کتاب پاداش ادعای شناخت کامل انگیزه و عوامل مؤثر بر آن را، آن هم در مدتزمانی کوتاه، ندارد. برعکس، طبق گفتۀ آریلی، انگیزه مانند جنگلی است پر از گیاهان و حیوانات ناشناخته که ما تازه در ابتدای مسیر درک آن هستیم. البته آنچه در کتاب پاداش ارائه میشود نه یک سری کلیات، بلکه یافتههایی بر اساس آزمایشها و پژوهشهای عملی است که اتفاقاً استفاده از این یافتهها میتواند بسیار راهگشا باشد. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه» دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص میکند.
تنبیه و پاداش دو عامل قوی برای شکلدهی به رفتار افراد هستند. هدف از تنبیه کاهش یک رفتار نامطلوب و هدف از پاداش افزایش تعداد دفعات رفتار مطلوب است. این دو روش شرطیسازی بیشتر از چیزی که تصور کنید در تمام ابعاد زندگی ما رسوخ کردهاند. زمانی که کودک بودیم میدانستیم برداشتن میوه اضافه در مهمانی احتمالا به چشمغره والدین ختم میشود و در دانشگاه یاد گرفتیم پوشیدن لباسهایی خلاف قوانین یعنی شنیدن تذکرهای ناخوشایند. متاسفانه مثالهایی که از تنبیه به یاد میآوریم بسیار بیشتر از پاداش هستند و این موضوع دلیل شکست پروژهها، دورههای آموزشی و تصمیمات تجاری بسیاری در سراسر دنیا بوده است.
وینش دوست دارد شما را دعوت کند که به این پرسش ها بیندیشید و شاید بخواهید نتیجه تفکرتان را با ما در میان بگذارید. شغل رسمیمان هرچه باشد، ما همگی بهعنوان انگیزانندههای نیمهوقت مشغول کاریم.
به محض ورود به سایت کتاب جم با دنیایی از کتاب ها و فیلم های آموزشی روبرو میشوید و میتوانید با بالاترین تخفیف اقدام به خرید محصولات نمایید. شما میتوانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. و جز کتاب «از کتاب» محمدرضا شعبانعلی – که خود متمم آن را منتشر کرده – صرفاً به معرفی، بررسی و نقد کتاب میپردازد. دن اریلی در مجموعه حرفهای خود درباره انگیزش و انگیزانندهها بر این نکته تأکید دارد که اگر کاری که انجام میدهیم برایمان معنا داشته باشد، انگیزهی انجام آن را هم پیدا خواهیم کرد.
دن آریلی با مشاهده جهانی بودن این پدیده کتاب پاداش را تالیف کرد تا مفهوم انگیزه را با نگاهی علمی و کاربردی بررسی کرده و روش درست هدایت کارکنان را به رهبران و کارفرماهای مختلف آموزش دهد. دن آریلی، نویسنده پرفروش، بینشهای جدیدی را در مورد مفهوم انگیزش آشکار میکند که نشان میدهد موضوع از تصور ما خیلی پیچیدهتر است! کتاب پاداش، یکی از بهترین آثاری است که میتوانید برای شناسایی عوامل موثر بر ایجاد انگیزه پیدا کنید و مطالعه آن به نقطهی عطفی در کسبوکار شما تبدیل میشود. دن آریلی (Dan Ariely) از شناختهشدهترین اقتصاددانان رفتاری جهان است که به خصوص در حوزههای کاربردی این علم همیشه پیشرو بوده است. او که در حال حاضر استاد روانشناسی و اقتصاد رفتاری در دانشگاه دوک آمریکاست پیش از این در دانشگاه امآیتی نیز تدریس کرده است. آریلی نویسندۀ برخی از پرفروشترین کتابهای اقتصادیِ یک دهۀ اخیر در آمریکاست.
تی واقع در کمبریج ماساچوست کار میکردم، من و همسرم، سومی، خانهای نزدیک دانشگاه داشتیم. ما عاشق آن خانه بودیم و برای سفارشیکردن آن متحمل مخارج و زحمتهای بسیاری شدیم. اتاقها را نونوار کردیم، دیوارها را برداشتیم و پنجرهها را بزرگ کردیم. زمانی که کارمان تمام شد، خودمان از آن فضای باز و دلنشینی که درست کرده بودیم شگفتزده شدیم. انگیزه جنگلی است پر از درختاندرهمتنیده، رودخانههای کشفنشده، حشرههای خطرناک، گیاهان عجیبوغریب و پرندههای رنگارنگ. مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.
در بزرگسالی نیز تلاش میکنیم افرادی را که برایمان مهم هستند به انجام کارهای موردنظرمان ترغیب کنیم («عزیز دلم، امروز خیلی روز سختی داشتم. ممکنه لطفاً بچهها رو بخوابونی و ظرفها رو بشوری؟»). کلی تلاش میکنیم تا به خودمان بقبولانیم که هر روز از خواب بلند شویم و کاری را که بر عهده داریم انجام دهیم. «فلان کار رو بکن، در مقابلش فلان چیز رو بگیر.» اما حکایتِ انگیزه حکایتی بسیار ظریفتر، پیچیدهتر و مسحورکنندهتر از فرضهای سادۀ ماست. علم اقتصاد در میان همۀ علوم به علم ملالآور مشهور است و در مقابل، مرسوم شده که به اقتصاد رفتاری علم ناملالآور(!) میگویند. دلیل این ناملالآوری موضوعات جذاب و همینطور روشهای جالب توجهی است که این علم و سایر علوم رفتاری برمیگزینند. برای ما مهم است که محتوای ترجمان، همچون ده سال گذشته، رایگان بماند و در اختیار عموم باشد.
ثبت ديدگاه