چنان‌چه شما هم مایلید با تازه‌ترین نظریات بازاریابی آشنا شده و با بهره‌گیری از آن‌ها رونقی به کسب‌و‌کار خود ببخشید، مطالعه‌ی کتاب گاو بنفش می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. پس شنیدن این کتاب صوتی به شما کمک می‌کند محصولات شرکت خود را ارتقا داده و در بازار شلوغ عصر حاضر، آن‌ها را متمایز و به‌یادماندنی سازید، درست مانند گاوی بنفش میان گله‌ای از گاوهای قهوه‌ای. این تئوری در کسب‌و‌کارهای  اینترنتی هم بسیار اهمیت دارد. کسب‌و‌کار  اینترنتی شما باید فرقی با بقیه داشته باشد.

شیوه‌های قدیم بازاریابی از بین رفته‌اند؛ پس نویسنده شما را وادار می‌کند که به تجارت خود اطمینان نداشته باشید و خطر کنید. این اثر صوتی بر تمایزداشتن تمرکز دارد و نویسنده در آن گفته که این انتخاب شما است که متفاوت و در چشم باشید یا اینکه اصلاً در دید نباشید. در این کتاب گروه بازاریانِ ست گودین اصرار دارند که با طراحی، آفرینش و فروش محصولات جدید به فکر رونق بازار خود باشید و رویکردهای متغیر را با تجارتتان انطباق دهید. این کار باعث تضمین بقای شرکت و البته نوآوری در آینده می‌شود.

این نکته را در نظر بگیرید که برای موفق شدن می‌بایست بر این ترس غلبه کنید، چون در بازار مدرن جایی برای محصولات معمولی و کسالت‌آور وجود ندارد. در چنین بازار شلوغی به چشم نیامدن معادل وجود نداشتن است. بازاریابی برجسته، هنر ساختن چیز‌های باارزشی است که در عرصه کالا و خدمات جلب توجه کنند البته بازاریابی را نمی‌توان آخرین گزینه دانست ما باید درک کنیم که اگر محصولات و خدمات، برجسته و قابل توجه نباشند به چشم نمی‌آیند. به جای تلاش برای استفاده از فناوری و تخصص‌تان به منظور تولید محصولی بهتر برای مشتریان معمولی تلاش کنید مصرف‌کنندگان خود را تشویق کنید تا رفتارشان را به گونه‌ای تغییر دهند که موجب کارکرد بهتر محصولتان شود.

امروزه تعدد شرکت‌ها در اکثر قریب به اتفاق حوزه‌ها آن‌چنان زیاد است که نام برخی از آن سازمان‌ها و شرکت‌ها – با وجود ویژگی‌های مثبت فراوانی که دارند – حتی به گوشمان هم نمی‌خورد. پس برای آنکه به کسب درآمد و موفقیت برسیم باید بتوانیم میان کسب‌وکارهای مختلف، مانند یک گاو بنفش خود را متمایز و متفاوت سازیم. نظریه‌ی گاو بنفش به ما یادآوری می‌کند که ناگزیریم برای بقا در هر حوزه‌ و کسب‌وکاری، متفاوت عمل کنیم تا بتوانیم در ذهن مشتری بمانیم و ناخودآگاه او را ترغیب کنیم نیازهای خود را از طریق کالاها و خدمات ما برآورده سازد. باید خلاق باشیم و چیزی را به مخاطب خود اهدا کنیم که به ذهن دیگر رقبا نرسد چرا اگر محصولات و خدمات ما همانند دیگر شرکت‌های پرسابقه و نام‌آشنا باشد، بدیهی است که انتخاب مخاطب نخواهیم بود. در دنیای کسب‌و‌کار نیز متمایز بودن به همین اندازه اثرگذار است. در حال حاضر تعداد شرکت‌های گوناگونی که محصولات متنوع یا خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند آن‌چنان افزایش پیدا کرده که از حد تصور ما خارج است.

