اما تقابل ناگزیر آن آرمان ها با واقعیت های این قاره حماسه ای را که در تصور این روشنفکر آرمان طلب است بدل به ماجرایی یکسره متفاوت می کند. نبرد، در عین روایت رویدادهای این انقلاب، سیر و سلوک فکری و روحی بالتاسار بوستوس را به تصویر می کشد. این رمان رمانی است بیانگر نبرد میان فکر و واقعیت، رمانی که روبرتو گونسالس اچه وریا، منتقد بزرگ ادبیات امریکای لاتین، آن را بهترین اثر فوئنتس می داند. این رمان را فاکنر در یک سال پس از (خشم و هیاهو) نوشته است.

چون خیلی بی پرده و عریان می نوشت.و بعلت اینکه او با بی بند باری و به تعبیری هرزگی در تلاش نبرد با عقاید مذهبی و دینی و اخحلاقیات بود خیلی مورد جدال قرار میگرفت .و اورا در دادگاه محکوم و به سالها زندان فرستادن. که در اثار خود خیلی جنبه رواشناسی و فلسفه را موشکافانه در درون کارکترها خلق میکرد از مازوخیست و مریضی های دیگر روانی و جسمی تا منفور ترین خصوصیت های مشترک حیوانی و انسانی که خیلی جنجالی و مورد انتقاد عامه قرار میگرفت. ووی آلن نویسنده، بازیگر، کارگردان و آهنگساز آمریکایی در دهه‌ی هفتاد ضمن فعالیت در عرصه‌ی سینما، برای مطبوعات هم مطالبِ طنز می‌نوشت. مجموعه‌ی این مطالب در سه کتابِ تسویه حساب، بی‌بال و پر و عوارضِ جانبی گردآمده و مرگ در نمی‌زند گزیده‌ای از آن سه کتاب است. این رمان اولین رمان یوسا است که رویدادهای آن در کشوری غیر از پرو، یعنی برزیل، و در زمانی غیر از دوره معاصر نویسنده، یعنی در قرن نوزدهم، روی می‌دهد. چنین بیان وارونه، با توجه به اینکه نویسنده، خواننده را به فضیلت دعوت میکند، مدت هاست که محل بحث بوده است.

در ابتدای رمان، دو شخصیت اصلی، یعنی دو خواهر به نام‌های ژوستین و ژولیت، معرفی می‌شوند. او سوفی را به عنوان ژوستین معرفی می‌کند که به دلیل شرایط بد زندگی‌اش مجبور به تغییر نام شده و ماجراهای زندگی‌اش را برای خواهرش ژولیت توضیح می‌دهد. در رمان “ژوستین”، می‌توانیم دیدگاه‌های فلسفی ساد را مشاهده کنیم.

این اصول بی معنی را از ذهنت بیرون کن اصلی که میگوید نباید با دیگران کاری را که خودت دوست نداری کسی با تو انجام دهی انجام بدهی واقعاً پوچ و بیهوده است. این دقیقاً برعکس چیزی است که طبیعت توصیه می کند زیرا دستور اصلی طبیعت لذت بردن خود است. دوست عزیز برای دانلود کتاب ها، لطفا ابتدا در کتابخانه ثبت نام و سپس اشتراک تهیه نمائید. من پیش از تو یک رمان عشقی نیست، اما عشق، عنصر اصلی آن است؛ عشقی متفاوت که از چارچوب‌های زمینی خارج می‌شود و به لایه‌ی آرمانی می‌رسد و پیچیدگی احساسات درونی انسان را برملا می‌سازد.

استعدادهای بلاغی و تسلط او در بیان، در همه‌ی این ژانرها به طور گسترده مورد تأیید قرار گرفته است. اما داستان‌های کوتاه و نسخه‌ی اولیه‌ی رمان “ژوستین” بود که ساد را به عنوان یک نویسنده مطرح کرد. این کتاب ماجرایی پلیسی دارد و می‌توان آن را در رده‌ی ادبیات پلیسی قرار داد. در آن جنایتی اتفاق نمی‌افتد و برخلاف سایر رمان‌های پلیسی، شخصیت کار‌آگاه در این رمان انسانی زیرک و توانا نیست. بلکه پیرمردی کم‌توان است و فقط به کمک شانس و دیگران موفق می‌شود وظیفه‌ی خود را انجام دهد.

در هر حال، این رمان را بسیاری از منتقدان ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین رمان فاکنر می‌دانند. آنچه مسلم است، این رمان همیشه مدخل خوبی به دنیای شگفت و پر آشوب داستان‌های فاکنر به شمار رفته است؛ اگرچه در مورد همین رمان هم باید گفت که سادگی آن تا حدی فریبنده است و دقایق آن غالباً در نگاه اول آشکار نمی شود. استعدادهای بلاغی و تسلط او در بیان، درهمه ی این ژانرها به طور گسترده مورد تأیید قرار گرفته است، اما داستانهای کوتاه و نسخه ی اولیهی رمان ژوستین بود که که ساد را به عنوان یک نویسنده مطرح کرد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اما در رمان ژولیت، این بار داستان زندگی ژولیت شرح داده می‌شود.

ژولیت دختری فاسد و هرزه است که هرچه بیشتر گناه می‌کند، موفقیت‌های او بیشتر می‌شود. برعکس، سوررئالیستهای فرانسوی در اوایل قرن بیستم مارکی دوساد را به عنوان «مارکی الهی»و «رسول آزادی»در زمرهی قدیسین آوردند. هرزه نگار دیوانه، بی رحم، خشن، منحرف جنسی،متجاوز، قاتل … و اینها تنها برخی از برچسبهای خنده داری است که در طول دو قرن اخیربه مارکی دو ساد بدنام چسبانده شده ا ند.