یک سال بعد دوباره به پراگ بازگشت و به نوشتن نمایشنامه و داستان پرداخت. اصول طراحی مؤسسه‌های اجتماعی آیندهٔ ما باید همخوان و هم‌ساز با اصول سازمانی‌ای باشد که طبیعت برای پایدارسازی شبکهٔ حیات فراهم آورده است. برای نیل به این مقصود، چارچوب مفهومی یکپارچه‌ای به منظور فهم ساختارهای مادی و اجتماعی ضروری خواهد بود. سراج بوک متشکل از تیمی جوان، با استعداد و علاقه‌مند به کتاب از سال ۱۳۹۶ فعالیت اینترنتی خود را شروع کرد.

هدفم این است که با طرح مجموعه‌پرسش‌هایی که به اعتقاد من و سایرین جذاب‌اند، نظر خواننده را جلب و او را وارد این حوزه کنم. هر یک از فصول کتاب به سؤالی مربوط می‌شود که احتمالاً همهٔ ما از خودمان پرسیده‌ایم. با استفاده از این روش تلاش کرده‌ام نگاهی سریع به هر یک از مباحث بیاندازم و پس از تشریح مطالعاتی، که به نظر من موفق بوده‌اند، به‌سرعت به سراغ حوزه‌های دیگر بروم. تغییرات شگرف و رقابتی کشورهای جهان در دستیابی هر چه سریع‌تر به توسعهٔ اقتصادی و رفاه اجتماعی و تأثیر این تحولات بر جامعهٔ ایران باعث شده است که توجه به نقش و کارکردهای آموزش عمومی و عالی از توجه بیشتری برخوردار شود. کارکردهای اقتصادی نظام آموزشی و ارتباط آن با توسعه به تفکیک سطوح تحصیلی مهم‌ترین مباحث این اثر را تشکیل می‌دهند. به‌علاوه در ارائهٔ تجزیه و تحلیل‌های ریاضی صرف به حداقل‌ها قناعت شده است تا کتاب به منبع مناسبی برای درس اقتصاد آموزش در دوره‌های کارشناسی آموزش و توسعه، و درس مبانی اقتصادی و اجتماعی توسعه در دورهٔ کارشناسی ارشد رشته‌های گوناگون علوم انسانی تبدیل شود.

کتاب مبانی علم اقتصاد «منکیو» گزیده‌ای از فصل‌های کتاب اصول علم اقتصاد است که در 9 بخش و 23 فصل تنظیم شده و شامل مهم‌ترین مباحث اقتصاد خرد و اقتصاد کلان است. این کتاب نه‌تنها با سرفصل‌های دروس کلیات علم اقتصاد، اصول علم اقتصاد و مبانی علم اقتصاد در رشته اقتصاد و سایر رشته‌های علوم انسانی (در ایران) منطبق است، بلکه شامل مباحث بیشتر، قضایای واقعی، کاربردها و سایر ابزارهای آموزشی است که با توجه به موضوع دروس قابل تدریس است. این کتاب اولین جلد از مجموعه چهار جلدی کتاب اصول علم اقتصاد پرفسور منکیو است. سایر کتاب‌های این مجموعه چهار جلدی عبارت‌اند از اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، و اصول علم اقتصاد. این دگرگونی تا حدودی نتیجهٔ گرایش‌های پاگرفته و تغییرات پدیدآمده در موضوع بررسی این دانش است و تا حدودی هم زادهٔ برداشت‌های متحول دانشمندان در این باره که این موضوع را چگونه باید تعریف، درک و بررسی کرد.

ترجمهٔ ویراست سوم کتاب اولین بار در سال ۱۳۷۶ منتشر و تا سال ۱۳۸۹، ۷ بار تجدید چاپ شد. نویسندهٔ کتاب، فریتیوف کاپرا، فیزیکدان شناخته‌شده در سطح جهانی، مؤلف تائوی فیزیک، نقطةٔ عطف، عقل نامتعارف، شبکهٔ حیات و تعلق داشتن به کیهان است. در زمان حاضر مدیریت مرکزی وابسته به دانشگاه برکلی در کالیفرنیا را به‌عهده دارد. و بر این نکته تأکید می‌شود که «رشد» بدون عدالت و آزادی، توسعه را از قالب تهی می‌سازد. کتاب مرجع کامل تحلیل تکنیکال کاربردی منبعی مناسب برای آنها و همچنین نوآموزان است؛ زیرا علاوه بر مرجع بودن، کاربردی هم هست؛ یعنی به مانند یک جزوه کلاسی همراه با مثال‌ها و نکات‌های فراوان و مناسب نگارش شده است. او سال ۱۹۶۹ برای یک ترم به دعوت از دانشگاه میشیگان آمریکا برای تدریس به این کشور رفت.

