جاهای مختلفی در خانه تان هستند که می توانید این کار را در آنجا انجام دهید. مثلاً، اگر وظیفه دارید گزارشی خسته کننده برای رئیستان تهیه کنید، ببینید که چقدر سریع می توانید آن را بدون خطا کامل کنید. اگر توانستید رکورد قبلی خودتان را بشکنید، به خود جایزه بدهید. نمی کنید؟ سفارش دهید تا کسی بیاید و چمن ها را کوتاه کند. اینطوری، کار انجام می شود بدون آنکه مجبور باشید به خودتان انگیزه بدهید تا آن را انجام دهید.

اما توصیه می کنم در تقویم روزانه تان نیز یادداشت کنید. اینطوری، می توانید برای هریک بازه زمانی مشخصی تعیین کنید. تقویم شما نشان می دهد که در هر زمانی در طول روز، به چه کاری باید بپردازید. این اقدام باعث می شود انگیزه داشته باشید به حرکت ادامه دهید و کارها را به تعویق نیندازید. این کتاب مملو از راهکارهای عملی و اثبات شده برای غلبه بر تعلل است.

همین اقدام ساده یعنی اعلام اینکه قصد دارید به کار با پروژه خاصی بپردازید، محرکه لازم برای انجام آن را به شما می دهد. اگر در این راه شکست بخوریم، فردی که باید به او به خاطر این قول پاسخگو باشیم ما را سرزنش می کند. راه حل این مسئله اولویت بندی مجدد کارهای لیست شده تان است. برای خود دقیق مشخص کنید که کدام یک از آنها ضروری هستند و کدام غیرضروری و چرا؟ همچنین کارهایی که باعث ایجاد تغییرات بزرگ می شوند را از آنهایی که چنین تأثیری ندارند، جدا کنید. اگرچه موضوع اصلی کتاب انجام دادن کارها برای افزایش بهره‌وری و بازدهی است، اما ما می‌توانیم به مطالعه آن تا حد زیادی مشکل تنبلی خود را هم حل کنیم.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها این مساله مطرح نیست که باید قدرت اراده بیشتری برای غلبه بر به تعویق انداختن کارها به کار برید چرا که این موضوع به ‌ندرت کارساز خواهد بود. برای دسترسی قانونی و آسان به بیش از ۵۰،۰۰۰ کتاب الکترونیک و کتاب صوتی فارسی اپلیکیشن کتابراه را، رایگان نصب کنید. اما انجام یک حسابرسی هفتگی کمک می کند با آگاهی این مشکل را مدیریت کنیم.

با این کار احتمال بهتعویق انداختن آنها را کاهش می دهید. اگر همین ۲ عادت ساده را پیش بگیرید، کمتر میل به اهمال کاری خواهید داشت، حتی در مورد وظایف و پروژههایی که از انجام آنها وحشت دارید. دلیل آن این است که ذهن دوست دارد بداند نقطه پایان کجاست. وقتی نقطه پایان جلو چشمش باشد، کمتر از فکر اقدام کردن می ترسد.

همچنین سبب میشود زمان و انرژی خود را معطوف کارهای مهم کنیم تا دیگر احساس نکنیم داریم زیر موجی از وظایف ریز و درشت دست و پا می زنیم. برخی از این کارها و پروژه ها مهم هستند و به همین خاطر به آنها رسیدگی می شود. برخی دیگر هرچند که اهمیتی ندارند، همینطور تا چندین هفته، یا حتی چندین ماه در لیست می مانند و با گذشت زمان کم کم تبدیل به باری اضافه می شوند.