حضرت لوط علیه السلام از اولین کسانى بود که به حضرت ابراهیم علیه السلام ایمان آورد و خود یکی از پیامبران الهی شد. او مامور گشت تا قوم سرکش و شهوت پرستی را که به عمل لواط دست می زدند به آیین ابراهیم علیه السلام فراخواند، ولی آنها از اطاعت او سرپیچی کردند، تا جایى که طغیانگرى آنان موجب نزول عذاب بر آنان گردید. در دفتر هفتم از مجموعه سیره تربیتی پیامبران زندگی و سیره رسول الهی و سفیر ابراهیم خلیل علیه السلام، حضرت لوط علیه السلام میپردازیم که حدود سی سال در قومی ثروتمند، ولی بی اخلاق و فاسد به مبارزه با گناهانی پرداخت که به تعبیر قرآنی در عالم بشریت بی سابقه بوده است. آن حضرت با صبوری کامل در بین آنها زندگی کرد تا بلکه بتواند هم از گسترش و شیوع این بیماری واگیردار در بلاد و شهرهای دیگر جلوگیری کند و هم سرمشقی برای امروز ما باشد؛ چنان که امروزه هم جنس گرایی دوباره در بعضی از کشورهای غربی عمومیت یافته و توسط برخی از حاکمیت ها ترویج شده است؛ حتی در این کشورها این عمل قانونی شده و مخالفت با آن جرم تلقی میشود. حضرت لوط علیه السلام به جز آنکه اولین ایمان آورنده به حضرت ابراهیم علیه السلام بود، نسبت خویشی نیز با ایشان داشته است در نقلهای تاریخی نسبت حضرت لوط علیه السلام با ابراهیم خلیل علیه السلام را به سه صورت ذکر کرده اند بعضی می گویند مادر حضرت ابراهیم علیه السلام و مادر حضرت لوط علیه السلام خواهر بودند و آنها پسرخاله بودند.
لذا با روشن كردن آتش، اوباشان را با خبر ساخت و قوم شرور فهمیدند كه امشب در خانه لوط(علیهالسلام) چند نفر به مهمانی آمدهاند و از هر سو به سرعت به سوی خانه لوط(علیهالسلام) هجوم آوردند. وقتی كه طلوع فجر شد، چهار فرشته، هر یك در یك ناحیه شهر قرار گرفتند، آن سرزمین را از ریشه بركنده و به آسمان بردند و سپس آن را بر سر قوم شرور لوط (علیهالسلام) وارونه و زیر و رو كردند و در همان بین، سنگ پارههایی از گل، چون سنگ سخت به صورت پی در پی و منظم بر آنها باریدن گرفت، كه خود شكنجه و عذابی از ناحیه خداوند بر آنها بود. اختلافات فراوان موجود در مقایسه داستان حضرت لوط (ع) در قرآن کریم با داستان آن حضرت در کتب عهدین نشان دهنده تحریف شدن این داستان در تورات است و این داستان به صورتی که در تورات آمده، بنا به ادله نقلی و عقلی، مردود، و به دور از شأن انبیا است. مقام معمولا به معنای محل حضور است نه قبر چنانچه در داخل صحن، شبستان و رواق های مسجد کوفه، محراب ها و مقام های گوناگونی منسوب به پیامبران الهی و امامان معصوم علیه السلام وجود دارد که نشان میدهد محل حضور و نماز گزاردن آنها در این مسجد طبق روایات میباشد.
کتاب سبز بزرگترین مرجع رایگان دانلود کتاب الکترونیکی با بیش از ۱۰،۰۰۰ کتاب، کتاب صوتی و رمان است. با کتاب سبز در تمامی موضوعات مانند داستان و رمان، مجله، موفقیت و روانشناسی، تاریخی، کامپیوتر، علمی، دانشگاهی، کتاب صوتی و…کتاب برای دانلود قرار داده شده است. تمامی کتابهای موجود با در نظر گرفتن حقوق مولفان برای دانلود رایگان انتشار یافتهاند. تمامی مولفان میتوانند کتابها و مقالات با ارزش خود را برای انتشار رایگان به کتاب سبز ارسال کنند. حتی به كسانی كه از دیار آنها عبور میكرد،۱۵ نیز رحم ننموده و با پرتاب سنگ، آنها را مورد هدف قرار میدادند و سنگ هر كس به هدف اصابت میكرد، صاحب آن رهگذر گردیده و با او به لواط میپرداخت.