اینکه دیگران چگونه شما را می‌بینند، در ایجاد چهارچوب غالب و حفظ قدرت، امری کلیدی است. اورن کلاف جایگاه اجتماعی را سکویی می‌داند که از آن، تبلیغ خود را ارائه می‌دهید. اگر از یک سطح یا جایگاه اجتماعی پایین‌تر تبلیغ خود را ارائه دهید، توانایی شما برای متقاعد کردن دیگران کاهش می‌یابد و ارائه‌ی تبلیغ‌ کار دشواری خواهد بود، فرقی ندارد که ایده یا محصول شما چقدر عالی است. بااین‌حال، اگر جایگاه اجتماعی بالاتری داشته باشید، حتی به‌صورت موقت، قدرت شما برای متقاعد کردن افراد دیگر قوی خواهد بود و به‌راحتی تبلیغ خود را ارائه خواهید داد. اورن کلاف، متخصص امور بازاریابی و جذب سرمایه، تجربیات خود را در کتاب هنر متقاعد کردن و برنده شدن در معامله به اشتراک گذاشته و روشی را که طی سال‌ها به آن رسیده، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. او در این کتاب گام‌های مؤثری را برای برقراری ارتباطِ بهتر با مشتریان و کسب سرمایه از طریق آن‌ها معرفی می‌کند.

کتاب «معامله‌گر کامل» نوشته مارک داگلاس، یکی از آثار برجسته در زمینه روان‌شناسی معامله‌گری است که به بررسی عمیق عوامل ذهنی و احساسی مؤثر بر موفقیت یا شکست در بازارهای مالی می‌پردازد. داگلاس در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه طرز فکر و کنترل احساسات می‌تواند تأثیر بزرگی بر عملکرد معامله‌گران داشته باشد. او از مثال‌ها و تجربیات شخصی خود برای نشان دادن راهکارها و تکنیک‌های موثر در ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کند. این کتاب برای افرادی که در زمینه فروش، بازاریابی، مذاکرات تجاری، یا حتی روابط عمومی فعالیت می‌کنند، بسیار مفید است. “هنر متقاعد کردن” نوشته اورن کلاف یک راهنمای جامع و عملی برای ارتباطات تجاری موفق به شمار می‌آید.

اینکه در فاصله بین ارائه محصول و فروش آن یک گسستگی وجود دارد که شما باید آن را درک کنید و زمانی را که بهترین موقع برای متقاعد کردن مشتری است در نظر بگیرید. یکی از مزایای ایجاد چهارچوب این است که نیاز به توضیحات زیادی ندارد و در واقع شما هرچه کمتر توضیح بدهید جذاب‌تر خواهید بود. یکی از مزایای استفاده از رویکرد مبتنی بر چهارچوب برای تجارت، این است که این روش به تکنیک، شگرد یا چرب‌زبانی زیادی نیاز ندارد. این روش با ترویج استفاده از پویایی اجتماعی، حتی قبل از شروع بازی، تمام مهره‌ها را به نفع شما می‌چیند. در حقیقت، چهارچوب ابزاری است که برای جمع‌آوری قدرت، اقتدار، توانایی، اطلاعات و مقام از آن بهره می‌گیرید.

آیا عصر انقلاب‌ها به سر آمده است و سال 1989 پایان عصر انقلاب‌هاست؟ برخلاف نظر برخی، نمی‌توان پذیرفت که دورهٔ انقلاب در جهان به‌سر آمده است. هرچند ممکن است گفتمان و محل وقوع انقلاب‌ها تغییر کند، اما به‌هرحال، در آینده‌ای که فعلاً پیش رو داریم، وقوع انقلاب‌ها امری ناممکن نیست. در کتاب نظریه‌پردازی انقلاب‌ها، بعضی از نامدارترین اندیشمندان به بررسی نقادانهٔ بسیاری از چارچوب‌های نظری پرداخته و در فهم انقلاب کوشش کرده‌اند. شاید بتوان با توجه به شرایط کنونی و آیندهٔ جهان ادعا کرد که بررسی انقلاب‌ها مهم‌ترین اشتغال ذهنی دانشوران اجتماعی، به‌ویژه جامعه‌شناسان امروز است. مطالعهٔ نقادانه کتاب حاضر می‌تواند به سهم خود گامی در این زمینه باشد. جان فورن استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه سنتاباربارای کالیفرنیا است.

با استفاده ‌از این اطلاعات، کنترل کامل هر مرحله از فرایند تبلیغ را در دست خواهید داشت. داشتن یک تبلیغ مؤثر و عالی، می‌تواند شغل شما را ارتقاء دهد، پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورد و حتی زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند. به گفته‌ی اورن کلاف، داشتن یک روش بهتر، مساوی است با کسب پول بیشتر. او در کار خود بهترین است، زیرا روشش را بهتر از دیگران برگزیده؛ روشی که آن را در کتاب خود، ارائه داده است. به کار بردن تکنیک‌ها و استراتژی‌های مطرح‌شده در کتاب هنر متقاعد کردن و برنده شدن در معامله، برای ایجاد تعامل و متقاعد کردن مخاطبان و دریافت بودجه و حمایت از آن‌ها، مفید و کاربردی خواهد بود. پول زیادی برای شما به ارمغان بیاورد و حتی زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند.