اگر نظر و یا سوالی دربارهی کتاب درمان شوپنهاور و نحوه خرید دارید، لطفا در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخگوی شما باشیم. فیلیپ اسلیت، فردی که در گذشته بیمار جنسی بوده و از آن پس زندگی خود را بر مبنای افکار شوپنهاور بنا کرده و فکر میکند زندگی میتواند از طریق فلسفه معنا و تفسیر شود. این کتاب روایت گروه درمانی افرادی هست که هرکدام نماینده یک تیپ شخصیتی هست.کتاب فوق العاده جذاب و پرمحتوایی هست. اگر طرفدار کتاب صوتی هستید، نسخه صوتی درمان شوپنهاور نیز در طاقچه در دسترس است.
انکار اراده باید به معنای تعدیل ریشهای و نامعمولِ طرحهای معمول اراده در ضمیر آگاه انسانی باشد. شوپنهاور معتقد است که سرچشمۀ هرگونه خیر، فضیلت یا شرافتِ شخصیت در انسان درست همان چیزی است که سرانجام انکار ارادۀ معطوف به زندگی را موجب میشود (W-I, ۳۷۸). بنابراین، چنین انکاری به لحاظ کیفی مشابه زندگی و سلوک اخلاقی برتر است. شوپنهاور در سال ۱۸۱۳ به جنوب وایمار بازگشت و کار نگارش رسالهی دکترای خود را آغاز کرد که موضوع آن «ریشههای چهارگانهی اصل سبب کافی» بود. او یک سال بعد، یعنی در سال ۱۸۱۴ وایمار را ترک کرد و راهی درسدن شد و در فاصلهی میان سالهای ۱۸۱۴ تا ۱۸۱۸ مهمترین اثر خود یعنی «جهان چونان اراده و تصور» را به رشتهی تحریر درآورد.
از سمت دیگر، یالوم از زندگی و روحیات شوپنهاور میگوید تا شخصیت این فیلسوف عجیب و بزرگ برای خواننده روشن شود. درنهایت یالوم با استادی تمام نشان میدهد که گرههای روحی فیلیپ چگونه قرار است باز شود. یالوم» نویسندۀ مشهور امریکایی است که به وسیلۀ مینا امیری به زبان فارسی ترجمه شده و در 438 صفحه از انتشارات آلوس منتشر شده است.
با گذشت چند سال از زندگی در آلمان و در حالیکه روزبهروز بر ثروت خانوادهی شوپنهاور افزوده میشد، پدر که میخواست فرزندش راه او را ادامه دهد و تاجری صاحبنام شود، آرتور را به دوست فرانسوی خود، موسیو گرگوار، سپرد تا راهورسم تجارت را به او بیاموزد. آرتور که علاقهی چندانی به بازرگانی نداشت، در دو سالی که در فرانسه در کنار گرگوار بود کاملاً به زبان فرانسوی تسلط یافت و پس از آن به همراه خانواده راهی سفری طولانی به انگلیس شد. این پیوند در شناختِ سرراست، هیچ مشکلی را پدید نمی آورد، زیرا همواره چنین می پنداریم، جهان همان است که درمی یابیم و می بینیم، برگه ی سپید نیز چنین است، زیرا من رنگِ سپید را در آن می بینم و احساس می کنم که زبانه ی آتشش می سوزاند، زیرا من حرارتش را دریافت می کنم. بدین سان بینِ جهانی که من در ادراکِ ویژه ی خود دریافت می دارم و جهان به عنوانِ نمونه ای که، در خود، پدید می آید و از لابه لای این ذهن، سازگاری وجود دارد. فروشگاه اینترنتی کتابستان، جایی است برای گشت و گذار مجازی دربین هزاران عنوان کتابِ پرفروش، به روز و جذاب از ناشران مطرح کشور و خرید آسان کتاب از هر نقطه ایران عزیز بیشتر بخوانید.. پس از مرگ پدر، آرتورِ هفدهساله به نزد مادرش در شهر وایمار رفت (این زمان مصادف بود با مصاف تاریخی «ینا» که در جریان آن یک سردار جوان فرانسوی به نام ناپلئون بناپارت، ارتشهای متفق پروس-زاکسن را با شکستی سنگین روبهرو ساخت و فصلی تازه را در تاریخ اروپا رقم زد).
منظور از «جهان، تجلّی و بازنمود من است» این است که هر وجود خارجی، در واقع به ذهن برمی گردد و از این روی می توانیم همه ی قوانینِ جهان را از ذهن نتیجه گیری کنیم. تأثیر او از آن جهت گسترده بود که افزون بر حوزههای معرفتشناسی و اخلاق، آموزههایی نیز در قلمرو رهایی و فلسفهی زندگی داشت. آخرین اثر شوپنهاور با نام «متعلقات و ملحقات» در سال ۱۸۵۱ منتشر شد که شهرتی فراگیر نصیب نویسنده ساخت و علاوهبر آلمان، خارج از مرزهای کشور نیز طرفدارانی پیدا کرد.