معظّم له آن را به درخواست یک دانشجو و در پاسخ به این سؤال که «اعتقاد به توحید، عملاً چه نقشی در زندگی انسان دارد؟» نوشته اند. عنوان مقاله روح توحید نفی عبودیت غیر خدا، نام یکی از فصول کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» است و مطالب آن، بسط داده شده مطالب همان فصل است. معظّم له در این مقاله از 78 آیه توحیدی قرآن استفاده کرده اند.ایشان در کتاب روح توحید نفی عبودیت غیر خدا، نخست به روح توحید که همان نفی عبودیت غیر از خداست پرداخته، سپس اشاره ای به تحریف مفهوم توحید نموده و با استفاده از آیات شریفه قرآن برخی از ویژگی ها و صفات مستکبران را در چندین فراز توضیح و تبیین نموده اند. وقتی كه حضرت ابراهیم(علیهالسلام) در سرزمین بابل(عراق) مردم را به یكتاپرستی دعوت نمود، لوط(علیهالسلام) نخستین مردی بود كه در آن شرایط سخت به وی ایمان آورد و همواره در كنار او بود.۳ و همراه او از سرزمین بابل به فلسطین مهاجرت كرد و بعداً از ابراهیم(علیهالسلام) جدا شد و به شهر سدوم (در سرزمین اردن) آمد. در این وقت ساره همسر ابراهیم از پیش آنها گذشت و جبرئیل او را به آمدن اسحاق بشارت داد و از پى اسحاق هم به یعقوب نویدش داد.
این اثر با استفاده از آیات قرآن و تفاسیر معتبر، داستان هدایت حضرت لوط، چالشهای او با قوم گناهکارش و سرانجام نابودی آنان را بازگو میکند. همچنین، پیامهای اخلاقی، اجتماعی و عبرتهای داستان را برای جوامع مدرن تحلیل میکند. این کتاب مختصر که پس از تجربه ارائههای موسوم به طرح کلی اندیشه اسلامی به قلم خود آیتالله خامنهای نگاشته شده، متکی بر آیات مختلف قرآن است. این اثر هم جوانب مختلف محتوای توحید را معرفی کرده، هم از اثرگذاری توحید بر حیات فردی و اجتماعی و مواجهه آن با استکبار سخن میگوید. آیتالله خامنهای در این فصل، مستکبر و استکبار را در جلوههای متعددش معرفی میکند. این فصل درواقع ترجمانی تفصیلی از بخش دوم عنوان کتاب یعنی «نفی عبودیت غیرخدا» است.در چاپ جدید کتاب، در پایان مقدمه و هر فصل، گزیدهای از مهمترین جملات و مفاهیم آمده است.
در این هنگام ساره همان سخنى را که خداوند عزوجل از او نقل کرده گفت (سوره هود، آیه ۷۲)، و آنها هم همان پاسخى را بدو دادند که در قرآن آمده (سوره هود، آیه ۷۳). صبح ، هنگام طلوع فجر، صیحه آن قوم را فرا گرفت و خداى سنگى از نشاندار که نزد پروردگارت براى اسرافگران در گناه آماده شده بر آنان ببارید و شهرهایشان را زیر و رو کرد و هر کس از مؤ منین را که در آن شهرها بود بیرون نمود، البته غیر از یک خانواده هیچ مؤ منى در آن شهرها یافت نشد و آن خانواده لوط بود و آن شهرها را آیت و مایه عبرت نسلهاى آینده کرد تا کسانى که از عذاب الیم الهى بیم دارند با دیدن آثار و خرابه هاى آن شهرها عبرت بگیرند. «والهه» زن لوط(علیهالسلام) كه همكیش دشمنان بود، به پشت بام خانهاش رفت و به نشانه رسیدن مهمانهای جوان و زیبا كه طعمه چربی برای قوم بود كف زد و هلهله میكرد،۲۴ ولی قوم صدای او را نشنیده و به سراغ او نیامدند.
ثبت ديدگاه