کافی است خود را باور کنیم، دقیق‌تر به عناصر پیرامونی‌مان بنگریم و بکوشیم همان عناصر قدیمی از پیش موجود را به شیوه‌هایی نو باهم ترکیب کنیم. خیلی‌ها به آدمهای موفق که نگاه می‌کنند، فقط موفقیتشان را می‌بینند و کاری که برای به دست آوردن این کامیابی انجام داده‌اند را نمی‌بینند. می‌گویند چه آدم خوش‌شانسی، اما این افراد خوش شانس‌اند چون عقلشان را به کار انداخته‌اند و سخت کار کرده‌اند.

روشی که ما فکر می کنیم بیشترین تأثیر را بر شانس ما برای موفقیت دارد. اگر به گفته کتاب جادوی فکر بزرگ بتوانیم بزرگ فکر کنیم، شروع به جذب شانس و ایده های خارق العاده خواهیم کرد. اگر به کوچک فکر کردن ادامه دهیم، شانس شکست خود را افزایش می دهیم. بزرگ فکر کردن به این معنی است که خود را آموزش دهید تا نه فقط آنچه را که هست، بلکه آنچه می تواند باشد را ببینید. بزرگ فکر کردن به شما در خلقِ این نقشۀ راه کمک می‌کند.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، عمل می تواند ترس را درمان کند و اعتماد به نفس ایجاد کند. فردا، هفته آینده و بعداً اغلب مترادف با «هرگز» هستند. برای به دست آوردن این حمایت، باید دوست داشتنی باشی.

به عنوان مثال، تجربیات گذشته ما ممکن است بذرهای شک و تردید به خود را کاشته باشد. ارزش‌های فرهنگی ما ممکن است با احساسات مان در مورد آنچه قابل قبول است در تضاد باشد. ترس از قضاوت شدن توسط دیگران می‌تواند ما را نسبت به اینکه نگاهمان را بالاتر از آنچه که دیگران معقول می‌دانند، مردد کند. یا شاید ما به سادگی از توانایی‌های خود بی‌خبر هستیم زیرا هرگز آنها را آزمایش نکرده‌ایم. خودتان را دست کم نگیرید، دیگران به همین دلیل برای شما احترام قائل می‌شوند. نگذار به تو دستور دهند و بگویند که چگونه زندگی کنی.

کتاب بزرگ فکر کن برای کسانی مناسب است که احساس می‌کنند به پتانسیل کامل خود دست نیافته‌اند. افرادی که می‌خواهند محدودیت‌های ذهنی خود را کنار بگذارند، اهداف بزرگ‌تری تعیین کنند و با اقدام‌های عملی به تغییرات چشمگیری در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود دست یابند. برای آن‌هایی که می‌خواهند عادت‌های قدیمی و محدودکننده را کنار بگذارند، این کتاب رویکردی متفاوت ارائه می‌دهد. به گفته‌ی دیمون زاهاریادس، بزرگ فکر کردن به معنای ساده‌لوحانه خوش‌بین بودن نیست، بلکه نگاهی واقع‌بینانه و امیدوارانه به فرصت‌هاست.

بنابراین، از خود بپرسید “چگونه” می توانید بهتر انجام دهید. پرسیدن این سوال از خود ذهن شما را برای یافتن پاسخ های هوشمندانه و خلاقانه مشغول می کند. به همین ترتیب، هرگز هوش دیگران را دست بالا نگیرید. روی دارایی های خود تمرکز کنید و استعدادهای خود را کشف کنید. افکار ترسناک مرتبط با اقداماتی را که می توانند شما را به سمت اهدافتان سوق دهند، از بین ببرید.

بنا به دلایلی که طی فصل‌های بعدی کتاب، عمیق‌تر بررسی خواهند شد، باید بدانیم اشتیاق، عنصری کلیدی در حل‌مسئله‌ی مؤثر و خلاقانه است. افراد بسیار موفق بهانه های کمتری می آورند زیرا به طور مداوم به دنبال راه هایی برای رسیدن به اهداف خود هستند. امیر ارسلان بهنام پژوهشگر حوزه دیجیتال مارکتینگ و نویسنده کتاب روانشناسی رنگها در کسب‌و‌کار اینترنتی است. او طراح و مدرس دوره‌های مهارت محور حوزه وب به سبک است. هدف او از راه اندازی مجموعه موج رادیکال، کمک برای ایجاد تحول در جذب مشتری از طریق سایت است. کامیابی در نپذیرفتن شکست است و هر شکست، پله‌ای در راه توفیق است.