اریک ریس در این کتاب به یادگیری تاکید زیادی میکند و معتقد است که ایده عالی یا تیم خارقالعاده نیستند که باعث موفقیت کسبوکار میشوند، بلکه کسبوکارهایی موفق هستند که یاد میگیرند. مهمترین کتابهایی که باید برای شروع کارآفرینی بخوانید کتابهایی هستند که به شما راهوروش استادی در کسبوکار را آموزش میدهند. لیستی که در این بخش مشاهده میکنید شامل کتابهایی است که به شما از پیداکردن ایده مناسب تا خلق طرح کسبوکار و حتی اجرای آن کمک میکنند. کتاب هنر جذب سرمایه برای استارتاپ ها نوشته آلخاندرو کرمدس با ترجمه امین کریمی از نشر آریانا قلم، یکی از بهترین منابع برای کارآفرینانی است که قصد دارند سرمایه مورد نیاز خود را تأمین کنند. این کتاب به طور دقیق و جامع، فرایند پیچیده جذب سرمایه را برای استارتاپ ها شرح می دهد و به کارآفرینان کمک میکند تا با دانشی کامل و آمادگی بیشتر وارد این مسیر چالش برانگیز شوند.
اما چه چیزی یک کسب و کار را به یک برند تبدیل میکند؟ این موضوعی است که در کتاب هر برند یک قصه است میا«وزید. قصهای که در آن مشتری قهرمان است و شما به عنوان فروشنده صرفا به قهرمان قصه کمک میکنید به هدفش برسد. برای مثال اپل کمک میکند تا مشتریانش (قهرمان قصه برند اپل) به هدفشان( احساس تمایز و ثروتمند بودن) نزدیک شوند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم میکند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتابها و کتابخانه خود دسترسی دارید و میتوانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.
اون توی کتاب شرکت خلاقیت، از سرپرستی یک شرکت بزرگ پویانمایی و مسیر رسیدن به دستاوردها و موفقیتهاش میگه. دانلد میلر که خودش هم یه داستانگوی خفنه؛ تو این کتاب بهت یاد میده، چطور قصهی کسبوکارت رو برای مخاطبهات بگی تا تعریف درستی از اون بهشون ارائه بدی. بیل اولت، تجربهی بیستسال تدریس کارآفرینی رو توی دانشگاه امآیتی داره. این راهحلها امتحانشونو پس دادن و قبل از اینکه به دست تو برسن، کلی کسبوکار نوپای دیگه رو، تو سراسر دنیا راهنمایی کردن و به مقصد رسوندن. از سوی دیگر میتوانید شریکی انتخاب کنید که مکمل شما باشد مثلاً وقتی شما در فروش مهارت دارید او هم در بخش فنی ماهر باشد تا مدیریت کارها برایتان آسانتر شود. البته انتخاب شریک معایبی هم دارد از جمله اینکه باید سود یا سهامتان را تقسیم کنید و… که باید با دید باز و بررسی دقیق این کار را انجام دهید.
همچنین، ضروری است که در مواجهه با رویدادهایی که مانع رشد شما در این مسیر میشوند، ثابت قدم باشید و تسلیم نشوید. اون قصد داشت آمازون رو به یک فروشگاه بزرگ، در دسترس و با قیمتهایی ارزون تبدیل کنه که کمتر کسی بتونه در مقابل وسوسهی خرید ازش مقاومت کنه و توی این کار موفق بود. حالا که حرف از کتاب و کسبوکاره، بد نیست بعد از خوندن این مقاله، سری هم به مطلب معرفی استارتاپ های حوزه کتاب و کتابخوانی بزنی. کارهای معوقۀ زیادی برای انجام دارید اما نمیتوانید به آنها رسیدگی کنید، به روز تحویل پروژه نزدیک میشوید اما تمرکز و انسجام فکری ندارید و میترسید فرصت را از دست بدهید. این کتاب مفهوم اقیانوس قرمز را مطرح میکند که در آن فضا بهشدت رقابتی است و خیلی از کسبوکارها وارد این رقابتهای بهشدت خونین میشوند که در نهایت باعث شکستشان میشود. او اعتقاد دارد که شما بهعنوان یک کارآفرین همیشه در حال آزمایش و تجربه هستید.
راهاندازی یک کسبوکار اینترنتی پرسود، نیازمند برنامهریزی دقیق، انتخاب صحیح بازار هدف و اجرای استراتژیهای هوشمندانه است. با پیروی از مراحل پنجگانهای که ذکر شد، از انتخاب حوزه کاری مناسب تا بازاریابی دیجیتال، شما میتوانید مسیر موفقیت خود را هموار کنید. هرچند که چالشهایی در این مسیر وجود دارد، اما با استفاده از ابزارهای مناسب و تحلیل دقیق نیازهای بازار، میتوانید به تدریج کسبوکاری پایدار و پرسود ایجاد کنید. کتاب برتر دیگر از لیست کتاب رشد کسب و کار، سختترین نکات در مورد سختترین چیزها است. بن هوروویتز نویسندهی این اثر، داستان پرفراز و نشیب زندگی خود را در زمینههای خرید، فروش و سرمایه گذاری بیان کردهاست.
