این کتاب همانطور که خود نویسنده اش اعلام کرده هیچگونه آموزش و برنامه ای برای تبدیل شدن به گاو بنفش ارائه نمیده و بلکه فرایند رو توضیح میده. به اعتقاد بنده کتابهای خیلی بهتری در زمینه بازاریابی هست که میشه خوند. ست گادین (Seth Godin) نویسنده، سخنران و کارآفرین اهل ایالات متحده است که در روز 10 ژوئیه سال 1960 متولد شد. وی که به متفاوت بودن و متفاوت فکر کردن، شهره است دارای مدرک MBA از دانشگاه استفورد می‌باشد و شرکتی فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی را هم تأسیس نموده که در سال 1998 آن را به شرکت یاهو فروخت. محل اصلی درآمد او از طریق محصولات آموزشی و نوشته‌هایش است و آثار مطرح دیگری مانند مهره حیاتی، شیب و تمرین، هم در کارنامه دارد. چرا بازاریابی سنتی دیگه جواب نمیده، و چرا برای موفق بودن باید گاو بنفش بسازین.

کتاب گاو بنفش به همه کسانی که می خواهند کسب و کارشان رونق بگیرد کمک خواهد کرد تا ابتدا از تکرار و تقلید دست بردارند و سپس با مزایای این کار روبرو شوند. ست گودین عضو فهرست تالار افتخارات بازاریابی و نیز تالار افتخارات بازاریابی مستقیم و پارتیزانی است. او نوزده کتاب در حوزه بازاریابی تالیف کرده است که همگی پرفروش بوده و به سی‌وپنج زبان دنیا ترجمه شده‌اند. بلاگ او (که با جستجوی نام او seth در گوگل قابل یافتن است) محبوب‌ترین بلاگ بازاریابی است.

از ویژگی‌های کتاب تألیف شده، ساده گویی آن می‌باشد که موجب می‌گردد افراد مختلف با سطح و تنوع گوناگون دانش شخصی‌شان منظورش را به خوبی درک کنند. ست گادین در عنوان کتابش از موجودی اسم به میان می‌آورد که در طبیعت وجود خارجی ندارد اما با همین عبارت منحصر به فرد، سعی در معرفی نوعی از بازاریابی به نام بازاریابی چشمگیر را دارد. ست گودین سخنگوی ملی افتخاری و نویسنده‌ی چهار اثر پرفروش در دنیا به شمار می‌رود.

انتخاب‌های فراوانی وجود دارد؛ اما زمان کمتر و کمتری برای دسته‌بندی آن‌ها در اختیار است. آن هنگام مشتریان زمان بسیار بیشتر و تعداد انتخاب‌های کمتر داشتند. در نتیجه اگر شرکتی با اختراعی جدید و خوب می‌دیدیم، راهی برای پرداخت هزینه‌ی آن محصول پیدا می‌کردیم (برای مثال موبایل). سال‌ها پیش اقتصاد تولیدی ما می‌توانست تقریباً نیاز همه را در سطح گسترده برطرف کند. جامعه بازاریابی (با تبلیغات تلویزیونی گسترده) به ما آموخت که بیشتر و بیشتر بخواهیم و مصرف‌کنندگان همه تلاش خود را کردند تا به این کار ادامه دهند.

ما به دیدگاه شما احتیاج داریم؛ پس بیایید دیدگاه و نقطه نظرات مان را با همدیگر به اشتراک بگذاریم تا یک اجتماع موفق از افکار برنده با همدیگر بسازیم. علت نگرانی من این است که ترکیب صنعتی–‌تلویزیون در حال نابودی است. ما در این سیستم، چرخه‌ای با وسعت اقتصادی بسیار بزرگی ساختیم که اکنون در حال نابودی است.

در میان گاو‌های بسیاری که در طبیعت وجود دارند قطعاً گاو بنفش جالبتر و جذابتر است. قصد دارم درین سایت به مرور مواردی رو که یادگرفتم با شما دوستان عزیز به اشتراک بذارم، به امید اینکه شما هم از بازاریابی نوین و دیجیتال مارکتینگ لذت ببرید. این گاوها هم مثل همان گاوهای قبلی بودند که دیده بودیم و آنچه که زمانی برای ما شگفت انگیز بود، کاملا عادی و معمولی به نظر می‌رسید. افسانه درویشی برگردان این اثر حوزه‌ی بازاریابی و مدیریت را به عهده داشته و نشر کتیبه‌ی پارسی چاپ را به انجام رسانده است.

معتقدم که دوستی خود یک نوع ثروت است و به همین دلیل من حس می‌ کنم که بسیار دارایی های فراوانی دارم .یک تشکر ویژه و حسابی از آقای chad porter عزیز و دوست داشتنی که بدون حضور او ، فکر سایت های عظیم بازاریابی به وقوع نمی پیوست . همچنین از melody عزیز که واقعا بدون زحمات بیست و چهار ساعته اش اصلا این کتاب به چاپ نمی رسید . برای دریافت کتاب صوتی گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید. ست گادین نویسندهٔ گاو بنفش، همهٔ دست‌اندرکاران ایجاد، طراحی یا فروش را تشویق می‌کند که از شیوه‌های جدید برای تبلیغات کالاهای خود استفاده کنند. با مطابقت روش‌های جایگزین در تجارتتان، شما و شرکتتان نجات خواهید یافت و یک روز دیگر فرصت نوآوری خواهید داشت.