یکی از موضوعات حوزه کودک بحث کتابخوانی است در سراسر دنیا روی کتابخوانی کودکان سرمایه گزاری های زیادی انجام میشود . هر ساله میلیونها کتاب کودک منتشر میشود که می توانم به جرات بگویم همه آنها جذاب و مفید هستند در کنار هر کتابی مسلما تصاویری قرار دارد که هم برای درک بیشتر کودکان طراحی میشود و هم اینکه به ساختار زیبایی کتاب کمک کند . این تصاویر کودکان را وارد رویا داستان میکند و همین باعث میشود که داستان برای کودکان جذابتر دیده شود. در ادامه با مجموعه نقاشی کتاب و کتابخوانی، نقاشی کتاب با موضوع هفته کتاب و کتابخوانی برای آموزش کتابخوانی به کودکان قرار داده شده است. بعد از هنرستان کار نقاشی و طراحی، حتی پیگیرتر از زمان هنرستان ادامه پیدا کرد. من کنار این که پیشرفت خوبی داشتم وتجربیات زیادی کسب کرده بودم، شیفتگی‌ام به دنیای کودکی کم نشده بود.

و در ادامه آثار نظری خسرونژاد، ترجمه آثار مهم نظریه‌های ادبیات کودک و کودکی، دانشگاهی شدن رشته ادبیات کودک… چون توجه هم‌کلاسی‌ها و آموزگاران را به خود جلب می‌کردم در بازی‌های متداول شرکت نمی‌کردم. من شیفته نقاشی کردن، خواندن کتاب و ساختن و شکل دادن بودم. وقتی در نزدیکی محل‌مان کتابخانه کانون ساخته شد، با دنیایی دیگر روبرو شدم. دنیای متفاوت با دنیای رسمی وخشک مدرسه، دنیایی که با من هماهنگ بود. رفتن به کانون برایم مثل قدم گذاشتن به فضایی فانتزی بود، دنیایی که در آن خیال و خلاقیت رسمیت پیدا می‌کرد.

ناشرین بیشتر آنچه را که به شکلی رواج پیدا کرده و فروش خوبی دارد توصیه می‌کنند، هرچه که می‌خواهد باشد. نویسنده‌ها هم معمولاً تصویر ذهنی‌ای از نوشته خود دارند و گاهی انتظار دارند تصویرگر همان برداشت تصویری نویسنده را تصویر کند. در حالت دوم بچه ها دربعد از شنیدن داستان موضوعی  یا قسمتی که شما  میخواهید را برای شما تصویر سازی میکنند  این کار با کار اول چه فرقی دارد ؟ تفاوت این کار روی اهدافی است که شما در نظر دارید. فرض کنید مربی یک داستان را میخواند و در یک صحنه از داستان که بسیار مهم است جزئیات و تعداد بیشتری کاراکتر داستاتی وجود  دارد و یا اتقاق اصلی داستان در آنجا قرار داردرا انتخاب و بچه ها از ذهن خود استفاده میکنند و نقاشی میکشند. خیر، ارتباطم تنها از طریق کتاب‌هایی که شورا در زمینه ادبیات کودک و کودکی منتشر می‌کرد، بود. با کانون هم از طریق کتاب‌های کودک و نشریه‌های آموزشی ارتباط داشتم.

و همینطور روانشناسی شناختی، روانشناسی رشد، انسان شناسی، جامعه شناسی، فلسفه، تعلیم و تربیت نوین…. درحوزه اقتصاد، ناشر، بازار نشر، و در حوزه فرهنگ، نهادهای رسمی سیاستگزار و نهادهای مستقل تاثیرگذار، هر یک می‌توانند موانعی در ادبیات کودک و کار تصویرگری ایجاد کنند. یک مجموعه تصویر با سوژه کلاغ کار کردم و آن را برای چاپ یک کتاب بدون متن، به کانون پیشنهاد دادم. برای کانون چاپ کتابی بدون متن نشدنی بود اما به دلیل جذابیت و قابلیت‌های تصاویر، پیشنهاد کردند خانم شعبان‌نژاد برای تصاویر شعر بگوید، من هم به ناچار پذیرفتم. کتاب با نام «کلاغه به خونه اش نرسید» چاپ شد و در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی برنده شد البته برای متن و خانم شعبان‌نژاد جایزه‌اش را با من تقسیم کرد. برای آنها قبل از نقاشی  درباره نقاشی از واقعیت به انتزاع صحبت کردم و شیر و خرگوش را به صورت ساده برای بچه ها ترسیم کردم و بچه ها با اعتماد بنفس بیشتری نقاشی کشیدند.

پدید آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب از توصیه های مهم اولیای دین است و به گسترش دانش کمک می کند و به عنوان یک میراث فرهنگی برای نسل های آینده ماندگار می شود. در ادامه با انواع نقاشی‌های کتاب و کتابخوانی همراه ما باشید. روز بیست و چهارم آبان ماه، آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی است. کتاب، محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است. سهم کتاب در انتقال دانش ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از دیگر ابزار آموزشی است. کتاب وسیله ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می ماند و به آیندگان منتقل می شود.

در نوجوانی و در هنرستان بیشتر نقاشی می‌کردم و در کتابخانه آن‌جا با کتاب‌هایی با چاپ عالی، جهان نقاشی و نقاشان را مطالعه می‌کردم. در مورد ورزش هم کوه می‌رفتم و تابستان‌ها هم شنا می‌کردم. در کلاس‌های نقاشی کانون پروش فکری وسایل خیلی باکیفیتی در اختیارمان بود و مربی آگاهی داشتیم که ما را در جهت همان بستر خلاقانه کودکی‌مان هدایت می‌کرد. چندسال بعد همین مربی (آقای گوهرزاد) به من پیشنهاد کرد به جای دبیرستان در هنرستان هنرهای زیبا ثبت‌نام کنم. و من با شرکت در امتحان عملی هنرستان موفق شدم در آن‌جا ثبت نام کنم. می‌توان گفت این زمان آغاز رسمیت یافتن نقاشی برای من و دیگران بود.