از ویژگیهای کتاب تألیف شده، ساده گویی آن میباشد که موجب میگردد افراد مختلف با سطح و تنوع گوناگون دانش شخصیشان منظورش را به خوبی درک کنند. ست گادین در عنوان کتابش از موجودی اسم به میان میآورد که در طبیعت وجود خارجی ندارد اما با همین عبارت منحصر به فرد، سعی در معرفی نوعی از بازاریابی به نام بازاریابی چشمگیر را دارد. در کتاب گاو ارغوانی که برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد و در سال 2009 بازنگری و گسترش یافت، گودین جنبشی را برای تولید محصولات واقعاً قابل توجهی راه اندازی کرد که در وهله اول ارزش بازاریابی را داشته باشند. او از طریق داستانهایی درباره شرکتهایی مانند Starbucks، JetBlue، Krispy Kreme، و Apple، همراه با سبک تحریکآمیز خود، خوانندگان را برمیانگیزد تا در مورد آنچه بازاریابی آنها واقعاً در مورد محصولشان میگوید تجدید نظر کنند. در دنیایی که روز به روز پر سر و صداتر میشود، چالش گودین هرگز به نویسندگان، بازاریابان، تبلیغ کنندگان، کارآفرینان، سازندگان، مدیران محصول و هرکس دیگری که چیزی برای به اشتراک گذاشتن با جهان دارد به این اندازه مرتبط نبوده است. کسب و کار ما باید شایسته توجه باشد تا بتواند در رقابت از سایر رقبای خودش پیشی بگیرد.
آنها تصمیم میگیرند که برای یک شرکت بزرگ کار کنند، از عمد مثل یک مفتخور بینام عمل میکنند و عقب مینشینند تا از ریسک و انتقاد در امان باشند. انتخاب با شما است که کاملا در کانون توجهات باشید یا نامرئی. این نظر ست گادین است که شما یا «گاو بنفش» هستید یا نیستید؛ یعنی یا متمایزید یا دیده نخواهید شد. شرکتهای تیزهوش، در این مرحله تمامی سود را برای خرید تبلیغات بیشتر مورد استفاده قرار میدادند. این کار باعث توزیع بیشتر محصول و ساخت کارخانههای بیشتر میشد. بهسرعت این چرخهی پاک و منظم در جایگاه خودش قرار میگرفت و نام تجاری بزرگ و سودآوری خلق میشد.
در طول دو دهه اخیر، انقلابی بیصدا در نگرش برخی افراد نسبت به بازاریابی به وقوع پیوسته است. وقتی خانوادهام و من چند سال پیش از فرانسه میگذشتیم، از صدها گاوی که در مرتعهای زیبا در کنار جاده چرای میکردند، شگفتزده شدیم. برای دهها کیلومتر، همه ما از پنجره بیرون را نگاه میکردیم و تعجب میکردیم که همه چیز چقدر زیبا است. شرکت های زیادی متمایز شدن را امری دشوار می دانند و از آن واهمه دارند. او با ترکیب پزشکی مرسوم و پزشکی جایگزین (یعنی حوزه ای که شامل روش های درمانی اثبات نشده است و اغلب به رسمیت شناخته نمی شود) نظام پزشکی را به چالش کشید؛ اما این انتخاب جسورانه جواب داد. او تاکنون به صدها هزار بیمار کمک کرده است؛ چه از طریق درمان مستقیم و چه از طریق سخنرانی ها و یا متونی که نوشته است.
در بازار پر ازدحام امروز، دیگر جایی برای محصولات و خدمات «معمولی» وجود ندارد؛ شما باید جالب توجه باشید وگرنه شکست خواهید خورد. وقتی دریافتید که چه چیزی محصول شما را متمایز خواهد کرد، برای دستیابی به آن باید هر کاری که لازم است انجام دهید و این به معنای اعمال تغییرات بزرگ است. بیوک همیشه یک خودروی کسالت آور بوده و سازنده اش در طراحی های آن هیچ گاه ریسکی متحمل نمی شود؛ درنتیجه هیچ گاه فروش خوبی هم نداشته است. بیوک همیشه یک خودروی کسالتآور بوده و سازندهاش در طراحیهای آن هیچگاه ریسکی متحمل نمیشود؛ در نتیجه هیچ وقت فروش خوبی هم نداشته است. یک روز صبح که در یک هتل خوب زمان کافی برای وقتکشی داشتم، با چند نفری صحبت کردم که هنگام صرف صبحانه در حال خواندن روزنامهی والاستریت بودند. سپس پرسیدم آیا میتوانند فقط دو مورد از شرکتهایی را که تبلیغات تمامصفحه داشتند، نام ببرند.
