کتاب کار تیمی کاتزن باخ را در ایران به اندازهٔ کتابهای لنچیونی دربارهٔ کار تیمی نمی‌شناسند. او در کتاب خود پس از تعریف برندسازی شخصی و شرح اهمیت آن، نکات ساده اما مهمی را دربارهٔ پرسونال برندینگ مطرح می‌کند. هدینگ و همکارانش به نتیجه رسیده‌اند که هفت مکتب فکری کاملاً متفاوت در زمینه‌ی برند و برندسازی وجود دارد و در هر فصل از کتاب مدیریت برند به یکی از این مکاتب (یا رویکرد) پرداخته‌اند. کتاب آموزش گام به گام تدوین طرح بازاریابی، یک کتاب جامع یا تخصصی نیست. اما اگر به تازگی وارد فضای بازاریابی شده‌اید، این کتاب کم حجم می‌تواند تصویری زیبا و جذاب، از فضای بازاریابی و برنامه‌ریزی بازاریابی برای شما ترسیم کند. این کتاب به مخاطب خود می‌آموزد که اگر می‌خواهی به فردی حرفه‌ای در حل مسئله تبدیل شوی، لازم است مسائل دشوار، چالش‌برانگیز و حتی غیرقابل‌حل را در آغوش بکشی و از آن‌ها فاصله نگیری.

آخرین کتاب لیست بهترین کتاب های مدیریت و رهبری را علیرضا خاکساران ترجمه و نشر آموخته آن را به چاپ رسانده است. شما می‌توانید خلاصه بهترین کتاب های کسب و کار را در سایت و اپلیکیشن بوکاپو به صورت متنی و صوتی بخوانید و بشنوید. ست گادین چند سال بعد از کتاب گاو بنفش در سال ۲۰۱۰ کتاب مهره حیاتی را نوشت. این نویسنده اگر در گاو بنفش به منحصربه‌فردبودن محصول یا خدمت تأکید داشت، در کتاب مهره حیاتی به منحصربه فردبودن افراد اشاره می‌کند.

مهم نیست که جهان تا چه اندازه آشفته است، ما باید همیشه سعی کنیم برای رسیدن به اهداف خود ثابت قدم باشیم تا اعضای تیم را به جایی که باید بروند راهنمایی کنیم. در اینجا، هالیدی نشان می‌دهد که سکون کلیدی است که نه تنها منجر به یک کسب و کار موفق می‌شود، بلکه یک زندگی راضی‌کننده را نیز به همراه خواهد داشت. کریستنسن در این کتاب به بررسی شرکت‌هایی می‌پردازد که با وجود موفقیت در بازار، به دلیل عدم تطابق با تغییرات سریع فناوری و نیازهای بازار شکست می‌خورند. نویسنده «از خوب به عالی» معتقد است برای موفقیت باید از متوسط بودن دست برداریم و برای خوب بودن حرکت را به سمت عالی شدن شروع کنیم. در این کتاب تمامی دلایلی که باعث شکل گیری شرکت‌های بزرگ چند ملیتی امروز شده به زبانی ساده و درعین‌حال علمی معرفی شده است. این کتاب جذاب به شما ایده می‌دهد که با چه روش‌هایی می‌توانید این تمایز را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید.

نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی،‌ خواننده‌ها را تشویق می‌کنند که به جای تلاش برای بقا در بازارهای شلوغ و آشفته اقیانوس قرمز، به بازارهای کم رقابت اقیانوس آبی وارد شوند. نویسندگان در این کتاب به مدیران آموزش می‌دهند که چطور با نوآوری، تقاضای جدید بسازند و سود به دست آورند. آن‌ها روی خروج از اقیانوس قرمز و ورود به اقیانوس آبی تأکید دارند و می‌خواهند به مدیران آموزش بدهند که چطور از قید و بند رقابت رها شوند. کتاب “فرهنگ ساختن فرهنگ” به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید فرهنگ سازمانی موثری در سازمان خود ایجاد کنید. با استناد به تجربیات شرکت‌های بزرگ مانند اپل، اینتل، آمازون و دیگران، این کتاب به مسائل مهمی مانند مدیریت تیم، ارزیابی اعضای تیم و ارتباطات داخلی می‌پردازد. همچنین، با مطالعه این کتاب می‌توانید از نکات و مفاهیمی مانند فرهنگ سازمانی در گوگل نیز آگاه شوید.

هنری مینتزبرگ در کتاب Strategy Safari یا جنگل استراتژی ‌به بررسی مکاتب مختلف‌ در استراتژی می‌پردازد. او بر اساس تحقیقات خود و دیگر محققان، مدلی از اثربخشی کار تیمی ارائه کرده که اگر تیم سازی بر اساس آن مدل انجام شود و اعضای تیم به درستی برای کار تیمی آموزش ببینند، حاصل کار یک تیم موفق خواهد بود. البته به شرطی که رهبری تیم هم بر عهدهٔ فردی آموزش‌دیده و دارای روحیه تیمی باشد.

همچنین یاد می‌گیرید که با ایجاد یک محیط کاری مناسب، کارکنان به نتایج بزرگی دست پیدا می‌کنند و به فعالیت در سازمانشان علاقمند می‌شوند. این کتاب یکی از کلاسیک‌ ترین کتاب‌های کسب و کار در دنیا است و در ایران هم بسیار محبوب است. ناپلئون هیل در این اثر به معرفی اصول و روش ‌هایی برای بهبود وضعیت مالی و رسیدن به موفقیت پرداخته و به یکی از مراجع اصلی در زمینه موفقیت فردی و مالی تبدیل شده است. این کتاب به یکی از مهم ‌ترین اصول موفقیت در کسب و کار یعنی “متفاوت بودن” می ‌پردازد. ست گادین با استفاده از مفهوم “گاو بنفش” توضیح می ‌دهد که چگونه شرکت‌ها می ‌توانند با ارائه محصولات یا خدمات خاص و جدید، توجه مشتریان را جلب کنند. با برخورد با عدم داشتن گذشته، استارتاپ‌ها باید هویت و خواسته مشتریان را درک کنند و بهترین راه برای جذب آنها را پیدا کنند.

دید اقتصادی جز پرفروش‌ترین کتاب‌های اقتصاد آریاناقلم است شاید چون نکات و مفاهیم اقتصادی را با زبانی داستانی به مخاطبان آموزش می‌دهد آن هم به شکلی که درک آن آسان باشد. در این مقاله، به شما ۱۰ کتاب برتر در زمینه کسب و کار را معرفی می‌کنیم تا با خواندن آن‌ها، قدرت دیدگاه گسترده‌تری در زمینه کسب و کار به دست آورید و یا به بهبود و پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید. متمم برای معرفی کتابها هیچ نوع هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و صرفاً اهداف آموزشی خود را مد نظر قرار می‌دهد.