شاید خداوند خواسته است به آنان بگوید که در آینده به اذیت و آزار پیامبر مى پردازندو همچنان که تاریخ بیان مى کند خانه خود را ترک کرده و از امر الهى سرپیچى مى کنند. با این آیه درمى یابیم که بودن با پیامبر به عنوان همسران او براى آنان نفعى ندارد مگر با ایمان و عمل صالح و تقوى. قرآن به کلام وحى و آئینه نماى زندگى پیامبر آیاتى نیز پیرامون برخورد زنان پیامبر دارد. در جنگ خیبر به اسارت مسلمانان درآمد و نسبتش به هارون برادر موسى(ع) مى رسد.(۳۹) از قبل از ازدواج با پیامبر دو شوهر کرده بود و شوهرش دومش در جنگ بدر علیه مسلمانان شرکت کرده و کشته شد. به برکت این ازدواج اسیران این قوم را آزاد و بسیارى از قوم بنى نضیر به اسلام گرویدند.

آنان عاملى براى تشویق مردان و جنگ و دفاع از حریم قوم و قبیله بودند و این قضیه در اشعار عرب آن دوره کاملا مشهود است. نسخه الکترونیک کتاب زنان پیامبر را می توانید از طریق نرم افزار فراکتاب دانلود کنید و سپس در کتابخوان فراکتاب آن را مورد مطالعه قرار دهید. پس از 3 سال تبلیغ پنهانی پیامبر ، خداوند دستور آسمانی انذار عشیره را نازل کرد. حضرت محمد(ص) در ابتدا مردم را به ترک بت پرستی و پرستش خداوند یکتا فرا می خواند. در ابتدا مسلمانان پنهان از مردم دیگر به نماز و پرستش خدا می پرداختند و در شکاف کوه ها و جاهای دور از رفت و آمد ، دو رکعت نماز می خواندند. پس از آن عبدالمطلب جد پیامبر سرپرستی او را بر عهده گرفت ، عبدالمطلب نخست حضرت محمد(ص) را به ثویبه (آزاد شده ابولهب) و پس از مدتی وی را به حلیمه ، دختر عبدالله بن حارث سعدیه سپرد.

و در میان مردم برای حج بانگ زن تا پیاده و سوار بر هر شتر باریک اندام چابک و چالاک که از هر راه دور می آیند ، به سوی تو آیند. در انتها می توانید برا اطلاعات بیشتر کتاب تاملی در نهضت عاشورا رسول جعفریان را مطالعه کنید.

میمونه ۵۱ سال داشت از قبیله بنى مخزوم بود سن میمونه و چند زن دیگر پیامبر در موقع ازدواج پیر شده بودند خود بزرگترین دلیل است که ازدواجهاى رسول خدا روى مصالح و اهداف مقدسى بوده و هرگز تهمت هوسرانى و غیره بر پیامبر نمى چشبید. او در سال ۷ هجرى به ازدواج پیامبر در آمد او قبل از پیامبر دو شوهر کرده بود و به دین اسلام گرودى. یکی از مهم‌ ترین ویژگی‌ های این کتاب، نگاه دقیق و موشکافانه به زندگی زنان پیامبر است. نویسنده تلاش کرده است تا با استفاده از منابع معتبر تاریخی، تصویر روشنی از شخصیت و نقش این زنان در جامعه آن زمان ارائه دهد. همچنین، این کتاب به بررسی برخی از باورهای غلط و پیشداوری‌ هایی که در طول تاریخ درباره زنان پیامبر شکل گرفته است، می‌ پردازد. در سال ششم بعثت مردم قریش با بستن پیمانی از ازدواج و تجارت با خاندان عبدالمطلب پرهیز کردند.

یا ایها النبى انا احللنا لک ازواجک الاتى آتیت اجورهن و ما ملکت یمینک مما افا الله علیک و بنات عمک و بنات عماتک و بنات خالک و بنات خالاتک اللاتى هاجرون معک و امراه مومنه ان وهبت نفسها لنبى… لکیلا یکون علیک حرج و کان الله غفورا رحیما. ۷- در این نوع زناشویى هاى پیامبر هدف او در پیوند با قبال سرکش عرب آشکار است. حکمت این کار نیز با در نظر گرفتن اینکه هیچ یک از ازدواجهاى پیامبر با قبایل انصار خوئد نبوده بیش از پیش آشکار مى گردد. چه زنان بیوه انصار در حالى که در خانه و کاشانه اقوام فامیلى خود بودند هیچ نیازى به سرپرستى یا مساعدت در امر معیشت نداشتند ولى زنان مهاجر به این سرپرستى و مساعدت پیامبر نیاز داشتند. ۴- به خاطر پیوند با قبایل بزرگ عرب و جلوگیرى از کارشکنى هاى آنان و حفظ سیاست داخلى پیامبر اسلام با عایشه حفصه ام حبیبه صفیه میمونه ازدواج کرد.

