این کتاب شامل فصل‌هایی همچون عناصر بصری، ایجاد تناسب، تعادل، تباین و… بوده و مطالعه آن برای افرادی که در حوزه هنری فعالیت دارند، توصیه شده است. در فصل پنجم، غلامحسین نامی به مفاهیم و اصول در حوزه طراحی محیطی، طراحی داخلی و نورپردازی پرداخته است. در ادامه، در فصل ششم، به بررسی مفاهیم و اصول در حوزه تصویرسازی و مفاهیم ایمیجولوژی، پرداخته است.

افقهای نو و دیدگاه‌های تازۀ هنرمندان در عرصۀ آفرینش هنرهای بصری و پیدایش تئوریها و فلسفه‌های نوین هنری، الزاماً دگرگونیهای گسترده و عمیقی را در زمینه آموشهای مختلف هنرهای تجسمی در پی داشته است. در طول تاریخ پر نشیب و فراز هنر، بارها شاهد انقلابهای هنری و دگرگونی‌های بنیادی در عرصۀ هنرهای تجسمی بوده‌ایم . از آغاز قرن حاضر نیز، جنبشهای حیاتبخش و سازنده در زمینه هنرهای بصری، همتای دیگر تحولات اجتماعی، اقتصادی و صنعتی، پویائی و تحرکی ویژه در ساختار هنرهای تجسی عصر ما بوجود آورده است. روحیۀ جستجوگری و پژوهندگی و نقش والای «تجربه» که از ویژگیهای هنرهای تجسمی زمانه ما است، به حساسیت‌ها و افقهای دید ما، وسعت عظیمی بخشیده است. زاگرس بوک یک فروشگاه آنلاین کتاب در زمینه کتب هنری، دانشگاهی و عمومی است که تمام تلاش خود را کرده تا محصولات خود را در کمترین زمان ممکن و بهترین حالت به دست شما عزیزان برساند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

تمامی کتاب‌های موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافته‌اند. تمامی مولفان می‌توانند کتاب‌ها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند. مفهوم فضا در هنر تجسمی نیز با توجه به فاصله‌ها و ابعاد، اجزا و عناصر بصری یک اثر معنا پیدا می‌کند. به این ترتیب سازمان‌دهی فضای تجسمی معمولاً با معنی درک مکان، زمان و اشیا و ارتباط آن‌ها با یکدیگر انجام می‌شود.

اثرات این تحرکات و جنبشها طبیعتاً به تمام نقاط جهان تسرّی یافت و بر روند آفرینش‌های هنری هنرمندان سراسر گیتی، تأثیرات شگرفی بجای نهاد. هنرستانهای هنرهای تجسمی سراسر کشور وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، درس اصول ارتباطات بصری را از سال ۱۳۶۰ در برنامه‌های آموزشی خود قرار داده است. چاپ و نشر این کتابها و تدریس آنها در مدارس هنری، اهمیت و ارزش درس «مبانی هنرهای تجسمی» را بر همگان آشکار ساخت و امید آنکه بر روند مطالعه و تجزیه و تحلیل و شناخت آثار هنرهای تجسمی اثرات مثبتی گذاشته باشد. در این کتاب، غلامحسین نامی به بررسی و تبیین مفاهیم و اصول اساسی در حوزه هنرهای تجسمی و ارتباطات بصری می‌پردازد. این کتاب با توجه به سطح مطالب، برای دانشجویان، مدرسان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر، مناسب می‌باشد. در فصل اول کتاب، غلامحسین نامی به بررسی مفهوم هنر، اهمیت و نقش آن در جامعه و همچنین تعریف و بررسی مفاهیم مختلف مرتبط با هنر پرداخته است.

با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید. این کتاب پس از مدت زمان مشخص شده توسط کتابفروشی آنلاین کارنامه در انبار آماده پردازش می‌گردد و توسط پیک در بازه انتخابی ارسال خواهد شد. در پیام حتما نام خریدار، ایمیل و شماره سفارش به همراه سوال خودتون رو قید کنید. لطفاً از طریق(فرم ارتباط با ما)و شماره (فقط پیامک) با پشتیبان سایت در ارتباط باشید. ما به طور طبیعی در درون فضا، که همان محیط کار و زندگی‌مان است، قرار گرفته‌ایم.

از سالهای ۱۳۴۰ به بعد، بعضی از هنرمندان تحصیلکرده و آگاه که تجریبات و مطالعاتی در زمینه روشهای نوین آموزش هنر داشتند، به تدریس در دانشگاهها و هنرستانهای هنری پرداختند. در فصل سوم، غلامحسین نامی به بررسی مبانی هنرهای تجسمی، اصول طراحی و ترسیم، نحوه استفاده از نگاره‌ها و فرم‌ها، ترکیب رنگ‌ها و خطوط و … پرداخته است. در فصل چهارم، به بررسی مفاهیم و اصول در حوزه طراحی گرافیکی، مفاهیم پایه در طراحی صفحات وب، اصول رسم نقشه و نمودار و … پرداخته است. کتاب مبانی هنرهای تجسمی ( ارتباطات بصری ) اثر غلامحسین نامی توسط انتشارات توس به چاپ رسید . مدارس هنری، روند آموزش هنر را، بنا بر ضرورت زمان، با روند جریانات آفرینندگی هنر، هماهنگ کرده و بسیاری از روشهای غیر ضروری و کهنۀ سنت آکادمیک را به کنار نهاده و به تعلیم و تدریس مبانی هنرهای بصری، که زیربنای تمام رشته‌های هنرهای تجسمی است، پرداختند.

در عین حال ما و همه چیزهای دیگر فضا را تشکیل می‌دهیم یا بخشی از فضا هستیم. چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید. برای سفارش نسخه چاپی کتاب درسی به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی زیر مراجعه نمایید.

در معماری و در پیکره‌سازی، مخاطب، می‌تواند در فضای اثر و در کنار آن قرار گیرد و خود نیز بخشی از فضای اثر باشد. اما در نقاشی و در طراحی، فضای اثر در مقابل مخاطب و مستقل از او معنی می‌شود. ارزشها و هدفهای نوین، همگام با مواد و مصالح جدید و پیشرفت تکنولوژی و روشهای گوناگون بهره‌وری از آنها، هنرهای بصری قرن ما را به سوی هنر گویای زمانه خویش، رهبری کرده است.