این جمله کوتاه، یک کتاب راهنمای کامل زندگی برای روش مذاکره و گفتمان با انسانهاست. بویژه در مذاکرات تجاری که بحث پول وسط است و قراره با مذاکره، پولی از مشتری بگیریم. قدیمیا هم میگفتند پول به جان انسانها بسته شده به راحتی جدا نمیشه کرد. سلام وقت بخیر حضور فعالان اقتصادیبرای اینکه تاجر حرفه ای شویم علاوه بر اینکه دانش تجاری خود را افزایش دهیم باید صبر هم داشته باشید و طوری با مشتری مذاکره کنیم که او منافعش را درک کند و در اینصورت میتوانیم مذاکره را ادامه دهیم، تداوم مذاکره که مخاطب بصورت دلخواه بخواهد حرفمان را بشنود خود نوعی مهارت است که با تجربه بدست می آید و البته علوم روانشناسی و درک احساسات طرف مقابل هم میتواند بسیار موثر باشد.

سلام خدمت تاجران گرامی 🌹 به نظر بنده دلیل اکثر مذاکراتی که به شکست می انجامد تغییر قیمتهای روزانه کالا هست،زیرا تاجر قیمت بروز کالا را از تامین کننده میگیرد و زمانی که به مشتری اعلام می‌کند مشتری قیمت را با قیمت خرید قبلی خود که ممکن است چند ماه پیش باشد مقایسه میکند و پیش خودش فکر میکند که قیمت کالا را تاجر گران به او گفته..هر چند این مسئله هم بهانه هست اما برای خودم چندین بار اتفاق افتاده.. سلام و درود برای پیشرفت در تجارت و مذاکره، اعتماد کامل به اساتید عزیز و پیگیری آموزش ها از پیش شرط های لازم برای موفقیت هست. واقعا عقل مردم مثل بچه‌ها میمونه، یعنی از هرچی که‌ ضرر داره نهی‌شون‌ کنیم قبول نمی‌کنن و به سمت کارهای خوب تشویقشون کنیم‌ هم مخالفت می‌کنن.

فرد از دل یک جامعه حالا می خواد عرب باشه، ایرانی باشه ویا …. با عرض سلام و خسته نباشید به نویسنده عزیز و مجموعه بزرگ آرادیاد گرفتن و درک کردن راه مذاکره درست با مشتری و درک مقابل مشتری و توانایی فروش محصول کاریست که با آموزش و تجربه بدست می‌آید و صبر در این راه مهم هست. با سلام و درود خدمت همه فعالان اقتصادی پادکست استاد تالیا عزیز مثل همیشه عالی بود زنده باشید استاد بزرگوار از نویسنده محترم صمیمانه سپاسگزارم 🌹 که در اخبار روزانه سایت فنون مذاکره موفق را به خوبی ردیابی می‌کند و سپس با ترفندی خاص و اصولی راهکار های مناسبی را نیز ارایه می‌شود.

دقیقا بقیه هم همین حس وتشکر را دارند وقتی تو راستای تفکرش نباشم جوابم را دیگه نمی‌دهد. سلامخداقوت به آرادی های عزیز واقعا اگر فردی بنا به هر دلیلی، یک ماه با عموم مردم جامعه سر و کله بزند، تازه آنجاست که صحبت های امروز نویسنده را درک می کند.تا وقتی خود این فرد ندیده و نشنیده و یاد نگرفته، چون خودش کوچک هست، مردم را صاحب نظر و فهمیده و عاقل میبیند.کافیه که خود فرد مدتی آموزش ببیند و بعد از آن با مردم هم کلام بشود و تازه آنجاست که میفهمد چقدر عموم مردم جامعه، ذهن هایی بسته دارند و چقدر باید صحبت ها را برای آنها شفاف سازی کرد. سلام و وقت بخیریک حرف تازه ،پیشنهاد جذاب ،صحبت همراه با انرژی و شادی و …در ابتدای مذاکرات باید به وجود بیاد تا مخاطب را جذب و شیفته کند ،البته خودم هم تجربه ی خوبی در این زمینه ندارم و مشتریان را به راحتی نمی‌شود جذب کرد.

زمانی که مردم را در این سطح از آگاهی ببینیم زود خوشبین نمی‌شویم که بله مذاکرات خوب پیش رفت بلکه تا زمانی که پول را دریافت نکردیم معامله را انجام شده نمی‌بینیم در واقع ما باید واقع‌بین باشیم و خداوند هم پیامبر را بر شبانی گوسفندان قرار داد چون می‌دانست که ایشان با چه کسانی مواجه هستند. فرهنگ کشورهای شرقی و غربی در برخورد با مسائل متفاوت بوده و نباید انتظار خروجی مشابه داشت . افزایش توان مذاکره حس اطمینان در دل مشتری ایجاد می کند و مسیر هموارتری در رسیدن به نتیجه مطلوب خواهیم داشت.

اینکه خداوند پیامبرش را در مقطعی به چوپانی فرستاد و در مقطعی که پیش دایه اش حلیمه بود بر گروهی از کودکان فرماندهی داشت به همین دلیل است که خداوند می خواست هدایت قوم را به او بسپارد. من این توصیه را قبل از اینکه به آراد ملحق شوم هم به تیم فروشی که مدیریت آن ها را بر عهده داشتم می کردم. طولانی اش کردم چون تا عمق فاجعه درد را درست متوجه نشوید درمان را جدی نخواهید گرفت. آراد هم راه را نشان می دهد دیگر این اخ است این اوخ است ندارد چون راه رسیدن به ثروت را آراد تشخیص می دهد مانند دکتری که تشخیص می دهد برای بیمارش چه تجویز کند و قرار نیست که بیمار بعد از خوردن اولین شربت بگوید نه ارزشش را نداشت و دیگر نمی خورم. یعنی اگر به یک مهمانی برویم حتی اگر بدمان بیاید تا آخر می مانیم و وقتی از ما سوال شود چگونه بود جوری می گوییم عااااااالی که میزبان گمان می کند بهترین مهمانی را در طول عمرش برایمان گرفته است و زمانی که از آن مجلس خارج شویم دفعه دیگر اگر کلاهمان هم آنجا بیفتد یا پولی جا بگذاریم به هیچ عنوان به آنجا نمی رویم.

در همه جا مردم به سمت جایی می روند که مطابق عقل خودشان است و خودشان آن را می فهمند. حالا اگر همان تکنیک گنگ و شفاف را هم اندکی به کار ببریم دیگر نور علی نور می شود. درود بر شما با دیدن آموزشها باید به این درک برسیم که بتوانیم سطح تجربه و شناخت مشتری را از محصول بشناسیم و در سطح خودش و کمی بیشتر محصول را پرزنت کنیم و صحبت کردن در سطح طرف مقابل یعنی رضایت بیشتر.