آنها فکر میکنند که میتوانند صبر کنند تا یک رهبر ایدهٔ بزرگ بدهد و بعد آنها از روی آن کپی کنند و از شکسته شدن مقاومت هوا توسط رهبر لذت ببرند. شما می توانید این کتاب ها را با 50 درصد و ارازن ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی کتاب سراج خریداری کنید . محصولات موجود در این فروشگاه را می توانید در هر کجا که هستید به صورت آنلاین سفارش دهید و آن ها را با مناسب ترین قیمت ها خریداری کنید . امکان خرید حضوری و اینترنتی از این فروشگاه امکان پذیر می باشد ولی با توجه به شرایط به وجود آمده بهتر است که این محصولات را به صورت اینترنتی سفارش دهید . ست گاردین متولد ۱۹۶۰ در مانت ورنون، ایالت نیویورک آمریکاست.
همه روزه، مشتری ها با بسیاری از چیزهای خسته کننده و حوصله سربر مواجه می شوند (گاوهای معمولی)، اما می توان مطمئن بود که هرگز گاوهای بنفش را فراموش نخواهند کرد. و این موضوع مثل یک کار بازاریابی نیست که بتوان آن را به محصول یا خدمت خود اضافه کرد بلکه در فرآیند شکل گیری آن محصول یا خدمت باید وجود داشته باشد. ست گودین در این کتاب، به ما می آموزد که از قواعد گاو بنفش در فرآیند تولید همه ی محصولات و خدماتمان استفاده کنیم و چیزی بسازیم که به معنای واقعی کلمه، جالب توجه باشد. کتاب گاو بنفش، مانیفستی برای بازاریابانی است که می خواهند در خلق محصولاتی شریک باشند که ارزش بازاریابی را دارند.
تاب گاو بنفش، اثری نوشته ی ست گودین است که نخستین بار در سال 2002 منتشر شد. گاوها، پس از این که یکی یا دو تا یا ده تا از آن ها را دیدید، کاملا خسته کننده می شوند. همه روزه، مشتری ها با بسیاری از چیزهای خسته کننده و حوصله سربر رو به رو می شوند (گاوهای معمولی)، اما می توان مطمئن بود که هرگز گاوهای بنفش را فراموش نخواهند کرد. کتاب گاو بنفش به قلم ست گادین به اهمیت و روشهای متمایزسازی برند پرداخته است. شیوههای قدیمی بازاریابی از بین رفتهاند؛ پس نویسنده شما را وادار میکند که به تجارت خود اطمینان نداشته باشید و خطر کنید. این اثر بر تمایزداشتن تمرکز دارد و نویسنده در آن گفته که این انتخاب شما است که متفاوت و در چشم باشید یا اینکه اصلاً در دید نباشید.
دوستان فراوانی در کل این دنیا دارم و شما واقعاً به جای افراد دیگر خانواده ام محسوب می شوید . معتقدم که دوستی خود یک نوع ثروت است و به همین دلیل من حس می کنم که بسیار دارایی های فراوانی دارم .یک تشکر ویژه و حسابی از آقای chad porter عزیز و دوست داشتنی که بدون حضور او ، فکر سایت های عظیم بازاریابی به وقوع نمی پیوست . همچنین از melody عزیز که واقعا بدون زحمات بیست و چهار ساعته اش اصلا این کتاب به چاپ نمی رسید .
همچنین ، جهانی شدن توسعه فناوری و روشن سازی در جا به جایی اطلاعا ت ، منجر به ظهور مشتریان هوشمند و تنوع نمونه کسب و کار ، و تقویت رقابت گردیده است . تلاش های این انتشارات باید منجر به اقناع جامعه کسب و کار شده و در گسترش این دانش ، سهم معنی داری داشته باشد .بنا به توضیحات شما ، مسیری که منجر به نوشتن این کتاب شده ، بسیار پر پیچ و خم بوده است . در گذشته بارها تصمیم به نوشتن کتاب گرفته ام و حتی برای انجام دادن این کار از چند داستان نویس نیز دعوت به همکاری کردهام ، اما در نهایت آنچه می خواستم به دست نیامد . بنابراین فکر نمی کنم در حال حاضر چاره ای دیگر وجود داشته باشد ، شاید این که این کتب را با روش های خصوصی ام مورد قبول قرار دهید . البته ، باید بگویم که من خفن ترین مهندس نیستم ولی شغلی دارم که بعضی افراد به عنوان یک شغل بسیار موفق توصیف می کنند . اما بدون شک ، افرادی هم هستند که بهتر از من این کار را انجام می دهند .من با اعتقاد راسخی می گویم که قادر به درک عمیق از عوامل موفقیت افراد هستم و قادرم این مفاهیم را به دیگران منتقل کنم .
ثبت ديدگاه