این کتاب شامل مطالبی درباره مفاهیم اساسی مدیریت، روش های بهبود عملکرد سازمانی، اصول بازاریابی و استراتژی های موفقیت آمیز در کسب و کار است. ضمناً این کتابها عیناً در صفحهٔ معرفی کتابهای اقتصاد دیجیتال و بازاریابی دیجیتال هم آمده‌اند. اگر کتابهای دیگری (با استاندارد کیفی بالا) در این حوزه در ذهن دارید که مناسب می‌دانید در آینده در متمم معرفی شود، ممنون می‌شویم نام آن کتاب را در قالب کامنت زیر همان صفحه ثبت کنید.

رولف دوبلی را معمولاً با کتاب‌های هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن می‌شناسیم. نویسندگان بسیاری طی دو دههٔ گذشته دربارهٔ این موضوع نوشته‌اند و تلاش کرده‌اند رسانه را به مخاطبان خود بشناسانند و استفادهٔ بهتر از این ابزار را بیاموزند. کتاب چهار اصل اجرای استراتژی (Four Disciplines of Strategic Execution) از این نظر یک استثناء است و به همین علت از آن استقبال شده است.

نمی‌توان گفت کتاب پنج نقطه‌ی قوت می‌توانند علاقه‌مندان به استعدادیابی را ارضا و حتی راضی کند. اما واقعیت این است که به هر حال در مقایسه با سایر کتابهایی که در حوزه شناسایی و پرورش استعدادها منتشر شده‌اند، حرفهای خوبی برای گفتن دارد. به همین علت ما هم در متمم بخشی را به معرفی کتاب کلیفتون (نوشته تام راث) اختصاص داده‌ایم. اگر دنبال یک کتاب با موضوع خودشناسی باشید، احتمالاً‌ محتوای این کتاب را – با تأکید بر این که ترجمهٔ جذابی ندارد – می‌پسندید. معمولاً وقتی از مدیریت پروژه صحبت می‌شود، به موضوعاتی مثل برنامه ریزی، کنترل، مدیریت مالی، بهره وری و مدیریت بحران فکر می‌کنیم.

بر همین مبنا معتقد است فاصله گرفتنِ مقطعی از دنیای دیجیتال و استفادهٔ کنترل‌شده از ابزارهای دیجیتال می‌تواند کیفیت زندگی ما را بهتر کند. در حالی که کیفیت و کمیت خوراک رسانه‌ای هم می‌تواند ذهن ما را معتاد و گاه مسموم کند. دیمون زاهاریادس از جمله کسانی است که نقش مهمی در ترویج اصطلاح «سم زدایی دیجیتال» یا «دیتاکس دیجیتال» داشته است. خلاصه کتاب دوبلی در چند جمله این است که اخبار، مجموعه‌ای از روایت‌های مختصر‌شده و سطحی و ساده‌شده‌ی رویدادهایی است که غالباً از حیطه‌ی تأثیرگذاری ما خارج هستند. روایت‌هایی که می‌توانند مخاطب را مضطرب، خسته، درمانده و ساده‌اندیش کرده و قدرت حرکت و اقدام را از او سلب کنند.

او از تجربیات خود به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپ استفاده می‌کند تا به کارآفرینان توصیه‌هایی برای مقابله با چندین مشکلات رایج تجاری که پاسخ‌های نامشخصی دارند، ارائه دهد. «کفش باز » ممکن است یک خاطره باشد، اما داستان نایت خوانندگان را با جزئیات رشد شرکت، چالش‌هایی که او به عنوان یک رهبر با آن روبرو بود و پیشرفت‌هایی که تجربه کرد، آشنا می‌کند. وقتی نوبت به نویسنده می‌رسد، باید کمی‌ وقت بگذارید و اعتبار او را بررسی کنید. یک جستجوی ساده در گوگل معمولا برای درک اینکه آیا نویسنده ارزش توجه شما را دارد کافی است. کتاب ایده عالی مستدام، نوشته‌ی چیپ هیث و دن هیث است که کتاب کلید را بزن هم، توسط ایشان تالیف شده است.