این کتاب صوتی توسط کیومث پارسای ترجمه شده و توسط انتشارات مصدق به انتشار رسیده و گویندهی آن نیز میلاد فتوحی است. شوپنهاور همواره با ناشران آثار خود نیز بحث و جدل داشت و آنان را متهم میکرد که به اندازهی کافی در نشر آثار او نمیکوشند. او از بیشتر فیلسوفان همعصر خود متنفر بود؛ هگل را شیادی میدانست که کارش «لفاظی جنونآمیز» و «مهملبافی» و «یاوهگویی» است و دربارهی فیشته نیز گفته بود که کار او «صوفیگری» و «جمبل و جادو» است و به فلسفه ارتباطی ندارد.
شوپنهاور که دیگر در محافل فکری و در میان دانشوران آلمان شخصیتی شناختهشده بود، در سال ۱۸۴۴ کار نگارش جلد دوم «جهان چونان اراده و تصور» را به پایان رساند. او که خود را سزاوار این آوازه میدانست، معتقد بود که بینام ماندن او در آلمان، صرفاً ناشی از دشمنی محافل فلسفی آکادمیک کشور با او بوده است. آرتور شوپنهاور جوان با دریافت ارثیهی خود وایمار را ترک کرد و راهی دانشگاه گوتینگن شد.
او جایزهی انجمن روانپزشکی آمریکا را نیز در سال ۲۰۰۲ دریافت کرد، اما بیشتر بهعنوان نویسندهی رمانهای روانشناختی، از جمله رمان مشهور وقتی نیچه گریست شناخته میشود. پس از سالها انتشار کتابهای دکتر اروین یالوم دیگر دغدغه ای برای معرفی وی به فارسی زبانان نمی ماند. یالوم چنان با مخاطبانش همدل است که اگر این نخستین کتابی باشد که از او در دست می گیرید، باز هم شیفته او خواهید شد تا حدی که خودتان برای شناخت او پیشقدم می شوید. یالوم معتقد است گروه درمانی از تصاویر پر اعوجاجی که رسانه ها از این شیوه موثر درمان به مخاطبانشان نشان داده اند، آسیب فراوان دیده است و یکی از اهداف مهم اروین یالوم از کتاب درمان شوپنهاور در قالب رمان، ارایه تصویری درست، دقیق و واقعی از جلسات یک گروه درمانی معتبر است. یالوم، نویسندهی پرفروش بینالمللی کتابهای جلاد عشق و وقتی نیچه گریست است. این رمان تصاویری از شخصیتهایی بهیادماندنی ارائه میکند که در تلاش برای التیام دردهایشان و تغییر زندگی خود هستند.
آرتور شوپنهاور در سال ۱۸۳۱ از ترس بیماری وبا از برلین به فرانکفورت گریخت و در آنجا با پولی که به او ارث رسیده بود، زندگی نسبتاً راحتی را میگذراند. ذهن فلاسفه سرشار از پیچیدگیهایی است که در نحوهی نگرش آنان به دنیای پیرامون مؤثر بوده و زمینهی ایدهپردازی در امور مختلف را فراهم آورده است. همین موضوع نیز سبب شده است که شناخت یک فیلسوف، نهتنها برای مخاطبانش، بلکه برای دوستان، نزدیکان و حتی سایر فلاسفه سخت و دشوار باشد. آرتور شوپنهاور تجسم عینی این پیچیدگی در دنیای فلسفه است؛ کسی که توسط تئودور آدورنو عبوس و بداندیش خطاب شده، برتراند راسل او را سطحی و نهچندان صادق خوانده و آیریس مرداک شادکام، صادق و بخشندهاش دانسته است.
حال سؤال اینجا است که شوپنهاور واقعاً کیست و کدام صفت در وصف او صادق است؟ شاید مروری بر زندگینامهی این فیلسوف بتواند در یافتن پاسخ این پرسشها راهگشا باشد. مسافرت بزرگ خانواده شوپنهاور، در سال ۱۸۰۴ به پایان رسید و آرتور شانزده ساله، اندوهگین و ناراحت، دوره آموزشی هفت ساله را نزد سناتور ینیش، بازرگان مشهور هامبورگ، آغاز و اینگونه به قولی که به پدرش داده بود، عمل کرد. آرتور با توجه به اجبار برای گام نهادن به زندگی دوگانه، هرچند همه تکالیف مربوط به دوره آموزشی را انجام میداد، ولی هر لحظه از اوقات فراغت را پنهانی صرف مطالعه اندیشههای بزرگ تاریخ فرزانگی میکرد. دکتر جولیوس هرتسفلد، روانپزشکی که متوجه میشود سرطان دارد و تصمیم میگیرد به دنبال بیماری بگردد که فکر میکند شکست خورده است. وی چگونه میتواند با چنین معرفتی از جهان، همین زندگی را با اعمال مکرر اراده تأیید… از سوی دیگر، این معرفت از کل، از سرشت درونی شیء فینفسه، همۀ خواستنها را تسکین میدهد…
ثبت ديدگاه