محتواهای منتشر شده در این وبسایت صرفاً جنبه اطلاع رسانی دارد و برای این آماده شده اند که کاربران عزیز با نحوه نوشتار و نوع تولید محتوایی که بنده انجام می دهم بهتر آشنا شوند. اسلاید های آموزشی مربوط به سلول ها را در کلاس به نمایش درآورید و چنانچه امکان نمایش وجود ندارد از عکس سلول ها استفاده کنید. پیش نهاد می شود راجع به ساختمان و کار باتری در کلاس به طور مختصر مطالبی را ارائه دهید. اصل ثابت ماندن انرژی را برای آن ها با ذکر مثال هایی بیان کنید.

مثلا نیروی گرانشی در سطح ماه کمتر از نیروی گرانشی در سطح زمین است. بنابراین وزن یک جسم در کره ماه کمتر از وزن آن در سطح زمین خواهد بود اما جرم این جسم در سطح ماه و سطح زمین یکسان است. واحد اندازه گیری وزن مثل بقیه نیروها نیوتون ( N ) است و با وسیله ای به نام نیروسنج اندازه گیری می شود .

این تعامل می‌تواند به تقویت رابطه شما با مخاطبان کمک کند و باعث افزایش وفاداری آن‌ها شود. حتی می‌توانید از خوانندگان برای ایده‌پردازی در مورد پروژه‌های آینده خود استفاده کنید. کتاب شما منتشر شده و اکنون در دستان خوانندگان قرار گرفته است. حالا نوبت به مرحله‌ی بازخوردگیری و بهبود می‌رسد، جایی که می‌توانید از نظرات خوانندگان برای بهبود کارهای آینده خود استفاده کنید و حتی کتاب فعلی‌تان را ارتقا دهید. اولین گام در این مرحله، تعیین استراتژی بازاریابی است.

سپس از گروه ها بخواهید نتایج آزمایش خود را به صورت گزارشی در کلاس برای دیگر دانش آموزان ارائه دهند. چند عکس از کارخانه کاغذ سازی می توان به به صورت عینی یا حتی اسلاید آموزشی در کلاس استفاده کرد. از تصویر عنوانی کتاب در درس سوم، نیز می توان بهره برد. چنانچه امکان نمایش فیلم وجود ندارد، چند پوستر و عکس رتگی در اندازه های بزرگ تهیه شود و به ترتیب مراحلی که در کتاب آمده است در کلاس به نمایش در آید. سپس از دانش آموزان بخواهید راجع به تصاویر در گروه خود گفتگو کنند. دانش آموزان باید بتوانند در پایان درس، مفهوم مشاهده، تعریف نظریه و کلیه مراحل انجام یک روش علمی را به خوبی بیان کنند.

این تصویر انواعی از تک سلولی ها هستند که در قطره آب بین جلبک های رشته ای دیده می شوند. برای این کار می توانید از آب مکان های دیگری مانند رودخانه، نهر یا برکه یا جوی کم حرکت که ظاهر سبز رنگ دارد هم استفاده کنید . حالا می توانید در صورت نیاز به کمک پیچ تنظیم کننده و کندانسور، تصویر را تنظیم کنید تا واضح و روشن دیده شود . بعد از دیدن تصویر به کمک پیچ جابه جا کننده، لام را به چپ و راست یا جلو و عقب حرکت دهید تا تصویر در وسط میدان دیدتان قرار گیرد. نمونه مورد نظر را برداشته و آن را طوری روی صفحه میکروسکوپ قرار دهید که لام، روی صفحه و لامل به سمت بالا باشد.

قرار دادن مدادها برای کاهش اصطکاک بین آهن ربا و میز و راحت تر حرکت کردن آهن ربا است. یک بار دیگر چند مداد استوانه ای را زیر کتاب قرار دهید و دوباره سعی کنید که کتاب ها را به کمک همان کش به حرکت در بیاورید. چند کتاب را روی هم گذاشته و آن را بر روی یک میز قرار دهید و سعی کنید آن ها را به کمک یک کش به حرکت در بیاورید . مثلا برای هل دادن یا کشیدن یک جسم سنگین بهتر است نیروی اصطکاک کم باشد. به همین دلیل در بعضی موارد سعی می کنیم که نیروی اصطکاک را کاهش داده و در مواردی دیگر نیز سعی می کنیم آن را افزایش دهیم.

وب سایت درس و مدرسه ( مومکا ) – متن کتاب درسی، سوالات، گام به گام و پاسخ فعالیت های درس دوم کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی تحت عنوان سرگذشت دفتر من در زیر آورده شده است. امید است که از آن بهره گرفته و استفاده لازم را ببرید. تدریس این فصل در ادامه فصل 4 کتاب علوم تجربی ششم دبستان انجام خواهد شد. دانش آموزان در درس قبل با نحوه رخ دادن پدیده هایی مثل آتش فشان و زلزله آشنا شده اند. لذا در این فصل با تعریف این پدیده ها و علت وقوع آن آشنا خواهند شد. درس چهارم و پنجم کتاب علوم تجربی پایه ششم ابتدایی مربوط به مباحث و پدیده های زمین شناسی می باشد که دانش آموزان از قبل با بخشی از این مطالب آشنا هستند.

اجازه دهید خلاقیت‌تان جریان پیدا کند و هر چیزی که به ذهنتان می‌آید را روی کاغذ بیاورید. این مرحله به شما کمک می‌کند تا ایده‌هایتان را سازمان‌دهی کنید و ببینید که کتابتان به چه سمتی پیش می‌رود. کتاب‌ها از قدیم‌الایام تا حالا همیشه بخش مهمی از زندگی ما بوده‌اند. آن‌ها ابزارهایی هستند که از طریق‌شان می‌توانیم تجربیات، داستان‌ها، علوم و افکار خودمان را به دیگران منتقل کنیم. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که از زمانی که یک ایده در ذهن نویسنده جرقه می‌زند تا وقتی که کتاب به دست شما می‌رسد، چه اتفاقاتی می‌افتد. اما توصیه می کنیم برای این آزمون ها حتما از نمونه سوالات تستی با پاسخ پایه ششم هم استفاده کنید.

در صورتى که ضخامت در همه‌جا یکسان باشد، مقدار آب مناسب باشد و شمار سوراخ‌ها کم‌ باشد، کاغذ راهى بازار می‌شود. در مورد فواید و مضرات آتش فشان در کلاس به صورت گروهی بحث و گفتگو کنید. از دانش آموزان بخواهید سعی کنند علت این اثرات مفید را توجیه کنند. سوالاتی از این قبیل را می توانید در کلاس به همراه رسم شکل مطرح کنید. در ادامه می توانید موضوعات مختلفی مانند لایه های زمین، دمای داخل کره زمین، روش انجام آزمایش های کتاب، تهیه کاردستی مربوط به درس را به عنوان تحقیق کلاسی برای دانش آموزان تعیین کنید.