مذاکره بر سر قدرت در دایره حل به ندرت قابل انجام است. کسانی که به دنبال قدرت هستند، ناآگاهانه یکدیگر را از دایره بیرون می رانند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که می توانیم ببینیم، بشنویم، لمس کنیم، بچشیم و ببویم.
اتهامزنیهای بسیاری در زوجدرمانی وجود دارد اما کاربست تئوری انتخاب به آنها پایان میدهد. آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که مسئولیت اصلاح با چه کسی است، همچنین تصمیم اینکه آیا تلاش برای اصلاح آسیبی که کنترل بیرونی در رابطه به وجود آورده ارزش دارد یا خیر، نیز حائز اهمیت است. اگر مردم بفهمند آنچه برای آنها خوب است لزوماً برای دیگران خوب نیست، جهان شاد و شادتر می شد. مردم در دنیای کیفی ما هستند زیرا معتقدیم یا حداقل امیدواریم که بودن با آنها حال ما را بهتر می کند.
دانش آموزان باید یاد بگیرند که عملکرد روتین خودشان را بررسی کنند. با این کار دانش آموزان از حالت اجبار خارج میشوند و خودشان بررسی میکنند که آیا امروز عملکرد خوبی داشتهاند یا باید برای بهبود بیشتر عملکرد خودشان تلاش کنند. ترغیب و تشویق دانش آموزان به ارزیابی خود، باعث افزایش مسئولیتپذیری در وجود آنها میشود و همچنین به آنها کمک میکند تا اهداف خود را دنبال کنند و در نهایت به یک تصمیمگیرنده ماهر تبدیل شوند. کتاب تئوری انتخاب به ما یاد میدهد که باید مرکز کنترل درونی خودمان را تقویت کنیم تا بتوانیم خیلی راحت با مسائل مختلفی که با آنها روبرو میشویم، کنار بیاییم.
بنابراین به شما پیشنهاد می شود تا هر چند مدت یکبار جهت یادآوری مطالب گذشته و مطالعه نکات جدید به این برگه مراجعه نمایید. حل حلقه ها زمانی مؤثر خواهد بود که طرفین متعهد به انتخاب تئوری ها و درک مفهوم نیازها، شدت نیازها، رفتار کلی و دنیای کیفی باشند. بحث در مورد رابطه شما به عنوان ابراز عشق در نظر گرفته می شود زیرا تمرکز بحث بر دادن است تا گرفتن و در این مورد شانس زیادی برای حل مشکل وجود دارد. آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که معتقدید عوامل بیرونی کنترل زندگی ما را به دست گرفتهاند. بد نیست بدانید که براساس دانش روز روانشناسی تمام اعمال و حتی بدبختیهایمان را ما خودمان انتخاب میکنیم.
او میگوید برای خوشبختی و سعادت ما باید انتخابها، رفتارها و تحلیلهای خودمان را اصلاح کنیم و اجازه ندهیم که دنیای بیرون هر تأثیری که دلش خواست روی ما بگذارد. در ادامه این مقاله تصمیم داریم مهمترین درسها و نکات کتاب تئوری انتخاب را مرور و بررسی کنیم. در صورتی که تمایل دارید با روانشناسی کنترل درونی و طرز کار آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه بمانید. بنابراین آموزش کیفیتمحور مربوط به زمانی است که ما دنبال عمل دانش آموزان هستیم و میخواهیم بدانیم که آیا این آموزشها روی آنها تأثیری گذاشته با خیر! در صورتی که میخواهید بدانید یک مدرسه بر اساس تئوری انتخاب اداره میشود یا خیر، به رفتار و میزان اضطراب دانش آموزان آن نگاه کنید. یکی دیگر از موارد مهمی که تئوری انتخاب به ما آموزش میدهد و میتوانیم در مدارس پیاده کنیم، خودارزیابی است.
تقریباً تمام ویژگیهای ما به افراد وابسته است، زیرا این میزان وابستگی باعث شادی زیادی برای ما میشود. وقتی چیزهای خوبی را با عزیزانمان به اشتراک می گذاریم، از آن لذت می بریم. شما نمی توانید با هیچ تهدید و مجازاتی افراد را مجبور به تغییر عکس های خود در دنیای کیفی کنید و نمی توانید کنترل دنیای کیفی را از دست دیگری بگیرید.
دلیل کم تلاشی دانش آموزان در مدرسه، مدیریت عصبانی یا ریاست است. اما دلیل موفقیت رهبران این است که با استفاده نکردن از زور و تنبیه به دانش آموزان می فهمند که پیروی از آنها به نفع خودشان است. در نتیجه، دانشآموزان سختتر کار میکنند، زیرا آنها خود رهبران را دوست دارند، نه موضوعاتی را که تدریس میکنند.
وقتی کودک دیگر نمی خواهد به والدین خود اعتماد کند، آنها اعضای منفعل زندگی کیفی او می شوند و کودک اگرچه می تواند از حضور آنها در دنیای کیفی خود لذت ببرد، اما اعتماد ندارد. صحبت کردن و گوش دادن به سخنان آنها و پذیرش اشتباهات راهی برای بازگرداندن اعتماد است. اگر شما هم این توهم را دارید که همسر من با عشق تغییر خواهد کرد، شما برای خودتان کار خوبی نمی کنید. البته ممکن است در آینده شرایط تغییر کند، اما اینطور نیست.
دو انسان در یک شرایط یکسان قرار میگیرند، چرا یکی به یک پزشک مشهور و دیگری به یک سارق معروف تبدیل میشود؟ قطعاً انتخابهای ما اهمیت زیادی دارد. از این که یکی از محتواهای بخش گزیده کتاب های پیشنهادی سایت من مورد مطالعه شما کاربر گرامی قرار گرفته است، بسیار خرسندم. شایان ذکر است این مقاله به صورت دوره ای به کمک سایر خوانندگان کتاب بروزرسانی خواهد شد.
ثبت ديدگاه