بسیاری از کسب و کارهای نوآورانه نمی‌توانند مخاطبان اصلی را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنند. آنها شتاب اولیه را برای استفاده کنندگان اولیه مشتاق ایجاد می‌کنند، اما نمی‌توانند بازار گسترده‌تر و پردرآمدتر اصلی را به دست آورند. استاد فقید بازرگانی‌ هاروارد، کلایتون کریستنسن، متخصص رشد و نوآوری کسب و کار در کتاب معضل نوآور توضیح می‌دهد که اگر بهترین شرکت‌ها هم برای پذیرش نوآوری‌های فناوری آماده نباشند چگونه می‌توانند شکست بخورند. برخی از کتاب‌های اقتصاد و کتاب‌های کسب و کار شامل نظریه توسعه کسب و کار است. اما کتاب‌هایی که صرفاً بر توسعه کسب‌وکار تمرکز می‌کنند معمولاً انتخاب بهتری هستند، زیرا دستورالعمل‌های دقیقی ارائه می‌دهند و شامل تئوری و عمل می‌شوند.

در این کتاب، نویسنده، که به تجربیات خود متکی است تا برخی اصول متداول را که به عنوان پایه راهنما در طول زندگی حرفه‌ای که خود داشته است، به اشتراک بگذارد. در این کتاب، سخنران انگیزشی افسانه‌ی زیگلار، نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با نوشتن اهداف خود، علنی ساختن اهداف و غنیمت شمردن آنها، اهداف اصلی زندگی و کار خود را تعیین کنید و در مقابل آنها پاسخگو باشید. در این کتاب، نیوپورت نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید بهترین کاربردها را برای تمام فناوری‌های اطراف خود تعیین کنید تا در دنیایی پر از حواس پرتی‌های آنلاین گم نشوید. این مهم در مورد ارتباط با مردم، مشتریان و دنیای اطراف شما نیز اهمیت خود را دارد.

به همین علت ما به همهٔ کسانی که درس پادکست متمم را می‌خوانند توصیه می‌کنیم معرفی و خلاصه این کتاب را هم بخوانند. اما نوع مثال‌ها و مطالعاتی که دن اریلی در آن‌ مطرح کرده باعث شده که کتاب نابخردی های پیش بینی پذیر به یکی از کتابهای پیشنهادی و منابع کلی در آموزش تصمیم گیری و مذاکره تبدیل شود. اگر بخواهیم سه یا چهار نمونه از بهترین کتابهای اقتصاد رفتاری نام ببریم، بی‌تردید کتاب سقلمه یکی از آن‌هاست. ریچارد تایلر در این کتاب با مثال‌های ساده و جذاب، مباحث اقتصاد رفتاری را به‌خوبی تشریح می‌کند. کج رفتاری را بی‌تردید می‌توان یکی از بهترین کتاب های اقتصاد رفتاری دانست.

کتاب کالینز برای کارآفرینانی که می‌خواهند بفهمند چه چیزی برای کسب‌وکارهای موفق مزیت رقابتی ایجاد می‌کند، عالی است. اگر به دنبال کتابی کاربردی و خوش‌بینانه برای به جریان انداختن خلاقیت خود هستید، کتاب صفر به یک پیتر تیل را انتخاب کنید. در این کتاب، پیتر تیل افکار و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی ساختن آینده‌ای که می‌خواهید ببینید، بیان می‌کند.

هر یک از دانشگاه‌های جهان هم، بسته به نیازها و سلیقه‌ی خود، کتابهای متفاوتی را به عنوان مرجع درسی انتخاب و به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند. ما در متمم تلاش کرده‌ایم با مرور مجموعه منابع پیشنهادی درس مذاکره در مراکز آموزشی مختلف، مواردی را که بین بیشتر آنها مشترک هستند جدا کرده و به شما معرفی کنیم. این فهرست بیشتر برای دانشجویان دانشگاه‌ها و محققانی که علاقمند به مطالعه‌ی جدی‌تر در حوزه‌ی مذاکره هستند مفید است. دو برادری که کتابهایشان معمولاً جزو کتابهای پرفروش حوزه نگرش فردی و نیز تحول کسب و کار است.