به همین دلیل برای موفقیت در رقابت در دنیای امروزی نیاز به ایجاد تمایز یا آن‌طور که ست گودین می‌گوید قرار دادن گاو بنفش در هر محصولی که تولید می‌کنیم داریم. در ادامه می‌توانید نسبت به دانلود کامل کتاب گاو بنفش به صورت رایگان و با فرمت pdf اقدام کنید. همچنین در ویدیو زیر امکان گوش دادن به خلاصه کتاب صوتی این اثر نیز دسترسی خواهید داشت. کتاب صوتی گاو بنفش دربارهٔ نوآوری تبلیغاتی در بازاریابی است و تبلیغات نوین در بازاریابی را به زبانی ساده توضیح می‌دهد. ست گودین با ده‌ها مثال برای درک بحث و آموزش دادن موارد ضروری و مهم بازاریابی به وسیلهٔ شیوه‌های نوین تبلیغات شما و تجارتتان را تشویق می‌کند تا با شجاعت به سراغ تبلیغات نوین بروید و بی‌همتا باشید؛ درست مثل گاوی که به جای رنگ معمول، بنفش‌رنگ است.

او با ترکیب پزشکی مرسوم و پزشکی جایگزین (یعنی حوزه‌ای که شامل روش‌های درمانی اثبات نشده است و اغلب به رسمیت شناخته نمی‌شود)، نظام پزشکی را به چالش کشید؛ اما این انتخاب جسورانه جواب داد. او تاکنون به صدها هزار بیمار کمک کرده است؛ چه از طریق درمان مستقیم و چه از طریق سخنرانی‌ها و یا متونی که نوشته است. به عنوان مثال دیگری برای درک اهمیت متمایز بودن در هر زمینه‌ای اندرو وِیل را در نظر بگیرید. او دانشجوی دانشگاه پزشکی هاروارد بود؛ در این دانشگاه اکثر دانشجویان سودای تبدیل شدن به بهترین پزشک را در سر داشتند؛ اما ویل راهی متفاوت با اطرافیانش را برگزید. این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود. کتاب خوب و مفیدی هست و ایده خوبی میده، گویندگی هم بسیار فصیح هست ولی خسته کننده، گوینده فراز و فرود نداره و تن ثابتی داره که به شدت خسته کننده هست.

بدیهی است که هیچ کدام از آنان هم خواهان رقیب نیستند و برای دستیابی به موفقیت و خالی کردن عرصه از رقیبان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهند کرد. در این شرایط اگر با ایده‌های تکراری و با دست خالی وارد آن عرصه شوید، سرنوشت جالبی در انتظار کسب‌وکارتان نخواهد بود. اما آیا باید دست روی دست گذاشت و تنها نظاره‌گر موفقیت دیگران از دور بود؟ ست گودین در کتاب صوتی گاو بنفش به شما نشان می‌دهد که برای مواجهه با چنین شرایطی چندین و چند راهکار وجود دارد. برای دانلود قانونی کتاب گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

مرگ این صنعت عامل بسیاری از آشوب‌های درون شرکت‌های امروزی است. ترکیب صنعتی–‌نظامی احتمالاً مسئول همه‌ی بدبختی‌های دنیای ماست، اما بدون انکار باید بگوییم این سیستم، سیستم همزیستی و وابسته به‌هم بود، سیستمی که وقتی بخشی از آن رشد می‌کرد و پیروز می‌شد، دیگری هم به تبعیت از آن به پیشرفت می‌رسید. بزرگترین ریسک، ریسک نکردن است در دنیایی که همه چیز به سرعت در حال تغییر است تنها استراتژی که شکست آن قطعی است، ریسک نکردن است.

شما احتمالا از اینکه خیلی خجالتی باشید احساس گناه می‌کنید، اما از جسارت زیاد نه. اما خیلی این کار را انجام ندهید زیرا معمولا کاری از پیش نمی‌برید، اما روش خوبی است تا احساس کنید در مرز هستید. برای اینکه محصولی رو برای عموم مردم وارد بازار کنید، باید پول زیادی خرج کنید. تعجبی نداره که یک میلیون دلار خرج کنید تا محصولی رو وارد بازار محلی کنید و صد برابر خرج کنید تا اون محصول رو به درستی توی کل کشور عرضه کنید. استدیوهای هالیوود هرسال حدود سیصد فیلم مهم اکران می‌کنند که برای هر فیلم بیشتر از بیست میلیون دلار خرج تبلیغات میشه. ست مرتب کارگاه‌های گاو بنفش را در بیرون از نیویورک برگزار می‌کند و شما می‌توانید اطلاعات چگونگی شرکت در این کارگاه‌ها (یا نحوه برگزاری آن در دفتر کارتان) را در سایت او بیابید.

