در هر حوزه‌ای از بازار که بخواهید شروع به کار کنید، قبلاً عده‌ای در آن پا گذاشته‌اند و احتمالاً اسم و رسمی هم دارند. بنابراین اگر دست خالی و با ایده‌های تکراری اقدام کنید حتماً سرنوشت ایده‌آلی برای کسب و‌ کار‌تان وجود نخواهد داشت. از طرفی دیگر نمی‌تون گفت چون قبلاً عده‌ای مشغول به کار شده‌اند، باید دست روی دست بگذارید و فقط نظاره‌گر باشید.

«ست گادین» در این کتاب تلاش می‌کند به ما یاد بدهد که برای موفقیت کسب‌و‌کارمان باید چه کارهایی انجام دهیم. ست گودین در کتاب صوتی گاو بنفش به اهمیت و روش های متمایزسازی برند می‌پردازد. مفهوم گاو بنفش یعنی تولید محصولی نو که با همه‌ی آنچه در بازار هست، فرق کند. مطالعه‌ی کتاب «گاو بنفش»، نوشته‌ی «ست گادین» برای کسانی که به تجارت علاقه دارند، صاحبان کسب و کارها، مسئولان تبلیغات، کسانی که می‌خواهند استارتاپ راه بیندازند و بازاریاب‌ها، خیلی مفید و ضروری است.

راهکارهای ست گودین در این کتاب صوتی را به کار بگیرید تا به موفقیتی تضمین‌شده و ماندگار دست یابید. این کتاب صوتی را به همت آوانامه و در همکاری با انتشارات نسل نواندیش، با ترجمه‌ی بهار صادقیان و خوانش نازیما حسینی می‌شنوید. برای دریافت کتاب صوتی گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید. کتاب صوتی گاو بنفش دربارهٔ نوآوری تبلیغاتی در بازاریابی است و تبلیغات نوین در بازاریابی را به زبانی ساده توضیح می‌دهد.

کتاب صوتی گاو بنفش به شما می‌آموزد که تجارتتان را با بی‌همتابودن دگرگون کنید؛ درواقع متمایز باشید تا کسب‌وکارتان متحول شود. انتخاب‌های فراوانی وجود دارد؛ اما زمان کمتر و کمتری برای دسته‌بندی آن‌ها در اختیار است. آن هنگام مشتریان زمان بسیار بیشتر و تعداد انتخاب‌های کمتر داشتند.

کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقه‌ها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

خوب منطق بازاریابی سنتی به ما میگه که دسته سوم و چهارم باید الویت بازاریابی  باشند، چون اکثریت افراد بازار تشکلی میدهند . این دسته به محصولات جدید علاقه دارند ، چونکه میخواهند از مزیت های احتمالی اونها بهره مند بشوند. الان فهمیدیم که توی دنیای امروز به یک محصول متفاوت و خاص  نیاز داریم. بیوک همیشه یه خودروی معمولی بوده و سازندش  توی طراحی اونه ریسک نمیکرد و در نتیجش هیچوقت فروش خوبی نداشته.

ست گادین در کنار نوشتن و سخنرانی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «squidoo.com» نیز هست؛ وبلاگ او نیز در زمرهٔ محبوب‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی جهان است. ست گادین پیش از نویسندگی و وبلاگ‌نویسی، معاون بازاریابی مستقیم یاهو بود. کتاب‌های «گاو بنفش» و «به جعبه دست بزن» و «الفبای چیرگی» اثر او است. امروزه راه انداختنِ یک کسب‌وکار جدید بیش از هر زمان دیگری به یک فرآیند پر از تنش و چالش تبدیل شده است. تقریباً حوزه‌ای وجود ندارد که از قبل عده‌ای در آن به فعالیت نپرداخته باشند. بدیهی است که هیچ کدام از آنان هم خواهان رقیب نیستند و برای دستیابی به موفقیت و خالی کردن عرصه از رقیبان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد.

کتاب گاو بنفش درباره‌ی این است که چرا بازاریابی سنتی دیگر مؤثر نیست و چرا برای موفقیت باید گاو بنفش درست کنید. گاو بنفش یک محصول متمایز است که در میان هزاران محصول، به چشم می‌آید. بعد از آن که گاو بنفش خود را ساختید، حالا وقت آن است که برایش تبلیغ کنید. ست گادین از اصطلاح «عطسه کنندگان» برای مشتریان استفاده می‌کند. تمام حرف گادین این است که اگر شما منحصر به فرد باشید، «عطسه کنندگان» کار تبلیغات و بازاریابی را برای شما انجام می‌دهند.

این کار باعث تضمین بقای شرکت و البته گسترش آن در آینده خواهد شد. کتاب صوتی گاو بنفش به شما یاد می‌دهد که باید متفاوت عمل کنید. تفاوتی که منجر می‌شود شما در ذهن مشتری بمانید و او را تشویق کنید در میان انتخاب‌های زیاد و گوناگون بازار کالای شما را انتخاب کند. در‌واقع شما باید خلاقیت داشته باشید و چیزی به مخاطبان خود اهدا کنید که بقیه حتی به ذهنشان هم خطور نکرده است.

این ها افرادی هستند که مشتاق تجربه ی امور جدید هستند و در صفاول محصولات قرار دارند. اونا محصولات تقریبا یکسانی تولید میکردند و از بسته بندی و طراحی های مشابهی استفاده میکردند. اما این نکته رو همیشه یادتون باشد که برای موفق شدن باید بر این ترس غلبه کنید. چون توی این بازار مدرن جایی برای محصولات معمولی وجود ندارد.