۱۲۰ روز در سدوم یا مکتب لیبرتی‌نِسم رمانی است دربارهٔ فساد جنسی، آزار جنسی کودکان، خشونت و قتل. این کتاب را مارکی دو ساد، نویسنده فرانسوی در سال ۱۷۸۵، زمانی که در زندان باستیل به سر می‌برد و در عرض ۳۷ روز نوشته‌است. در زمان انقلاب فرانسه و در جریان حمله به باستیل، نوشته‌های ساد کشف شد.داستان کتاب دربارهٔ چهار اشراف‌زاده میانسال است که ثروت هنگفتی را صرف آن می‌کنند که به انحرافات جنسی خود جامه عمل بپوشانند.

باید توجه داشت که کتاب سالو به دلیل محتوای بسیار خشن و آزاردهنده، برای همه مخاطبان مناسب نیست. خواندن این کتاب ممکن است برای برخی افراد ناراحت‌کننده و تکان‌دهنده باشد. با توجه به محتوای صریح و مضامین آزاردهنده رمان، جای تعجب نیست که “120 روز سدوم” در بسیاری از کشورها برای بخش قابل توجهی از وجود خود ممنوع شد. شهرت کتاب و سرکوب محتوای آن تنها بر عرفان آن افزوده است و آن را به یک اثر ادبی مورد تقاضا و تابو تبدیل کرده است. هاینریش بُل عاشق مردمان ساده و بی‌غل‌وغش است و قهرمانان داستان‌های او درماندگان و شکست‌خوردگانند، اما بُل آنها را شکست‌خورده نمی‌داند و نشان می‌دهد که حرص به کسب مال و مقام، وقتی که انسان می‌تواند علی‌رغم دشواری‌ها تا به آخر انسان باقی بماند، واقعاً در خور استهزاست؛ و هاینریش بُل کسی است که تا به آخر انسان باقی می‌ماند. در کشور برزیل که تازه از نظام سلطنتی به نظام جمهوری گذار کرده‌است، دسته‌ای از مردم بسیار فقیر و زجرکشیده منطقه بیابانی باهیا که اعتقادات خشک مذهبی دارند تحت تاثیر یک واعظ بسیار مذهبی شورش می‌کنند و جمهوری را دشمن و عامل بدبختی خود می‌دانند.

فيلمي كه با تركيب نئورئاليستش، چيزي كه در سينماي ايتاليا توسعه يافته بود زندگي مسيح را بدون تبليغ و بي‌پرده روايت مي‌كند. رمان سالو داراي چنين ويژگي بود، هرچيزي كه بوي همجنس‌گرايي و آزار و انحراف جنسي داشت در اين رمان به رشته تحرير در آمد. دوساد علاقه وافري به مقاربت با زنان به همراه شكنجه آنان داشت، براي مثال او از سكس طبيعي با يك زن لذتي نمي‌برد اما اگر همين سكس با شلاق زدن همراه مي‌شد براي او نهايت لذت و آرامش را به همراه داشت. مدفوع‌خوري و حمام ادرار (كه در فيلم به صراحت تصوير شده است) از ديگر لذتهاي روان‌پريشانه دوساد بودند. فیلم سالو تجربه ای است مایه ی آشفتگی خاطر، چون عمق انحطاط را به طرزی هولناک و به لحنی سرد افشا می سازد، به همراه پذیرش تام و تمام این انحطاط بی هیچ اعتراضی. آیا، آن چنان که برخی مدعی اند، یک شاهکار است؟ شاید، اما همچنین فریادی است حاکی از رنج و عذاب از سر نومیدی؛ و، با نظر به اوضاع و احوال مرگ پازولینی درست پس از به پایان رساندن فیلم، اثری است که به گونه ای وحشت بار پیشگویانه است.

تا وقتی که شروع به خود سازی نکنید وگرنه تعریف از یک چننین فیلم احمقانه ای چیزی به شما اضافه نمیکند . در صورت تبدیل فایل کتاب The 120 Days of Sodom به فرمت های PDF، EPUB، AZW3، MOBI و یا DJVU می توانید به پشتیبان اطلاع دهید تا فایل مورد نظر را تبدیل نمایند. پس از گذشت مدتی تصمیم گرفته شد تا از وبلاگ خارج شویم و سایت راه اندازی کنیم تا فعالیت خود را حرفه ای تر کنیم. بدین ترتیب نام را به “سینما مدرن” تغییر دادیم و سایت “سینما مدرن” ایجاد شد.

جمع همراه – چهارعياش و هرزه، چهار فاحشه، چهار محافظ، نه پسر و نه دختر – به سرزميني اسرارآميز، محصور در سلسله اي از كوهها گسيل مي شوند. از زمان حضور در ويلا ، قربانيان رمز رسمي اختلالات جنسي و قوانيني را كه زين پس مابقي ايام نكبت بار آنها را پيش خواهد برد؛ مي خوانند. از اينجا به بعد فيلم بر اضمحلال كنايه آميز اين جوانك هاي نگون بخت در عذاب بي نهايت دوزخي كه سر رشته اش در دستان عياشان است؛ تمركز مي كند. اين چهر نفر يا به عبارتي چهار قدرت عاملي هستند كه پازوليني به واسطه آنها به انتقاد از جمهوري در مقابل سوسياليسم، مذهب در مقابل تفكر لائيك، فئوداليسم در مقابل عدم مالكيت خصوصي در تفكر ماركس و نظام سلطه و سرمايه در مقابل تكثر آراي سوسياليستي (كه البته در تئوري ارزشمند است) مي‌پردازد و بي‌مهابا و جسورانه به آنها مي‌تازد. اين چهار قدرت اكنون، فاشيسم را ابزار ادامه حركت خويش قرار مي‌دهند و درصدد هستند با اتكا به ايدئولوژي نژادپرستانه خود قوي‌ترين انسانها را در يك آزمايش 120 روزه گزينش كنند؛ اما در كنار اين رويكرد ظاهري همه نافذين قدرت و عاملين حكميت بيمار و ساديست توصيف مي‌گردند. همه اين چهار نفر، همجنس‌گرا و منحرف هستند و اين گزينش زجرآور را مستمسك بهره‌جوييهاي رواني خويش قرار مي‌دهند.