این داستان جسارت در آرمان، تغییر شدید فرهنگی، رشد فروش پایدار و اصلاحات سنجش‌پذیر و شایسته‌ی تجارب مشتری‌هاست. در دورانی که تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها تاثیر خود را تاحدزیادی از دست داده‌اند، بهترین ابزار معرفی محصولات شما تبلیغات شفاهی توسط مشتریان شما است. کتاب گاو بنفش (Purple Cow) به شما می‌‌آموزد که چگونه محصولتان را آن‌چنان از محصولات رقیبان خود متمایز کنید که مشتریان هرکجا می‌روند محصول شما را به دیگران معرفی کنند.

او همچنین معتقد است که با‌توجه‌به اهمیت و روش‌های متمایزسازی برند، برای دستیابی موفقیت در یک کسب‌‌و‌‌کار، تبلیغات کافی نیست؛ بلکه شما باید یک تفاوت جدی با بقیه رقیبانتان داشته باشید. برای دریافت کتاب گاو بنفش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید. مطالعه‌ی کتاب گاو بنفش و عمل به توصیه‌های ست گوین به شما کمک می‌کند، مشتریان خود را متقاعد سازید که با وجود طیف متنوع بازارهای گوناگون و انبوهی از کالاهایی که مشابه محصولات شما هستند، ترجیح بدهند برای خرید به سراغ شما بیایند. برای این‌که به چنین موفقیتی برسید باید خلاقیت داشته و از روش‌هایی برای معرفی محصول خود و بازاریابی بهره ببرید که رقیبان شما هرگز به آن‌ها فکر هم نکرده باشند. برای توسعه و رشد کسب‌و‌کارتان لازم است ذهن خود را از روش‌های قدیمی و ناکارآمد بازاریابی پاک کرده و از راهبردهای کتاب حاضر نهایت استفاده را ببرید.

سِت گادین در کنار نوشتن و سخنرانی، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «squidoo.com» نیز هست. وبلاگ او نیز در زمرهٔ محبوب‌ترین وبلاگ‌های بازاریابی جهان است. گادین پیش از نویسندگی و وبلاگ‌نویسی، معاون بازاریابی مستقیم یاهو بود. ست گودین رهبر بازاریابی در کتاب گاو بنفش برای همه دست‌اندرکاران ایجاد، طراحی یا فروش فکر کردن راجع به شیوه‌های نوین بازاریابی را ضروری می‌شمارد. او با ده‌ها مثال برای درک بحث و آموزش دادن موارد ضروری و مهم بازاریابی به وسیله شیوه‌های نوین تبلیغات شما و تجارتتان را تشویق می‌کندتا با شجاعت به سراغ تبلیغات نوین بروید و بی‌همتا باشید درست مثل گاوی که به جای رنگ معمول، بنفش‌رنگ است. ترجمه‌ی خوب دیگر این کتاب ترجمه‌ی خانم «افسانه درویشی» است که انتشارات «کتیبه فارسی» سال 93 به بازار کتاب عرضه کرد.

در هر حوزه‌ای از بازار که بخواهید وارد شوید قبلا عده‌ای در آن شروع به فعالیت کرده‌اند و احتمالا اعتباری هم برای خودشان دست و پا کرده‌اند. بنابراین اگر دست خالی و با ایده‌های تکراری وارد بازار شوید احتمالا سرنوشت خوبی در انتظار کسب‌و‌کار تان نخواهد بود. از طرفی نمی‌شود چون قبلا عده‌ای وارد بازار شده و کار کرده‌اند، دست روی دست گذاشت و فقط تماشا کرد. گاو بنفش اثر ست گادین به شما خواهد گفت باید چه کار کنید.

او نویسنده و ویراستار مجله‌ی فست کمپانی و مشاور تغییر و تحول است، همچنین چند شرکت موفق را راه‌اندازی نموده و اداره می‌کند. او سالیان زیادی در حوزه‌ی بازاریابی فعالیت داشته است و در این کتاب سعی دارد تا انگیزه‌ای را در شما به وجود آورد که یک گاو بنفش در هر چیزی قرار دهید و موضوعی مورد توجه به وجود آورید. در این کتاب گروه بازاریان ست گودین اصرار دارند که با طراحی، آفرینش و فروش محصولات جدید به فکر رونق بازار خود باشید و رویکردهای متغیر را با تجارت‌تان انطباق دهید. این کار تضمین بقای شرکت و البته نوآوری در آینده می‌شود. نویسنده در گاو بنفش، تاجران را به شجاعت و رها کردن تبلیغات چند میلیون دلاری فرامی‌خواند. امروزه، تعداد شرکت‌های حوزه‌ فناوری، ساخت‌وساز، تولید خودرو و غیره آن‌چنان زیاد شده است که دیگر حتی نام بسیاری از آن‌ها به گوشمان هم نخورده است.