«تجلیل روش، نفی بینش.» مجله جامعهشناسی ایران، دوره شانزدهم، شماره ۱ و ۲، بهار و تابستان ۱۳۹۵، صص. ۲۲۲-۲۰۷. فاضلی، محمد.، فتاحی، سجاد.، اشتیاقی، معصومه. و زنجان رفیعی، نسترن. «یک ارزیابی درونی از کیفیت خروجی نظام آموزش جامعهشناسی در ایران.» مجله جامعهشناسی ایران، دوره شانزدهم، شماره ۲، تابستان ۱۳۹۴، صص. حسینی هاشمزاده، داود.، فاضلی، محمد.
محمد فاضلی، با ایدهی ایستادن بر سر اهمیت «جامعهشناس – روشنفکر بوروکرات»، خودش به نمود بارز این خوانش از جامعهشناس و روشنفکر تبدیل شده است. اشتیاقی، معصومه.، فاضلی، محمد. و کریمی، علی. «رویکردی ساختاری-نهادی به علل ناپایداری ائتلاف مشروطهخواهان.» مجله جامعهشناسی تاریخی. دوره ۶، شماره ۱، بهار و تابستان ۱۳۹۳، صفحه ۹۳-۱۳۶. فاضلی، محمد.
«سياستهاي دستيابي به مديريت مطلوب مشاركتي راهبردي آب.» مجله آبیاری و زهکشی ایران، بهمن و اسفند ۱۳۹۸، دوره ۱۳، شماره ۶، صص. ۱۷۶۰-۱۷۴۳. در سالهای اخیر ادبیات جامعهشناسی سیاسی بهطور عام و ادبیات گذار به دموکراسی بهطور خاص، در ایران رشد و توسعهی فوقالعادهای داشته است، چنان که میتوان گفت گرایش عمدهی دانشجویان علوم سیاسی در حوزهی عمومی را به خود جلب کرده است. اما بخش اعظم کارهایی که تاکنون در این حوزه انجام شده، معرفی این ادبیات در زبان فارسی بوده است. در موارد محدود و پراکندهای هم وضعیت جامعهی ایران به محک این نظریات گذاشته شده است.
(۱۳۸۶) «عوامل و پیامدهای ایجاد احساس عدالت سازمانی در بین اعضای هیئت علمی زن.» صص. ۱۸۸-۱۶۱، در زنان و آموزش عالی. ویراسته فیروزه اصغری. پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. – به دلیل قاعده گروه آموزشی علوم اجتماعی، تا سه سال (از کل ۷ سال خدمت در دانشگاه شهید بهشتی) به محمد فاضلی تدریس کلاس فوقلیسانس و پایاننامه داده نشده است. و جمعهپور، محمود.
بنابراين به صرف آنكه كشوري گذار دموكراتيك را تجربه كند، دموكراتيك شدن آن قطعي نشده است. تاريخ نشان داده كه بازگشت به اقتدارگرايي امكانپذير و گاه وجه غالب تحولات سياسي كشورهاي جهان است. همهي كشورهايي كه از آنها به عنوان محملهاي موج دوم و سوم دموكراسي ياد ميشود، به يك اندازه دموكراتيزاسيون را تجربه نكردهاند. برخي، عليرغم تلاشهاي اجتماعي گسترده، نتوانستهاند اين گذار را موفقيتآميز انجام دهند. برخي ديگر، پس از سقوط رژيمهاي اقتدارگرا، در مرحلهي ايجاد دولت دموكراتيك بازماندهاند.
مدرس دانشگاه باید غیر از فعالیتهای اجتماعی برای ایفای مسئولیت اجتماعیاش، کار آموزشی، پژوهشی و انتشار کتاب و مقاله هم انجام دهد. ۱۲- پیمایش ملی فرهنگ سیاسی مردم ایران. مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران. ۱۱- جامعهشناسی مصرف موسیقی. گلونی رسانه بوموبر ایران است.
روثستاین، بو. دامهای اجتماعی و مسأله اعتماد. ترجمه محمود شارعپور، محمد فاضلی، لادن رهبری، و سجاد فتاحی. انتشارات آگه. برخی خبرگزاریها و سایتهای خبری داخلی جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ از اخراج دکتر فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی خبر دادند.
هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور میکند در اینجا پیدا خواهید کرد. خیلی از مردم اعتقاد دارند که فقط منطقهاي از جهان كه موج سوم را بهطور فراگير تجربه نكرده خاورميانه (به استثناي ايران، تركيه، اسرائيل و لبنان) است (Diamond, Plattner & Brumberg, 2003). اين گفته درخصوص موج دوم نيز صدق ميكند و خاورميانه در موج دوم نيز فقط شاهد بروز تجربهي دموكراسي در تركيه و ايران بود. مطالب فوق سه راه به سوي طرح مسألهي اين كتاب ميگشايند. اول، مفهوم «امواج دموكراسي» افت و خيز و جريان غيريكنواخت بروز و تداوم اين شيوه از ادارهي حكومت در كشورهاي جهان را آشكار ميسازد. هانتينگتون آماري ارائه كرده كه نشان ميدهد تعداد و درصد كشورهاي دموكراتيك جهان در فاصله سالهاي 1922 تا 1990 كم و زياد شده است.
فاضلی اعلام کرد نامه عدم نیاز دانشگاه مربوط به ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ است. اقتصاددان و دانشمند سیاسی آمریکایی بود که در دانشگاه مریلند، کالج پارک تدریس می کرد. تأثیرگذارترین مشارکت او در اقتصاد نهادی جدید بود و بر نقشی که مالکیت خصوصی، مالیات، کالاهای عمومی، اقدام جمعی و حقوق قراردادی در توسعه اقتصادی ایفا میکرد، متمرکز بود. «الزامات مجلس دهم برای بقا و ارتقای ایران.» در جستارهایی در ایران در آستانه انتخابات. ۱۶۲-۱۵۱. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
ثبت ديدگاه