حالا که دفتر و قلم در دست شما است، وقت آن است که شاخ غولِ نوشتن را بشکنید. چند صفحه نخست را به نوشتن ایده‌های داستان، اختصاص دهید. وقتی حس کردید ایده‌های کافی را نوشته‌اید، آنها را دو بار مرور کنید. سپس، ایده‌هایتان را با افراد صاحب نظر و متخصص در میان بگذارید و از نظرات آنها مطلع شوید.

برای این کار به صفحه شماره حساب‌ها مراجعه کنید و بعد از پرداخت، با استفاده از صفحه تماس با ما این نکته را با همکاران ما در میان بگذارید. کتابخانه‌ی کباب و کتاب در حال حاضر شامل خلاصه‌ی بیش از 200 کتاب پرفروش و ارزشمند در 27 موضوع مختلف است. جهت اطلاعات بیشتر دربارهٔ جدیدترین دوره‌های داستان‌نویسی گارنت، وارد سایت شوید و بخش «مسترکلاس‌های گارنت» را دنبال کنید. بهتر است برای داستان خود، یک پیام ویژه را در نظر بگیرید. این پیام باید با ژانر و موضوع داستان هم‌خوانی لازم را داشته باشد.

پس از اتمام مدّت عضویت، به منظور حفظ دسترسی باید عضویت خود را تمدید کنید. با تهیه عضویت الماسی، شما به تمامی خلاصه کتاب‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد. پیشنهاد بعدی ما در ارتباط با نظام موقعیت خواندن رمان در جستجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست است. اگر بتوانید هفت جلدش را بخوانید که فوق‌العاده است اما اگر هم برایتان مقدور نبود، خواندن جلد یک این اثر می‌تواند کمک قابل توجهی به شما، در مسیر خلق هنرمندانۀ نظام موقعیت کند. باید به این نکته توجه کنید که که پرداخت این موضوع‌ها و گسترششان همیشه در نسبت با یک انسان یا تعدادی انسان بوده است.

• پس از نوشتن خلاصه، آن را مرور کرده و اصلاحات لازم را انجام دهید. مطمئن شوید که خلاصه به خوبی جریان داستان یا ایده‌های اصلی کتاب را منتقل می‌کند. خلاصه نویسی کتاب یکی از راه های آسان برای به یاد سپردن اطلاعات و مطالب است.

در خلاصه نویسی، استفاده از جملات کوتاه و مختصر بسیار موثر است. جملات ساده و قابل درک به خواننده کمک می‌کنند تا به راحتی محتوای خلاصه شده را درک کند. با توجه به هدف خود، اصلی‌ترین ایده‌ها و نکات کلیدی کتاب را شناسایی کنید. این نکات می‌توانند شامل مفاهیم اصلی، دلیل و استدلال‌ها، نتایج و توصیه‌ها باشند.

این مدل داستان‌نویسی، سبب می‌شود تا درک احساسی بیش‌تری از سوی خواننده برقرار شود. همان‌طور که در مقدمه‌ی متن اشاره کردیم، ادبیات داستانی، تأثیر قوی و مهمی روی خوانندگان خود باقی می‌گذارد. در واقع با هنر داستان، می‌توان احساسات دلخواه را در یک جامعه از مخاطبین منتشر کرد. دیوید هریس یک نویسنده محتوا در Adazing با 20 سال تجربه در مسیریابی در دنیای همیشه در حال تحول انتشار و فناوری است. ویراستار بخش‌های برابر، علاقه‌مند به فناوری، و خبره کافئین، او دهه‌ها را صرف تبدیل ایده‌های بزرگ به نثر جلا داده است.

همچنین، می‌تواند نقشی را در هنگام نوشتن تارنما بازی کند (توضیح کوتاهی در پشت کتابتان). بنابراین، اگر خلاصه‌ای خوب بنویسید، ساختن تارنمای خود مشکلی نخواهد داشت. بنابراین، خلاصه کتاب شما باید توجه آنها را جلب کند و آنها را مورد توجه قرار دهد. این کتاب باید آنقدر نشان دهنده کتاب شما باشد که نماینده یا ناشر شما را وادار به خواندن دست نوشته شما کند.