بنابراین اگر میخواهید کسبوکارتان را به راه بیندازید، بد نیست که در این راه نکات زیر را در نظر بگیرید. کسب تجربه قبل از شروع به کار، شبکهسازی و گسترش ارتباطات، داشتن ذهنی باز برای پذیرفتن ایدههای جدید و همچنین آموزش و یادگیری مواردی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. با توجه به شروع کسبوکار خودتان و کمبود وقت برای یادگیری، پیشنهاد میکنیم خلاصه کتاب های مدیریت و رهبری را در وبسایت مطالعه کنید. کتاب خلق مدل کسبوکار همه این بخشها را بهصورت کامل توضیح میدهد و شما میتوانید با پاسخ به هریک از آنها، کسبوکارتان را مطمئنتر شروع کنید. از نظر پیتر تیل آمازون یا فیسبوک مثالهایی برای حرکت از صفر به یک هستند و میبینید که بعد از آمازون خیلی از افراد در جاهای مختلف دنیا سعی داشتند کسبوکاری مشابه آمازون را از نقطه یک به نقطه N برسانند. اگر میخواهید کسبوکاری را شروع کنید، پیشنهاد میکنیم کتاب صفر تا یک را که کتاب پرفروش آمازون هم است در بوکاپو مطالعه کنید.
او در همین دانشگاه در دانشکده مدیریت، کارآفرینی و مدیریت کسبوکار تدریس میکند. او سالانه چه از طریق دورهها و کلاسهای مختلف و چه با نوشتن کتابهای حوزه کسبو کار، به مشاغل نوپا و استارتآپی کمک کرده و نکات مفیدی را به کارآفرینان آموزش داده است. استراتژی اقیانوس آبی نوشته چان کیم و رنه مابورنیا، یک کتاب رشد کسب و کار است که به بیان استراتژیهای نوین بازاریابی میپردازد و شما را به سمت یک بازار کم رقابت و جذب مشتری سوق میدهد. کتاب اول از لیست ۱۰ کتاب رشد کسب و کار، کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل است که به عنوان «پدر ادبیات انگیزشی» شناخته میشود. کتابی که زندگی هزاران نفر را در سراسر جهان متحول کرده و توانسته است حصار زمان و مکان را بشکند و برای هر انسانی در هر دوره زمانی مناسب باشد. همچنین، این کتاب توانسته است در ارائه راهکارهای رشد کسب و کار پیشگام باشد.
از سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۲، میزان تولید ناخالص ملی چین چهار برابر رشد کرد و تا سال ۲۰۰۳، از نظر قدرت خرید، بعد از آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان شد. بعضی از تحلیل گران معتبر عقیده دارند اقتصاد چین تا سال ۲۰۴۵، ممکن است از اقتصاد آمریکا سبقت بگیرد. تجربه های فوق العاده اين دو در اين زمينه منجربه ايجاد تفکری استراتژيک برای راه اندازی استارت آپ ها گرديده است. اين کتاب، نمايانگر تجارب ارزشمند اين دو برادر است که بسيار جذاب و خواندنی نوشته شده و پر از مثال های واقعی از دنيای استارت آپ هاست و مي تواند ما را قدم به قدم به موفقيت نزديک کند. باید مطمئن باشید که پیشنهادتان منحصربه فرد است و کاربرنمایتان ارزش قابل توجهی را از محصولتان به دست خواهد آورد.
همون طور که قبلاً گفتم؛ کتاب راه اندازی کسب و کار ، بهت کمک میکنه تو 24 قدم، کسبوکار خودت رو راه بندازی و به موفقیت برسونی. MVP یا همان حداقل محصول قابلارائه بهترین و سادهترین روش برای آزمایش محصول یا خدمتتان است. از این طریق میتوانید مشتریانتان را به خرید دعوت کنید و از آنها بازخورد بگیرید تا متوجه شوید چه چیزی را باید تغییر دهید یا اصلاح کنید. فرض کنید قصد طراحی اپلیکیشنی را دارید که معلمها و دانشجوها را به هم وصل کند. خیلی از کسبوکارهای موفق با مشاهده شکافی در بازار و پوشش دادن آن نیاز توانستهاند به موفقیت برسند. کارآفرینان خیلی وقتها برای پیداکردن ایده از کمبودها یا ضعفها الهام میگیرند.
این کتاب به بررسی مدلهای کسب و کار پلتفرمی میپردازد که در آنها موفقیت سازمانها به هدایت فعالانه اکوسیستمها، همکاری با شرکا و استفاده از ظرفیتهای مشترک وابسته است. نویسندگان در این کتاب به ارائه الگوهایی برای تحلیل شرکتهای بزرگ و برتر و تبدیل آنها به کسبوکارهای موفق میپردازند. این کتاب به عنوان یک منبع ارزشمند برای کارآفرینان و شرکتهای استارتاپ است. این کتاب میتواند به آنها کمک کند تا با ترکیب روشهای جدید و پیشرفته با تکیه بر سادگی و عملکرد موثر، کسبوکارهای موفقی را ایجاد کنند. او همچنین به تشریح نقش مواردی چون ماهیت رقابت، تولید محصول، سرمایهگذاری و اهمیت داشتن یک تیم خوب بر موفقیت یک کسب و کار میپردازد. پس در ابتدای کار راه اندازی یک استارتاپ، میتواند بسیار کمک کننده باشد.
ثبت ديدگاه