جناب ويليام چيتيك، كه از مسلمانان آن ديار بوده و از استادانى است كه در زمينه عرفان ابن عربى كار كرده، آن كتاب گرانسنگ را به زبان انگليسى ترجمه كرده است. آلبرت الیس، بنیان‌گذار رویکرد رفتاردرمانی عقلانی هیجانی است که توانسته است در طولانی‌مدت دنیای روان‌درمانی را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. حاصل مطالعات، مشاهدات و مصاحبه‌های بالینی او و همکاراش ویلیام جی.

شكى نيست كه در يك زمان هيچ گاه قادر به انجام چندين كار نيستيم، پس بايد ارزشمندترين كار را در اولين فرصت ممكن به انجام رسانيم. بررسى احساسات و عواطف شخص در روزهاى گذشته و برخورد مناسب با آن يكى از شيوه هاى موفق براى مبارزه با اهمال كارى است. در اولين بار، براى كاوش در احساسات و هيجان ها زيگموند فرويد شيوه «تخليه روانى» را اتخاذ كرده است كه البته در همه موارد موفق نبوده است. سپس، گشتالتى ها از اين شيوه درمان بهره برده اند، اما با عوارضى كه تجديد خاطره شخص را تداعى مى كند مواجه شدند.

هركس دوست دارد بر ضعف شخصيت خود غالب آيد، اما درصد كمى از انسان ها بر آن فايق مى آيند. درنتيجه، به اضطراب و نا اميدى مبتلا مى گردند. اما دغدغه خاطر نگارنده اين است كه اين آسيب را بازشناسى كرده و راه تحقيق را صرفاً به تجربه محدود نسازد و از راه كارهاى وحيانى نيز در اين زمينه نيز بهره ببرد.

کتاب «۱۵ راز و نیاز» را انتشارات برادر شهیدم منتشر کرده است. به مناسبت سی و دومین دوره هفته کتاب مروری بر برخی از مهم‌ترین آثار تألیفی نمایندگان صاحب قلم در مجلس دوازدهم داشتیم. 4ـ ادوانس بلس، روش جديد گام به گام در كاهش تأخيرها ، روان شناسى تنبلى، ترجمه مهدى قراچه داغى، نشر دايره، 1379، چ 5. تلاش كنيد با مردم صادق و بى تكلّف (رو راست) باشيد. اگر وارد كار نشويد، هميشه در نقطه صفر باقى خواهيد ماند.

اين امر البته، براى سلامت روانى فرد زيان آور بود و نمى توانست تسكين بخش باشد. اما در اين جا مى توان بدون عوارض، خاطرات گذشته، به آينده نگريست و از اين شيوه بهره برد. پيش از اين گفته شد كه، اهمال كارى از جمله آسيب هاى روانى است كه تكرار تدريجى آن به شكل اعتياد درآمده و شخص معتاد به اهمال كارى، ناخواسته زمان را به تأخير انداخته و فرصت ها را از دست مى دهد. اينك در اين جا برآنيم تا برخى فنون كاربردى را براى درمان اين بيمارى روانى برشماريم. بى شك همگان، حتى مبتلايان به اهمال كارى، اين آسيب روانى را نكوهش كرده و از آن تنفر دارند; 17 زيرا اين حالت در واقع، مصداق ناسپاسى است، حال آن كه، انسان ها بر مبناى فطرت خود تمايل به سپاس گزارى دارند و به آن اظهار علاقه مى كنند.

البته، هميشه رفتار بازتابى به شكل پرخاش گرى تجلى نمى كند، بلكه گاه با بى اعتنايى، كم كارى، عدم پذيرش خيرخواهى، و تنها گوش دادن و لجبازى كردن برخورد مى شود. گاه بر اثر استيلاى خشم و غضب، شخص از ديگرى عصبانى شده و بر مبناى لجبازى با او به رفتارى نا مناسب (اهمال كارى) دست مى زند. افرادى كه به اين نارسايى اخلاقى ، روانى توجه پيدا كرده و خود را نيز بر اين رفتار نابهنجار سرزنش و ملامت مى كنند، اما راهكار درمان و برخورد مناسب با آن را نمى دانند. 115 ـ آيات فراوانى در قرآن به گونه اى انسان را از تنبيه هاى تندى چون سوختن و دورى از نياكان و … انذار مى دهد، تا خود را از خطرات و انحرافات اعتقادى، اخلاقى و رفتارى به دور دارند. اين شيوه خود گوياى اين است كه تنبيه و اخطار به آن خود مى تواند در بازسازى انسان مؤثر باشد.

کتابها طی زمان 2 روز کاری تحویل پست خواهد شد. در صورت بروز هر گونه مشکل در فرآیند تأمین و ارسال، به مشتری اطلاع رسانی خواهد شد و مبلغ پرداخت شده به مشتری ، عودت خواهد شد. تمام کتب مرجع قابل سفارش در سایت، با قیمت قطعی در انبار روان‌آموز موجود است و به‌محض تکمیل خرید، طی 3 الی 5 روزکاری به‌دست شما می‌رسند. بنده دوست داشتم هميشه معلم باشم، چراكه هميشه براي معلمي ارزش قائل هستم، اما هرجا كه احساس وظيفه كنم گام برمي‌دارم. نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.

این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۸۸ توسط انتشارات کتاب یوسف به چاپ رسیده است. «از خود تا خدا»؛ از جمله آثار ارزشمند آقا تهرانی است که می‌کوشد حدیث “من عرف نفسه فقد عرف ربّه” را در محورهای گوناگون به اثبات برساند و هم چنین خط بطلانی بر عقیده ی عدم شناخت خود و خدا بکشد. با تجربه، تحرك و تلاش امروز براى رسيدن به فردايى بهتر گام برداريد.

ناگفته نماند كه حدود و اجراى آن در اسلام نوعى تنبيه است كه در قرآن نيز آمده است. توجه داشته باشيد كه فرار از انجام كار اهمال كارى است و ممكن است لذت و راحتى كاذبى را به همراه داشته باشد، اما رنجى را كه در پيش داريد سخت ماندگار بوده و پيامدى ناگوار خواهد داشت. بعيد نيست اهمال كارى زاييده بينش منفى گرايانه انسان نسبت به كار و طرز تلقّى ما باشد. چون اين كار را مشكل ديده ايد، به آن رغبت نشان نداده ايد. بايد توجه داشت كه وقتى با ديدى منفى به موضوع مى نگريم، توانايى خود را به فراموشى مى سپريم و يا از آن غافل مى شويم. شايد هم توجه به نكات منفى ما را از جهات مثبت و امتيازات آن كار غافل كند.

پس از پايان بررسى برخى از علل و ريشه هاى اساسى اهمال كارى، اينك به درمان يك نوع خاص آن (اهمال كارى در زمان و مكان) خواهيم پرداخت. افرادى كه به اين نارسايى اخلاقى، روانى توجه پيدا كرده و خود را نيز بر اين رفتار نابهنجار سرزنش و ملامت مى كنند، اما راهكار درمان و برخورد مناسب با آن را نمى دانند. نویسنده کتاب معتقد است که اهمال کاری به سرعت به صورت عادت در افراد نمایان می شود و این بیماری مسری است که از انسانی به انسان دیگر و از فرد به جامعه و از جامعه ای به جامعه دیگر سرایت می کند. گاه مى توان در جمع دوستان و برخى اوقات در مقابل آيينه اين تمرين را انجام داد.