و در آخر تعاریف ذکر شدهای که در متن آمده به هیچ وجه بدین معنا نیست که از (جذابیت) چیزی بکاهید. کیفیتی که ما را متقاعد میسازد بارها و بارها به چیزی نگاه کنیم. در این دوره معانی وابی با آنهایی که به سابی مربوط میشد، اغلب همپوشانی پیدا میکرد. به عبارت دیگر، وابی اغلب به معنای سابی به کار میرفت. ثبت کلمه عبور خود را فراموش کردهاید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. یه کتابفروشی نُقلی و جمع و جور تو سبزوارِ که میخوایم کتاباشو با همه مردم ایران به اشتراک بذاریم.
هر دو اطلاق میشوند به تمام صورتهای اشیا، فضاها و دیزاینهای کار دست بشر. هردو واکنش قدرتمنی هستند به گرایشهای مسلط تثبیت شده زمان خود. مدرنیسم محصول رویگردانی رادیکال از کلاسیسیسم و التقاطگرایی قرن نوزدهم است. وابیسابی نیز بر اثر رویگردانی رادیکال از کمال زیبایی پر زرق و برق چینی قرن شانزدهم و بیش از آن به وجود آمده.
هردو آرمانهایی انتزاعی و غیربازنمایی از زیبایی هستند. و اما تفاوتها ، وابیسابی بر خلاف مدرنیسم در فضای خصوصی ارائه میشود و بر جهانبینی شهودی دلالت دارد که مدرنیسم بر جهانبینی منطقی و عقلانی تاکید دارد. وابیسابی منحصر به فرد است اما مدرنیسم تولید انبوده دارد و آینده محور است. وابیسابی سازماندهی اندام وار، ارگانیک فرم است برخلاف مدرنیسم که هندسی و تیز و دقیق نمایان میشود. و در کل مدرنیسم جهانی روشن و درخشان را شکل میدهد که وابیسابی از آن بیبهره است.
مراسم چای را بهعنوان یک فعالیت هنری جدی، موراتا شوکو (۱۴۲۳–۱۵۰۲) بنیانگذار وابی–چای، آغاز کرد. کتاب وابی سابی؛ تأمل بیشتر نوشتهٔ لئونارد کورن و ترجمهٔ فاطمه کاوندی است و چاپ و نشر نظر آن را منتشر کرده است. وابیسابی، تقریبا ً از زمان ظهورش بهعنوان یک اسلوب زیباییشناختی متمایز، همواره به نوعی با ذن بودایی مرتبط بوده است. وابیسابی را، به دلایل مختلفی، حتی میتوان خواند، چراکه بسیاری از اصول معنوی و فلسفی ذن چیزها ذن را متمثل میکند. نخستین ژاپنیهایی که به وابیسابی پرداختند، استادان چای، روحانیان و راهبان، همگی به ذن ممارست داشتند و در ذهنیت ذن پرورش یافته بودند.
به همین دلیل، لوازم و ظروفی جهت جایگزین کردن، لازم به نظر میرسید. لئونارد کورن، نویسنده ی کتاب حاضر، از مهم ترین نظریه پردازان وابی سابی است. او در این کتاب به تاریخچه ی وابی سابی می پردازد، روند نضج یافتن آن را بررسی میکند، ویژگی هایش را برمی شمارد و تصویری کلی و کاربردی از این پدیده به دست می دهد. وابی–سابی به معنای زیبایی اشیای معیوب، زوالپذیر و ناقص است.
ثبت ديدگاه