برای اینکه توجه شان را جلب کنیم باید بپریم وسط افکارشان. با این چند جمله می توانید توجه شان را جلب کنید. شما را باور کند یا زنگ خطر «ورود فروشنده» درونش را روشن کند؛ فیلترِ «نمیتواند واقعیت داشته باشد» را به کار بیندازد؛ تردید کند و به دنبال «راه فرار» باشد. این فاصله ما را میترساند، زیرا نمیخواهیم مثل یک فروشنده شل و وارفته یا مثل کسی که قصد سوءاستفاده از دیگران دارد، به نظر برسیم و چون از این موضوع میترسیم، چیزی نمیگوییم و همین باعث نابودی کار ما میشود. اما فاصله زیادی بین «سلام، حالت چطور است؟ هوا چطور است؟» و «میخواهی توزیعکننده بشوی؟» وجود دارد.
او بیش از چهار دهه در بازاریابی شبکهای فعالیت دارد. تام «اَل بزرگ» شرایتر (Tom big al schreiter) بیش از 40 سال در صنعت بازاریابی شبکهای و MLM تجربه دارد. به عنوان نویسنده سری کتابهای «اَل بزرگ» در دهه 70 میلادی به سخنرانی در بیش از 80 کشور دنیا مشغول است. او از کلمات و عباراتی استفاده میکند که ذهن مشتری احتمالی را باز کرده و موجب میشود که پاسخ «بلی» بدهد. علاقه او به ایدههای بازاریابی، کمپینهای بازاریابی و چگونگی حرف زدن با ذهن ناخودآگاه، به روشی ساده و عملی است. او همیشه دنبال نمونههایی از کمپینهای بازاریابی فوقالعاده میرود تا از آنها درسهای مفید بگیرد.
آیا این بار توجه تان به تمام اتومبیل های مرسدس جلب نشد؟ قطعا شد. حالا به هر مرسدسی که از کنارش رد می شوید توجه می کنید. نگاه شما به اتومبیل های مرسدس تغییر کرده است. منظورم این است که درستی، صداقت، خلوص و داشتن بهترین علایق برای مشتری، ابزار نادرستی برای ایجاد حُسن تفاهم است.
همچنین با ارائه مثالهایی گوناگون به شما نشان میدهد که چه نوع زبانی را باید برای هر رنگ شخصیت به کار ببرید. کتاب به زبان رنگ ها در حقیقت ادامهی بحث مذکور است. در این کتاب نیز مثالهایی آورده میشود که نشان دهد در موقعیتهای مختلف چطور باید با هر رنگ به زبان خودش صحبت کرد.
این موضوع باعث میشود به خاطر سپردن آنها آسانتر باشد. بر اساس گفتههای شرایتر زمانی که درک درستی از شخصیتهای رنگی داشته باشید، روابطتان با آدمها به مراتب بهتر میشود. گفتگو با مردم به نحوی که پیامتان را درک کنند و به شما نزدیکتر شوند خودش سرگرمی است؛ پس بیایید خودتان را سرگرم کنید.
موضوع این کتاب یک غول عظیم الجثه است به اسم مشکلات. در حالی که اگر قادر باشند عبارتی حساب شده را به کار بگیرند این زمان می تواند به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا کند. اثر پیش رو به منظور آموزش مهارت های لازم برای بازاریابی و ارائه جملات و زبانی جادویی نگارش شده است. گستره کتابهای کتابچین تمامی سلیقه ها را پوشش می دهد. در کتابچین از کتابهای رمان و داستان گرفته تا کتابهای مدیریت ،موفقیت ،روانشناسی ،شعر ،دینی و مذهبی و دیگر کتابهای با موضوعات مختلف را پیدا خواهید کرد.
کتاب صمیمیت، نفوذ و تأثیرگذاری در بازاریابی شبکهای (How To Get Instant Trust, Belief, Influence and Rapport) نیز اثر دیگری از تام شرایتر با تأکید بر بازاریابی شبکهای است. تام شرایتر در این کتاب، با ارائهی 13 روش کاربردی به شما میگوید که چطور مشتریانتان را در همان ثانیههای اول، به خود جذب کنید و محصولتان را به آنها بفروشید. چند سالی است که از قانونی شدن بازاریابی شبکهای در ایران میگذرد و ما هنوز در ابتدای راهیم. عدهای – که کم هم نیستند – معتقدند (یا شاید به آنها اینگونه القاء شده است) که چیزی در نتورک نمانده که بلد نباشند. یا اصلاً نتورک چیز خاصی ندارد که به آنها یاد بدهد!
ثبت ديدگاه