گاهی دعوا می‌کردیم که نوبت چه کسی است که برود و پوشک بچه را عوض کند. نوآ یک برگه روی یخچال چسبانده بود که تعداد دفعات را یادداشت کنیم، اما وقتی فهمید کلی نوبت به من بدهکار است، آن را کَند… اما هنوز هم فکر می‌کنم خانوادۀ کوچک شادی داشتیم. تمام افسانه‌های این داستان با حرفهای شگفت‌انگیزی نوشته شده اند و به شما امکان می‌دهند که در حال حاضر از دنیای روحی رویایی اجازه دهید.

درختان بلند و سایه‌های تاریک، احساس ناامنی را در دل آن‌ها ایجاد کرد. هر قدمی که برمی‌داشتند، بیشتر به عمق جنگل نفوذ می‌کردند و نشانه‌ای از مسیر درست پیدا نمی‌کردند. تنش و نگرانی به سرعت در میان گروه افزایش یافت. کلیر که در ابتدا با امید و اشتیاق به این سفر آمده بود، اکنون در میان گیجی و ترس، احساس می‌کرد که این سفر به یک کابوس تبدیل شده است. در این شرایط، هر یک از اعضای گروه باید با ترس‌ها و نگرانی‌های خود روبرو می‌شدند. فریدا مک فادن برای نوشتن کتاب یکی پس از دیگری (One by one) دست می‌گذارد روی یکی از کلیشه‌های بسیار پرطرفدار ژانر تریلر.

کلیر ماچت اصلاً انتظار نداشت اولین شب تعطیلاتش را روی برگ درخت و گل‌ولای وسط جنگل بخوابد. قرار بود بعد از یک دوره فشار کاری و خستگی روزانۀ سروکله زدن با بچه‌ها کمی استراحت کنند و خوش بگذرانند. یک هفته پیاده‌روی در دل طبیعت با حمام آب داغ به‌همراه دو زوج دیگر از دوستانش، چیزی شبیه بهشت بود. اما ماشین وَن کلیر در جاده‌ای متروکه خراب شد.

او تصمیم گرفته استعداد خود را در زمینه‌ی نویسندگی نیز به رخ دنیا بکشد. کتاب‌های بسیاری از این نویسنده تا کنون به چاپ رسیده است که به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند. کتاب‌هایی اکثراً با موضوع روان‌شناختی و طنز پزشکی. او در زمینه‌ی استفاده از تعلیق در داستان، از مهارت بسیار بالایی برخوردار است.

توصیفات او از محیط و فضا های داستانی، حال و هوایی واقعی به کتاب بخشیده و خواننده را مستقیماً به بطن ماجرا می‌ برد. علاوه بر این، نویسنده با ایجاد نقاط اوج متعدد در داستان، خواننده را تا پایان همراه خود نگه می‌ دارد. داستان کتاب در فضایی تاریک و مرموز روایت می‌ شود و شخصیت اصلی آن درگیر ماجرایی پیچیده و راز آلود می‌ شود که هر لحظه ابعاد تازه‌ ای به خود می‌ گیرد. یکی از ویژگی‌ های مهم کتاب، ساختار داستانی آن است که به شکلی لایه‌ لایه طراحی شده و با هر فصل، اطلاعات تازه‌ ای به مخاطب ارائه می‌ دهد.

مرگ سرچشمۀ اصلی و آغازین اضطراب است و در نتیجه منشا اصلی ناهنجاری روانی نیز هست. زمانِ حالی که آینده را می‌سازد، مهم‌ترین زمان در درمان اگزیستانسیال است. گاهی به عقب برمی‌گردم و فکر می‌کنم من و نوآ از چه زمانی از هم متنفر شدیم. مرسییییاشتراکات زیادی با کتاب عزت نفس ناتانیل براندن داشت بنظرم.

پسرشان به راحتی دوری یک هفته‌ای مادر و پدر را پذیرفت، اما دختر هفت‌ساله‌شان بی‌تابی می‌کرد. اِما مادرش را در آغوش گرفت و از خوابی که شب گذشته دیده بود گفت. می‌گفت خواب دیده هیولا پدر و مادرش را خورده است. سعی کرد به خودش مسلط باشد، اما خواب‌های اِما نگران‌کننده بودند. دو روز قبل از مرگ پدربزرگش، خواب دیده بود او می‌میرد.

فرانک سالاری نویسنده و مترجم توانای ایرانی است که با فعالیت‌ های خود در حوزه ادبیات داستانی و ترجمه، جایگاه ویژه‌ ای در میان علاقه‌ مندان به ادبیات معاصر به دست آورده است. او با قلمی روان و تسلطی کم‌ نظیر بر ظرایف زبانی، هم در عرصه تألیف و هم ترجمه، آثار ارزشمندی خلق کرده است که مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌ اند. موضوعات آثار سالاری اغلب بر پیچیدگی‌ های انسانی، روابط اجتماعی و داستان‌ هایی پر کشش تمرکز دارند. زبان نوشتاری سالاری در این کتاب، روان و در عین حال توصیفی است. او با استفاده از جملاتی موجز و دیالوگ‌ های زنده، موفق شده است صحنه‌ هایی باور پذیر و گیرا خلق کند.