وقتی برادرم يوسف شش ساله بود، یک روز از بالای تارمی ایوان خانهٔ مادر بزرگ افتاد، تمام سر و صورتش غرق خون شد. وسط ابروی راستش چنان شکافی برداشت که هنوز هم جایش باقی است. با آن جسم ناتوان و کوبیده و آن روح فوق العاده حساس سالها پس از آن حادثه زنده ماند. اجرای این سناریو و آکتوربازی لم و سیاستخاصی می‌خواهد ولی اگر درست اجرا شود اعتماد به نفس تازه‌وارد را مخصوصا اگر برایاولین بار آمده باشد، لااقل برای مدتی منجمد می‌کند… کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند. هرچند هنوز هم در بسیاری از خانواده‌های ایرانی در شهرهای مختلف این نوع نگاه مردانه و نقش زنانه وجود دارد.

زن مقهور قدرت مردان است، تسلیم اراده اوست و حتی اگر قوی باشد در کنار مرد قدرتمند شده. زمستان 62 یکی از مهمترین آثار اسماعیل فصیح که 12 سال ممنوع الچاپ بوده است. این کتاب روایت و نگاه متفاوتی به جنگ دارد، او به جنگ از چشم دیگری‌های جنگ می‌نگرد. همان‌گونه که اوضاع سیاسی-اجتماعی در سبک زندگی، مناسبات و روابط انسانی و معماری و شهرسازی و حتی عجیب تر، در خانه‌ها و ادوات و اقلام و اثاث زندگی اثر دارد، در ادبیات نیز موثر است. انگار نویسنده تصویری را که می‌بیند می‌سراید و یا داستان می‌کند.

فصیح در طول زندگانی خود 25 اثر از خود به یادگار گذاشت که از آن جمله می‌توان به ثریا در اغما، داستان جاوید، درد سیاوش، زمستان 62، دل کور، باده کهن، طشت خون، نامه‌ای به دنیا، خاک آشنا، کشته عشق و… اسماعیل فصیح کارهایی در زمینه ترجمه نیز انجام داده، مانند ترجمه کتاب بازی‌ها(روانشناسی روابط انسانی) اثر اریک برن، و شاید یک دلیل قوی بودن شخصیت‌ها و استاندارد بودن آنها آشنایی او با روان انسانی است. شخصیت‌هایی که اسماعیل فصیح به بازی می‌گیرد و تیپ‌هایی که به سراغ آنها می‌رود با ظرافت از یکدیگر متفاوت می‌شوند و تقریبا در بیشتر داستان‌ها روابط باورپذیری دارند. موضوع دیگر در آثار فصیح توجه او به شهر است که در داستان‌های نویسندگان فارسی زبان کمتر به آن پرداخته شده است. آنطور که کسی مانند دیکنز ما را با لندن آشنا می‌کند، نویسندگان ایرانی مساله شهر و توصیف شهر، ویژگی‌های شهر و نقش شهر در داستان را کمرنگ تر از آنچه حق شهر است در آثار خود راه داده اند.

او در اداره درگیر ماجرایی جنایی شده و مجبور می‌شود به جنوب سفر کند و به دلیل استعفای یک کارمند به نام مهین پی ببرد، اما مهین با وجود باردار بودن در قطار خودکشی می‌کند و … در پایان داستان شراب خام، جلال آریان سوار هواپیمایی شده و به آمریکا می‌رود، تا در ابتدای اسیر زمان در تهران فرود آید و برایمان بگوید بعد از سالها دوری از وطن، ایران چگونه است، آنهم از چشم جوانی ۳۰ ساله. کتاب شراب خام نوشته اسماعیل فصیح توسط انتشارات ذهن آویز با موضوع رمان با موضوع ادبیات، ادبیات داستانی، رمان فارسی به چاپ رسیده است.

گیسوم سامانۀ سفارش و پیگیری تهیۀ کتابه. شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. ثبت پاسخ به معنی موافقت باقوانین انتشار کتابفروشی میم است. كی حالت دلواپسی و غمزدگی و بیگناهی ، و در عين حال امیدواری عجيب و (روحانیت خارق العاده) تمام ساعتهای عمرش را گرفته بود.

دراین سایت نیز در خدمت دوست داران کتاب می باشیم . من و خواهرم فرنگیس هر روز اندام نحیف و باندپیچی شدهٔ یوسف را بغل میگرفتیم و روی پله های حیاط جلوی آفتاب می نشستیم و حرف مردن یا خوب شدن او را میزدیم. یوسف در اسفند ماه ۱۳۲۰ با یک رماتیسم قلبی خطرناک به دنیا آمده بود ، موقع تولد فقط يك کیلو بود. بابا هم که از کاسبهای بازار بود، در سال دوم تولد يوسف مرد. برای ثبت نظر، از طریق دکمه زیر اقدام نمایید.

در راه بازگشت، مهین حمیدی ظاهراً خودکشی می‌کند. در تهران جلال آریان با خواهر او یعنی زهرا حمیدی آشنا می‌شود و کم‌کم به گوشه‌هایی از زندگی این خانواده پی می‌برد و بین آن دو انس و الفتی پا می‌گیرد. از این کتاب در سال‌های قبل از انقلاب فیلمی با بازی داوود رشیدی ساخته شد. اسماعیل فصیح تلاش کرده در کتابش از خط قرمزها عبور کند و به موضوع‌های غیراصلی بال و پر بیشتری بدهد.

اسماعیل فصیح (Esmail Fassih) در جوانی پس از چندین سال تلاش و کار توانست برای ادامه تحصیل به آمریکا برود. او ابتدا رشته شیمی را خواند و پس از فارغ التحصیلی به سراغ رشته ادبیات انگلیسی رفت. او اوایل دهه چهل به ایران بازگشت و با کمک صادق چوبک در شرکت نفت ملی ایران استخدام شد و در کنار آن در دانشکده نفت آبادان نیز تدریس می‌کرد.