که پیامبر رازى را براى یکى از همسرانش بازگو کرد و به او گفت که آن را براى دیگران فاش نکند ولى او به امر رسول(ص) توجیهى نکرد و آن را براى دیگرى فاش کرد در نتیجه خداوند؛ پیامبر را از آن باخبر کرد. محمد(ص) ۲۶ سال با خدیجه در کمال صفا و صمیمیت زندگى نمود و با اینکه دوشیزگان و زنان زیباى عرب به همسرى آن حضرت مباهات مى کردند ولى با تمام اینها حضرتش حتى یکبار هم با دوشیزگان و زن دیگرى ازدواج نکرد. بى شک اگر پیامبر اسلام مرد هوسرانى بود نمى توانست در این مدت طولانى از همسرى زنان جوان خوددارى کند. جوریریه دختر حارث بن ضرار خزاعى از بزرگان بنى مصطلق بود که پدرش به جنگ مسلمانان برخاست و در این جنگ مغلوب شد. افراد زیادى از جنگجویان و تعدادى از زنان قوم به اسارت مسلمانان درآمدند و در بین این اسیران دختر حارث جویریه بود که همسرش در جنگ کشته شده بود. فصل اول با نام «زنان پیامبر اکرم (ص)» به بررسی زندگانی همسران رسول الله (ص) بر اساس تقدم زمانی می‌پردازد.

صفیه دختر حیى رئیس قبیله بنى نضیر بود که ازدواج پیامبر با او طرح خویشاوندى با یکى از بزرگترین قبایل بنى اسرائیل بود. مسلم است این افسانه ها نزد ما که معتقد به عصمت انبیاء هستیم بسیار نادرست است ولى براى کسانیکه با مادر این عقیده همراه نیستند لازم است حقیقت مطلب روشن شود. آیا منظور نمودن این موضوع از جانب بارى تعالى خود اظهار قدردانى و تشکر از زحمات مادر و مهر و محبت مادرى نیست. مادر از چنان درجه اى برخوردار است که بهشت زیر پاى اوست و زن از چنان مرتبه اى برخوردار است که از دامان او مرد به معراج مى رسد. آرى زنان در پناه اسلام این چنین بال و پر گشوده و آن هم به روزگارى که مى دانیم که تا چه اندازه زن در جزیره العرب خوار و بى مقدار انگاشته مى شد. زنان آن روزگار چون دیگر دورانهاى ننگین تاریخ بشر در محرومیتى عجیب بسر بردند و با آنان چون متاعى ناچیز رفتار مى شد.

لعبت عائشه دور افاعلا فی قضیه الخلافه من بعد الرسول(ص) و لعل هذه القرابه بینها و بین الخلیفه سبب عن مشارکتها فی تیسیر الامور کما هى مصدر للتشاور و التدبیر بحیث تبدل بیتها فی زمن عمر الى دار الشورى للبحث عن مسائل الحکومه. و کان اکثر دروها تائید الخلافه بما تصدر من فتاوى و بما آنهاکانت تخالف عثمان و حکومته استقلت فساد الامور فی عهده و قامت بازاله حکومته. چیزى که ذهن عایشه را مشغول مى داشت جوان مى شد این بود که خدیجه در عواطف و احساسات شوهرش هنوز شریک عایشه بود در حالیکه فرسنگها دورتر از او زیر خاک آرمیده بود. بر روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید بعد طی مراحل و  پرداخت وجه از  طریق کارت های شتاب محصول برای  دانلود آماده خواهد شد. اگر در  خرید اینترنتی مشکل دارید از  طریق کانال جزوه و  یوزر ارتباط با ما اطلاع  دهید تا  از طریق کارت به کارت محصول رو تهیه نمایید.

آیا این سخن پیامبر با ماریه قبطیه ازدواج کرد عایشه و دیگران همسران خدا سعى کردند که خود را قانع کنند که این عروس جوان قبطى بیش نیست ولى زمانى که متوجه شدند ماریه منتظر مادر شدن است و غیرت و حسد آنان افزوده شد زیرا هیچکدام فرزندى نداشتند. از این رو زمانى که از تولد ابراهیم آگاهى یافتند آتش رشک و حسد آنان بر ماریه تندتر گردید و زبان اعتراض و شکایتشان گشوده تر گشت اما هیچک در این مورد به پاى ام المؤمنین عایشه نمى رسیدند. ازدواجهاى رسول خدا براى تامین غرایز جنسى و ارضاء تمایلات شهوانى نبوده است. زیرا اگر چنین بود آن حضرت در سن ۲۵ سالگى که دوران شور و هیجان جوانان است و افکار آنان را چیزى جز همسرى جوان مشغول نمى سازد با خدیجه بانوى ۴۰ ساله که نشاط و جوانى را در خانه دو شوهر سابقش از دست داده بود ازدواج نمى کرد. نسخه چاپی کتاب زنان پیامبر اکرم را می توانید از طریق سایت و یا نرم افزار فراکتاب خریداری کنید و پس از دریافت کتاب از محتوای ارزشمند آن بهره وافی و کافی ببرید.