧﺠﺎم دﻫﺪ و ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﭙﺮدازد. 3- پرسشهای مطرح شده در کتاب علوم پایه چهارم بیشتر از نوع پرسشهای فعال میباشد. پایگاه علمی-پژوهشی پارسمدیر کانون اندیشه پژوهشگران مدیریت و مهندسی صنایع است.

میباشد، لذا میتوان نتیجه گرفت که در بخش اول و دوم کتاب علوم تجربی پایه چهارم متنهای ارائه شده به صورت فعال هستند. واحد تجزیه و تحلیل، جمله، پرسش و تصویر است که بر اساس مقوله های فعال و غیرفعال تحلیل و ضریب درگیری آنها در کتاب مشخص شده است . نتایج به دست آمده نشان می دهدکه متن کتاب فارسی بیشتر به بیان حقایق و ارائه اطلاعات می پردازد و غیر پویا می باشد . طبق جدول(15) میتوان نتیجه گرفت که با توجه به ایندکس (I) به دست آمده از بررسی جملات کتاب علوم پایه چهارم مقطع ابتدایی سال تحصیلی 91 – 1390 (با توجه به روش رومی) کمتر از 4/0 میباشد و تقریباً برابر با 2/0 است. پس محتوای کتاب علوم پایه چهارم ارزش پژوهشی کمتری دارد و جملات لفظی آن از جملات درکی بیشتر است.

برای مشاهده متن مقاله و یا دانلود آن لازم است وارد پایگاه شوید. مقالات فوق بر اساس داده کاوی مقالات مطالعه شده توسط پژوهشگران محاسبه شده است. برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید. پارسمدیر بزرگترین وب سایت ویژه دانشجویان و پژوهشگران تحصیلات تکمیلی مدیریت و مهندسی صنایع است. در عرصه ی گرافیک همواره برای نیاز های شما راهکار های متعددی هست .