با استفاده از CTA در ساخت ebook میتوانید خوانندگان را به یک پیشنهاد دیگر (مثلاً پیشنهاد دانلود یک کتاب الکترونیکی دیگر در سایت)، صفحه خرید محصول، صفحه ثبت نام در یک رویداد و… هدایت کنید. این پیشنهادات در هر کسب و کاری با توجه به هدف آن متفاوت خواهد بود. اگر از نرمافزار پاورپوینت برای ساخت ebook استفاده میکنید، به سادگی با روش زیر میتوانید CTA در کتاب خود درج نمایید. بعد از بررسی این موارد و تعیین قیمت، باید بستر مناسب برای توزیع و فروش کتاب را مشخص کنید. ببینید مخاطبان هدف شما بیشتر در کجا حضور دارند و با توجه به این موضوع، بهترین بسترها را برای توزیع و فروش کتاب الکترونیکی در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که فروش کتاب الکترونیکی یکی از راههای کسب درآمد از آن است.
بهترین راه برای استفاده از آنها این است که به این عناصر به عنوان مکمل محتوای کتاب خود نگاه کنید. اولین نکتهای که باید در این ارتباط بدانید این است که کتابهای الکترونیکی با قیمت ارزانتری عرضه میشود. آنها کتابهایی با حجم ذخیرهسازی ناچیز و قیمت ارزان هستند و همین ویژگی، یکی از مهمترین مزیتهای ebook برای خوانندگان است. این موضوع نشان میدهد که شما باید این کتابهای الکترونیکی را با قیمت ارزان و در تعداد بالا به مشتریانتان عرضه نمایید. تعیین قیمت پس از ساخت ebook، به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به حوزه کاری میتواند رایگان و غیر رایگان باشد. و اگر به دنبال راهی سریعتر و آسانتر برای ایجاد صفحه فرود کتاب الکترونیکی خود هستید، ابزار رایگان کمپین دستیار HubSpot را بررسی کنید.
بهتر است که صفحه فرود شامل یک فرم باشد که کاربران برای دانلود کتاب آن را پر کنند. این کار باعث میشود که اطلاعاتی مثل نام و ایمیل آدرس مخاطبان هدف خود را در اختیار داشته باشید و از آن برای سایر برنامههای بازاریابی خود استفاده نمایید. ما در این مقاله به صورت کاربردی و جامع با شما راجب کتاب الکترونیکی و چگونگی ساختن آن اطلاعات مهمی را به شما عرضه کردیم. به یاد داشته باشید که شما میتوانید از این فرصت به وجود آمده در عصر حاضر برای اهداف تبلیغاتی، اهداف برندینگ و اهداف تجاری استفاده کنید. این نوع دیدگاه شما به کتاب الکترونیکی است که میتواند برای شما چه نتایج داشته باشد. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای ساخت این نوع کتاب خود باید از بهترین محتوا متنی استفاده کنید.
در ابتدا کتاب را در فرمتهای قابل ویرایش مثل word و power point و یا با نرمافزارهای تخصصی ساخت ebook ذخیره کنید تا بتوانید تغییرات لازم را بر روی آن اعمال نمایید. پس از اطمینان نهایی در فرمتهای اصلی PDF ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید. موارد گفته شده در این بخش، نکات لازم برای فروش بیشتر و بهتر کتابهای الکترونیکی بود.
به همین دلیل توصیه می کنیم آموزش دیجیتال مارکتینگ را از دست ندهید. از طرفی شما میتوانید بخشهایی از کتاب خود را تحت عنوان برداشتی از کتاب به عنوان هدیه به آنها منتقل کنید. چون قبلا ساختار کتاب را آماده کردید، در این قسمت کارتان راحت است. یعنی از چیزهای ساده و سطح پایینتر شروع شود و به جزییات و مطالب عمیقی برسد. مثلاً فصل اول چیستی موضوع (مثلاً رپورتاژ چیست) فصل دوم چرایی موضوع (چرا رپورتاژ مفیده) فصل سوم آموزش انجام کار (نوشتن رپورتاژ) و … وقتی که کسب و کاری با ما تماس میگرفت ما برای تبلیغات سایتشان به آن پیشنهاد انتشار رپورتاژ میدادیم.
بنابراین باید موضوعی را انتخاب کنید که بتواند این خریداران احتمالی را به سمت تیم فروش هدایت کند. کتابهای الکترونیکی یکی از بهترین آهنرباهای سربی هستند که یک کسبوکار میتواند به مخاطبان خود ارائه دهد. ایجاد یک کتاب الکترونیکی به معنای ارائه ارزش بالا با قیمت پایین برای ایجاد حجم فروش بالا است. این نوع فایل مخفف “Electronic Publication” است و فرمت کتاب الکترونیکی انعطاف پذیرتر است. آنها به ویژه برای مشاهده در صفحه نمایش های کوچکتر، مانند گوشی های هوشمند و Nook از Barnes و Noble مفید هستند. کتاب الکترونیکی شما باید از طریق یک صفحه فرود در سایت شما برای دانلود در دسترس باشد.
فقط کافیست شروع کنید و با نکات ذکر شده، ساخت ebook را استارت بزنید. در برخی موارد، بهترین ایده برای ساخت ebook، همان مقالات پرطرفدار سایت شما است که در طی چند ماه اخیر منتشر کردهاید. اگر فکر میکنید مقالات به هم مرتبطی در سایت خود دارید، میتوانید از آنها برای ساخت ebook استفاده کنید.
اکنون در قسمت Page، باید شماره صفحهای را انتخاب کرد که قرار است با کلیک روی لینک مربوطه در ebook به آن صفحه مراجعه شود. برای مثال با بررسی تماسهای مشتریان در یک شرکت بازاریابی خاص به نظر میرسد که ساخت ebook یک مانع و چالش بزرگ برای مشتریان چنین شرکتی باشد. معمولاً مشتریان چنین شرکتی اغلب خودشان هم در حوزه بازاریابی فعالیت میکنند.
همچنین، یک فهرست مطالب (Table of Contents | ToC) نیز باید به کتاب الکترونیک خود افزود (این مورد هم در گام چهارم بررسی خواهد شد). اکنون که محتوای مربوطه نوشته و طراحی شده، زمان آن فرا رسیده است تا آن را برای جذب مشتری (Lead Generation)، تبدیل مجدد (Reconversion) و ترویج (Promotion) بهینهسازی کرد. با کلیک کردن روی یک Call-to-Action (به معنی دعوت به اقدام) یا همان CTA در یک ایمیل، یک پست شبکه اجتماعی یا در جایی دیگر، میتوان به صفحه فرود رسید. CTA یک پیوند یا شی بصری است که بازدیدکننده را تشویق میکند تا روی آن کلیک کند و به یک صفحه فرود برسد. چنین صفحه فرودی کاربران را بیشتر با شرکت و خدمات مربوطه درگیر خواهد کرد. همه این موارد در نوشتن کتاب الکترونیکی به شما کمک میکند تا به نتیجه مطلوب و دلخواه خود دست یابید.
ثبت ديدگاه