در صورتی که شما در استفاده از کتاب الکترونیک چنین چالشهایی نخواهید داشت. بروید پای سیستم یا گوشی و در کانالهای ارتباطیتان اطلاعرسانی کنید که کتاب شما آماده دانلود است. در این صفحه باید کتاب خود را معرفی کنید و به مخاطبان یک دلیل بدهید که چرا باید این ایبوک را دانلود کنند. اول یک مقدمه جذاب نوشتیم و در ادامه گفتیم این کتاب چی هست؟ چرا اهمیت دارد و چه یاد خواهید گرفت. اینجا باید دانشتان از موضوع و هنر نویسندگی خود را ترکیب کنید و جذابترین متن ممکن را بنویسید. دقت کنید متن ایبوک شما باید دوتا ویژگی داشته باشد که خواننده را تا آخرین خط با خود همراه کند.
CTA یک پیوند یا شیء بصری است که بازدید کننده را ترغیب می کند تا کلیک کند و به صفحه فرود برسد که باعث می شود بیشتر با شرکت شما درگیر شود. اکنون که محتوای شما نوشته و طراحی شده است، زمان آن رسیده است که آن را برای تولید سرنخ، تبدیل مجدد و ارتقاء بهینه کنید. این به شما کمک می کند به جای استفاده از زبان پیچیده برای انتقال هر نکته، ساده و واضح بنویسید. این موثرترین راه برای آموزش خوانندگان و کمک به آنها برای درک مطالب جدیدی است که ارائه می کنید.
از هر 10 نفر، 7 نفر اطلاعات دقیقی راجع به رپورتاژ نداشتند، نمیدانستند چطور قرار است به کسب و کارشان کمک کند برای همین دو به شک بودند. برای موفقیت در فروش کتاب، لازم است که یک استراتژی بازاریابی مناسب ایجاد کنید. این استراتژی ممکن است شامل تبلیغات در شبکههای اجتماعی، ارسال ایمیل به لیست مخاطبان، یا همکاری با بلاگرها و منتقدان باشد. در هدر میتوانید تنها عنوان کتاب و نام کسب و کار خود را وارد کنید. اما توصیه میشود که در فوتر آدرس سایت خود را به صورت کامل بنویسید.
نام آن را به cover تغییر دهید و گزینه insert Image (شماره ۲) را برگزینید. روی تصویر راست کلیک کرده Add Semantics و سپس Cover را انتخاب کنید.با این کار شما نیز به همین سادگی یک کتاب الکترونیکی ساختهاید. پایان دادن به کتاب الکترونیکی خود با صفحه نویسنده یک تاکتیک بازاریابی عالی است. میتوانید بیوگرافی، خلاصهای کوتاه و مختصر از نکات برجسته نویسنده را در این صفحه اضافه کنید و پیوندهای شبکه اجتماعی/وب، آدرسهای ایمیل، و حتی در صورت وجود محصولات را در اینجا تبلیغ کنید. در این بخش نیز همان سند قبلی برای مطابقت دادن آن با قالب EPUB بازطراحی شده است.
صفحهی دانلود میتواند دارای اطلاعات کلی دربارهی کتاب و لینک دانلود باشد. هر کسی که اقدام به ساخت ebook میکند، بدون شک به دنبال این است که اعتبار کتاب را افزایش دهد. ذکر آمارها و نقل قولهای مرتبط با موضوع کتاب که با تکیه بر منابع معتبر باشد، میتواند به اعتبار کتاب اضافه کند. بهتر است که این نقل قولها و آمارهای معتبر را با جلوههای بصری برجسته کنید تا توجه خوانندگان کتاب را جلب نماید. ممکن است قالبهای پیشفرضی که برای کتابهای الکترونیکی خود استفاده میکنید از نظر رنگبندی با کسب و کار و موضوع کتاب شما تناسبی نداشته باشد.
اما قالب IBA تنها برای کتابهای نوشته شده با iBooks مورد استفاده قرار میگیرد. منشاء قالب یا همان فرمت MOBI به نرم افزار «Mobipocket Reader» بازمیگردد. این نرم افزار در سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۵ میلادی) توسط شرکت آمازون خریداری شد، اما بعدها در سال ۱۳۹۵ حذف شد. اگرچه، افزونه فایل MOBI همچنان یک قالب محبوب برای ebook به حساب میآید که در بسیاری از دستگاههای مختلف کتابخوان پشتیبانی و از آن استفاده میشود.
ثبت ديدگاه