بیشتر آنها در ارتباط با متن درس است و برخی دیگر به اطلاعات عمومی دانش آموز مربوط می شود. ث( فرصت هایی در کلاس ایجاد کنید تا دانش آموزان واژه های جدید را در گفتار و نوشتار خود به کار ببرند. خواندن دو کلمهٔ تقریباً هم معنا به گسترش گنجینهٔ واژگانی دانش آموزان کمک می کند. 4 بعد از پایان پرسش های مربوط به فعالیت پیدا کن و بگو از دانش آموزان سؤال کنید که چه نکته های خاص دیگری در درس پیدا کرده اند. 3 دانش آموزان را تمرین دهید تا زمانی که پرسش به طور کامل خوانده نشده است، پاسخ خود را آغاز نکنند. از دیگر اهداف این فعالیت، ارزشیابی میزان درک دانش آموز از مطلب متن درس است.

یعنی بتواند به جای یکی از کلمه های مندرج در آن جمله کلمهٔ مناسب دیگری را جانشین کند. بتواند جمله های صحیح دستوری را در گفته ها و نوشته های خود به کار گیرد. میزان دانسته ها و یافته های خود را از درس می سنجد و ضعف ها و قوت ها برایش آشکار می شود. پ( در برخورد با واژگان، از آنها بخواهید تا به یاد آورند که چند بار با این واژه تماس داشته اند، در کجا، چگونه، چند بار و… .

مانند واژه های تیره و سیاه که در همه جا و در همه جمله ها نمی توانند کاملاً هم معنا باشند. یکی از راه های واژه آموزی کشف روابط مفهومی واژگان به صورت مختلف است. برخی از واژگان اندوخته در ذهن خود را در گفتار روزمره به کار می برند و برخی دیگر را اگر چه به کار نمی برند، مفهوم آنها را می دانند. نظرها، عقاید،احساسات و عواطف خود را چه در گروه و چه در جلوی جمع بیان نمایند.

دانلود کتاب فارسی دوم ابتدایی به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی از محتوای آموزشی این کتاب استفاده کنید. این کتاب شامل داستان‌های ساده و جذاب، شعرهای کودکانه، و تمرین‌های نگارش است که با طراحی هدفمند، مهارت‌های خواندن، نوشتن، و درک مطلب را در کودکان بهبود می‌بخشد. آیا به دنبال راهی سریع و ساده برای دسترسی به لینک دانلود کتاب فارسی پایه دوم هستید؟ سایت مدرسه مجازی آی نو این امکان را برای والدین و معلمان فراهم کرده است تا نسخه کامل PDF این کتاب را به رایگان دریافت کنند. کتاب فارسی دوم ابتدایی، دروازه‌ای به دنیای زیبای ادبیات و زبان فارسی است.

دانش آموزان با کلمه های پذیرایی، حوض و پیش نماز جمله های متفاوت می نویسند. این نوع گردش علمی شامل بازدید از یک نمایشگاه یا کارخانه می شود که محیط مدرسه را با محیط زندگی واقعی شاگردان پیوند می دهد. روز زیبای پاییزی بود با خنکی می وزیدوهوا ملایم بود .صدای پرندگان به گوش می رسید دانش آموزان آرام وبا نظم وارد کلاس می شدند . دانش آموزان با کلمه های پذیرایی، حوض و پیش نماز جمله هایمتفاوت می نویسند.

در این میان، پاسخ های درست و اشتباه خود را با دیگر همکلاسان نیز مقایسه می کند. ارجاع دادن به گونه های مختلف می تواند صورت پذیرد، مثلاً یادآوری بخشی از درس به صورت شفاهی از جانب آموزگار، از آن جمله است. توجه، دقت و تمرکز حواس، ارتقای درک شنوایی و مهارت در گفت و شنود ازدستاوردهای این فعالیت می تواند باشد. پیشنهاد میکنیم از مطلب گام به گام هدیه های آسمان دوم دبستان و همچنین از مطلب گام به گام علوم تجربی دوم دبستان دیدن فرمایید.