شل به زیبایی و با نظمی خاص به تدوین یک سری هنجارها و قواعد بنیادی با اصولی ثابت پرداخته که انواع بازیها را در بر میگیرند و بین آنها مشترک هستند. به بیان بهتر، ما در کتاب هنر طراحی بازی، تنها به مراحل، کارکردها و ساختار خلق بازیهای ویدئویی و مفاهیمی مثل لول دیزاین نمیپردازیم. بلکه در کنار آن با طیف وسیعی از معلومات جدید و کلی از جنبههای گوناگون طراحی یک بازی، آشنا میشویم. حال آن موضوع میخواهد طراحی یک محیط بازی مناسب و خاص در یک شهربازی لوکس باشد یا قواعد طراحی مراحل در ویدئو گیمها. جسی شل تمام این موارد را با استادی تمام و با دقت و ظرافتی خاص در 30 فصل جداگانه تدوین کرده و در پایان آنها را به هم متصل کرده و به نتیجهگیری پرداخته است.
فروشگاه بازی فکری ذهن مرجع تخصصی انواع بازی های فکری مانند بازی های رومیزی و بازی های کارتی است. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی بازی فکری ذهن برتر با توجه به عواملی مانند کیفیت، تنوع و قیمت بازی فکری ، بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یک تجربه جالب را برای خودتان رقم بزنید. این کتاب پر رمز و راز از زمان انتشار خود تا به امروز نظر نوجوانان زیادی را به خود جلب کرده است. کتابهایی که توسط رسانه گیم پالت معرفی میشوند، عمدتا بر دو دسته هستند. نخست کتابهایی که در راستای بازیهای ویدئویی نگاشته شدهاند و ارتباط مستقیمی با آنها دارند.
البته، این حالت پدرانه/ مادرانه لزوما همیشه منفی نیست، چون تقلید همیشه از روی مادر و پدر انجام نمیشود و فرد میتواند از پدربزرگ و مادربزرگ و معلم های خودش نیز تقلید کرده باشد. کتاب بازی ها اثری فوق العاده کاربردی است که درک مخاطبین از واقعیتهای پایهای ترین تعاملات اجتماعی را با تغییری بزرگ مواجه میکند. رمان بادبادک باز، رمانی غیرمعمول و قدرتمند است که به یک اثر کلاسیک منحصربه فرد و دوست داشتنی تبدیل شده است.
مثلا رئيسی که مانند یک والد کنترلگر با کارمندش برخورد میکند معمولا با جوابی کودکانه یا از سر کجخلقی مواجه میشود. بخش دوم کتاب اریک برن به مجموعهای از بازیهای ذهنیای اشاره میکند که در آنها انسانها تحت یک سری الگوهای قابل پیشبینی عکسالعمل نشان میدهند. در بخش اول کتاب بازی ها نویسنده تحلیل رفتار متقابل را به عنوان راهی برای تفسیر برهمکنشهای اجتماعی مطرح میکند. او در ادامه مطرح میکند هر انسانی یک «والد» یک «بالغ» و یک «کودک» درون دارد و بسیاری از رفتارهای ناشایست انسانها به این دلیل رخ میدهد که یکی از آنها در موقعیت اشتباهی کنترل انسان را در دست میگیرد. در رمان بادبادک باز اتفاقاتی بسیاری رخ میدهد اما داستان اصلی به رابطهی میان دو دوست به نامهای امیر و حسن میپردازد. امیر و حسن دوستانی بسیار صمیمی هستند و با هم بزرگ شدهاند اما امیر پسر ارباب است و حسن خانهزاد آنهاست.
او با اشاره به تأثیر ذهنی فقر بر تصمیمات ما، سعی در ریشهیابی معضلاتی مانند قمار و یا کلاهبرداریهای خُرد و کلان دارد و خواننده را به تعمق نسبت به شرایط حال حاضر جامعه، از جمله درجا زدنها و پسرفتها و تلاش برای رهایی از این چرخهی بیهوده دعوت میکند. دغدغهی هر کارآفرینی داشتن ایدههای ناب و ماندگار است، اما گاهی حتی یک ایدهی خوب هم از توفیق توجهِ همهگیر بهرهمند نمیشود. در کتاب ایدهی عالی مستدام، نویسندگان آمریکایی، چیپ و دن هیث که خود به آموزش و فعالیت در حوزهی کسب و کار مشغول هستند، در ۸ بخش، به مخاطب آموزش میدهند که چگونه ایدههای خود را به شکلی گیرا و روشن بیان کنند. مرکز چاپ نشر شهر با تجهیزات مدرن چاپ افست و دیجیتال امکان انجام خدمات چاپ و نشر را با بهترین کیفیت فراهم میکند. تصمیم گرفته بودند برای زبان رمزیشان یک سری حروف الفبای جدید درست کنند.
این حالت روحی حین اینکه یاد میگیریم چطور تجربههای دوران کودکی را تحلیل کنیم و بازتابی از آنها ارائه بدهیم، رشد میکند. علاوه بر آن، حالت رفتار بالغانه، حالتی است که با مشکلات به صورت منطقی و با افکار قاطع برخورد میکند. چرا اصلا به بررسی بازیهای ویدئویی میپردازیم؟ آیا صرفا در این جهت است که بگوییم یک بازیِ خوب، خوب و یک بازیِ بد، بد است. این موضوعی است که هر گیمری با تجربه یک بازی میتواند به پاسخ آن دست یابد و نیازی به بررسی زودهنگام یا هنگام انتشار رسانهها ندارد. با کمی تامل بیشتر، به این نتیجه رسیدم که بازیهای ویدئوی دارای ماهیت مخفی و یا جادوی پنهانی نیستند. در حقیقت یک داستان جذاب و دراماتیک، یک گیم پلی هیجانی و حتی موسیقی شنیدنی همان مواردی هستند که ما از آن به عنوان جادوی بازی های ویدئویی صحبت میکنیم.
ثبت ديدگاه