به عنوان مثال، بر اساس تحلیل محیطی، شرکت محصولات ارگانیک ممکن است تصمیم به گسترش بازار خود و سرمایهگذاری در فناوریهای نوآورانه برای بستهبندی پایدار بگیرد. تجزیهوتحلیل SWOT مطمئناً به همه کمک میکند تا نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای خود را بررسی و موشکافی کنند. به همین دلیل، تجزیهوتحلیل مناسب محیطی میتواند به مدیران کمک کند تا تهدیدات محیط خارجی را از قبل شناسایی و اقدامات اصلاحی مناسبی برای مواجهه با چنین تهدیداتی را از قبل اتخاذ کنند. بهعنوان مثال، نقاط قوت و ضعف یک سازمان را میتوان به عوامل داخلی سازمان و فرصتها و تهدیدها را به عوامل خارجی مربوط دانست. به همین دلیل تصمیمگیرندگان باید بتوانند محیط در حال تغییر را کاملاً درک و پیشبینی کنند که چگونه چنین عوامل محیطی متغیری میتوانند قبل از اتخاذ تصمیمات اساسی، بر تجارت آنها تأثیر بگذارد. امروزه «فضای کسبوکار» اصطلاحی بس آشنا و مورد استفاده مکرر محافل آکادمیک و رسانهای است.
محیط کسبوکار به شناسایی فرصتهای تجاری، بهرهبرداری از منابع مفید، کمک به برنامهریزی دقیقتر، بهبود عملکرد کلی، رشد و سودآوری کسبوکار کمک میکند. این کتاب حاصل مطالعات و بررسیهای فراوان نویسنده و همچنین تدریس درس «تحلیل فضای کسبوکار» بهعنوان یکی از دروس پایانی دوره کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی در سازمان مدیریت صنعتی در دو دهه گذشته است. دانلود مقاله انگلیسی در مورد تجزیه و تحلیل محیط کسب و کار رقابتی یک شرکت خانوادگی حسابرسی برزیل به همراه ترجمه فارسی در زمینه حسابداری و مدیریت. خرید مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار جلد۱ تجزیه و تحلیل محیط و تدوین استراتژی ، لیست قیمت … تصویر کتاب توربو استراتژی در کسب و کار مدیریت استراتژیک. عوامل قانونی، از جمله قوانین اشتغال، مقررات محصول، مقررات بهداشت و ایمنی و مقررات محیطی، با تعیین محدودیتهای قانونی که یک سازمان باید در چارچوب آنها فعالیت کند، بر تحلیل محیطی یک کسبوکار تأثیر میگذارند. عدم رعایت این موارد میتواند باعث جریمه و ایجاد تأثیر منفی بر شهرت یک شرکت شود.
کتاب کار آفرینی و تحلیل محیط کسب و کار با انتشارات سرسبز و پدیدآوراندگان احمدرضا اعتمادی,Ahmadreza Etemadi,سیدامیر پیامی,در سال ۱۳۹۶ به چاپ رسیده است . ما قصد داریم در این مقاله از دانشگاه کسب و کار به این پرسش مهم بپردازیم و اهمیت و نحوه استفاده از آن را برای بهبود برنامهریزی استراتژیک کسبوکارها بررسی کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا در نهایت بتوانید تشخیص دهید که چگونه محیط کسبوکار خود را بررسی کنید تا از مزایای آن بهرهمند شوید. همانطور که پیشتر اشاره شد، قدرت سازمانها در زمرهٔ عوامل داخلی مؤثر بر آنها طبقهبندی میشود. بهعنوان مثال، اگر سازمانی دارای منابع انسانی قوی باشد، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان آن میتواند به سمت بهبود برود. برای درک هرچه بهتر موضوع، باید این عوامل محیطی در درجهٔ اول بهعنوان «عوامل داخلی» (Internal Factors) و «عوامل خارجی» (External Factors) شناسایی شوند.
با تعیین تأثیرات کوتاهمدت و بلندمدت، سازمانها میتوانند به سرعت به آنها پاسخ دهند. علاوه بر این، تحلیل محیطی میتواند به رهبران کسبوکار کمک کند تا تغییرات بازار را پیشبینی كنند و استراتژیهای خود را براساس آن بچینند. درک محیط کسبوکار نیازمند رویکردی کلینگر است؛ زیرا شامل ارزیابی تاثیر متقابل بین عوامل متعدد و تاثیر بالقوهٔ آنها بر نتایج سازمانی خواهد بود. اطلاعات بهدستآمده از تحلیل شامل روندهای بازار، رفتار مصرفکننده، پویایی صنعت و فرصتهای نوظهور هستند. کتاب مدیریت استراتژیک و سیاست کسب و کار جلد اول تجزیه و تحلیل محیط و نوشته توماس ال ویلن, جی دیوید هانگر با ترجمه سیدمحمد اعرابی می باشد.
با درک این عوامل، یک شرکت میتواند استراتژیهایی برای بهینهسازی عملکرد خود در این زمینه توسعه دهد. علاوهبر این تجزیهوتحلیل محیط کسبوکار، کار مدیران برای شناسایی شرایط حاکم بر تجارت خود، نقاط قوت و ضعف و فرصتها و تهدیدهایی که باید توسط آنها موردتوجه قرار گیرند را تسهیل میکند. تحلیل محیطی به سازمانها کمک میکند تا عواملی که ممکن است بر عملیات تجاری آنها تاثیر بگذارد را مشخص كنند. رهبران کسبوکار میتوانند با ارزیابی و سنجش این عوامل، تصمیمات بهتری برای حرکت رو به جلو بگیرند. مدیران اجرایی امروزه در فضای پیچیده و متلاطمی کار میکنند و برای بقا و موفقیت در عرصههای مختلف کسب و کار، نیازمند شناخت فضا و محیط پیرامون خویش هستند.
ثبت ديدگاه