در این کسب‌وکارها، فعالیت‌ها آنچنان از یکدیگر منفک است که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به‌عنوان شرکت‌های جدای از هم به حساب آورد. این کسب‌وکارها به‌طور معمول سه بخش عمده‌ی ارتباط با مشتری، نوآوری محصول و مدیریت زیرساخت دارند که کاملا جدا از یکدیگر فعالیت می‌کنند. این امر علاوه بر اینکه می‌تواند باعث چابکی کل سیستم شود باعث تضادها و تعارض‌هایی درون سازمان نیز می‌گردد. روابطی که با مشتریاتون ایجاد میکنید خیلی خیلی مهمه، چون تعیین میکنه که چه قدر برای شرکتتون ارزش قائل باشن. آیا به رابطه‌ی خودتون با مشتریا جنبه‌ی شخصی میدید؟ یا فقط به پیامک ها و ایمیلهای اتوماتیک بسنده میکنید؟ یا ترکیبی از هردو؟ فرض کنیم شما یه شرکتِ فناوریِ اطلاعات دارید.

جریان‌های جدید درآمدی، ساز و کارهای قیمت گذاری و یا ساختارهای هزینه، افراد را به سمت ایده های نو هدایت می‌کنند. برای ایده پردازی باید وضع موجود، گذشته و رقبا رو فراموش کنیم و دیدگاه و باورهای موجود رو به چالش بکشیم. ایده پردازی میتونه بر اساس منبع، پیشنهاد، مشتری و تامین مالی باشه. این بلوک معمولاً توجه زیادی بهش میشه بر خلاف بلوک قبلی که ارتباط با مشتری بود، پس خیلی نیاز به تأکید نداره. پس بهتره که هر سه انگیزه در ارتباط با مشتری را همواره در نظر داشته باشیم.

کتاب خلق مدل کسب‌ و کار نوشته‌ی الکساندر استروالدر و ایو پیگنیور به شما کمک می‌کند چشم‌اندازی معقولانه برای سازمان خود در نظر بگیرید. اگر صاحب کسب‌وکاری نوپا هستید، مطالعه‌ی این اثر برای شما از نان شب هم واجب‌تر است! کتاب خلق مدل کسب و کار کتابی مرجع، علمی والهام بخش برای تمامی کسانی است که برای بهبود مدل کسب و کار و یا طراحی مدل کسب و کار جدید تلاش می‌کنند. این کتاب با ارائه تکنیک‌های علمی و نوآورانه که توسط شرکت‌های پیشرو در سطح جهانبه کار گرفته می‌شود، نحوه تفکر شما را در مورد مدل‌های کسب و کار متحول می‌کند. کتاب با ارائه مطالعات موردی متعدد نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها با موفقیت مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه را برای ایجاد تغییر مثبت در صنایع پیاده‌سازی کرده‌اند.

بخش‌هایی که قرارند به صورت خلاصه و آناتومیک‌وار بخش‌های مهم کسب‌وکار و عملکرد آن‌ها را کالبدشکافی کنند. هنگام راه‌اندازی یک طرح کسب‌وکار منابع زیادی شامل نیروی انسانی، وقت و هزینه و هزینه فرصت از دست‌رفته ( عدم انتخاب سایر طرح‌ها یا سرمایه گذاری‌ها) صرف می‌شوند و ریسک عدم بازدهی کسب‌وکار، حکایت از اتلاف تمام این منابع خواهد داشت. علاوه بر مشاغل صنفی نظیر «آرایشگری»، شرکت‌های بزرگ و کوچک دولتی و خصوصی نیز براساس این منطق تاسیس شده و ادامه حیات می‌دهند. این کتاب به شما ابزارهایی اثربخش، ساده و مطمئن برای شناخت، طراحی و پیاده‌سازی مدل‌های کسب و کار ارائه می‌دهد. البته، ذکر این نکته مهم است که خلاصه کتاب به هیچ عنوان قرار نیست جای مطالعه خود کتاب را بگیرد. به عبارت دقیق‌تر، می‌توان گفت همانطور که بین کسب و کارها رقابت تجاری بر سر جذب درصد بیشتری از مشتریان وجود دارد، بین مدیران نیز از جهت کسب دانش و تخصص بالاتر هم رقابت در جریان است.

نکته مهم این است که از قبل بدانیم برای ارائه ارزش پیشنهادی به مشتری به چه چیزهایی نیاز داریم. هر دسته از مشتریان نیاز به رویکردهای منحصر به فرد خود را دارند. در اولین مرحله از طراحی الگوی مدل کسب و کار هدف این است که به این فکر کنیم که چگونه مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنیم و مشتریان بالقوه ما چه ویژگی های مشترکی دارند. در آخر، برای خرید این کتاب از انتشارات آریانا قلم، روی عبارت خرید آنلاین کتاب خلق مدل کسب و کار کلیک کنید. برای مثال، حین رانندگی یا زمانی که در مترو و اتوبوس هستید، این فایل صوتی نه تنها شما را سرگرم کرده و از آن همه شلوغی جدا می‌سازد، بلکه کمک می‌کند تا از زمان خود در آن موقعیت بهترین استفاده را ببرید.