مشتریان پرمشغله پیام‌های غیرضروری را نادیده می‌گیرند، در حالی که شما رقابت می‌کنید تا این بازار مشترک را با هزینه‌ی زیاد حفظ کنید (که حتی همین حالا هم برای حفظ این بازار مشترک به حمایت نیاز دارید). او یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای هم محسوب می‌شود و معتقد است وبلاگ نویسی روزانه می‌تواند در موفقیت افراد اثر چشم‌گیری داشته باشد. وبلاگ ست گادین «تایم» نام دارد که سال 2009 در لیست 25 وبلاگ برتر سال قرار گرفت. وبسایت شهرکتاب منبعی از کتاب های الکترونیکی است که تیم مدیریتی سایت تلاش کرده است تا محتوایی باارزش و با کیفیت در اختیار علاقمندان قرار دهد. در این مجموعه از نویسندگان و مترجمانی که مایل به همکاری با ما هستند استقبال می شود. پس از دانلود هر کتابی، فایل (pdf یا صوتی) در گوشی یا کامپیوتر شما ذخیره می شود و همیشه می توانید به صورت آفلاین مطالعه کنید و لذت ببرید.

او نویسنده چهار کتاب پرفروش در سطح جهانی است که همه آن‌ها را می‌توانید در سایت بیابید. دیگر عناوین کتاب‌های او عبارت‌اند از بازاریابی با اجازه، پخش ایده‌های ویروسی، کلاه منگوله‌ای بزرگ قرمز و نجات‌یافتن کافی نیست. نظر گودین این است که تأثیر تبلیغات بسیار کم‌تر از گذشته شده و بهترین تبلیغ برای محصول یا خدمتی متمایز را انجام کاری خاص و جالب توجه معرفی می‌کند. او شیوه‌ی بازاریابی درست را ایجاد تفاوت و خلق کاری جدید می‌داند. این یک هشداری برای بازاریابانی محسوب می‌شود که می‌خواهند به تبلیغ محصولی جدید بپردازند که درخور ارزش بازاریابی در همان مراحل اولیه است.

آیا چهره‌ی بسیار خبیث صنعت نظامی را به یاد دارید؟ ایده‌ای که پشت آن پنهان بود، ساده به نظر می‌رسید. شرکت‌ها میلیون‌ها دلار دریافت می‌کردند تا اسلحه بسازند. شرکت‌ها کار و کارگر را اجیر می‌کردند و مالیات می‌پرداختند. مالیات‌ها نیز برای خرید سلاح‌های جنگی از شرکت‌ها هزینه می‌شد. دولت قوی‌تر شد، اشتغال رونق گرفت و به‌نظر می‌رسید همه برنده‌اند.

اما بدون شک ، افرادی هم هستند که بهتر از من این کار را انجام می‌ دهند .من با اعتقاد راسخی می‌ گویم که قادر به درک عمیق از عوامل موفقیت افراد هستم و قادرم این مفاهیم را به دیگران منتقل کنم . در صنعت بازاریابی شبکه‌ ای ، اصطلاحات خاصی به کار می‌ رود ؛ برخی از کمپانی های عظیم و غول پیکر اعضای خود را به عنوان توزیع‌ کننده و گروه‌ های دیگر را به عنوان اعضای تیم معرفی می‌ کنند . مهم نام گذاری و تعریف این نقش‌ ها است ، اما لطفاً این امر توجه شما را از مطالب اصلی منحرف نکند . لطفاً به مفاهیم تمرکز کنید ، زیرا آن‌ها هرگز تغییر نمی‌ کنند درحالی که نام‌ ها همواره تحت تغییر قرار می‌ گیرند . از همه بچه های عزیزم ، تیلور ، آلکساندرا ، دانیلا ، چندلر ، دومنیک ، و بچه فرزندم ، اتان ، با افتخار می‌ گویم .

اگر چنین چیزی شما را می ترساند باید این را هم بدانید که بهترین و سازنده ترین نقد ها نصیب آن هایی می شود که سر بر آورده، در کار خود استقامت نشان می دهند. اما ما می بایست این موضوع را درک کرده و با آن کنار بیاییم که قطعا نخواهیم توانست همه را راضی نگاه داریم. شما می توانید با استفاده از خلاقیت در تعامل جهت راهنمایی خریداران، شانس عرضه گاو بنفش به بازار را افزایش دهید.