بازار هدف خدمات یا محصولات شما چه کسانی هستند؟ مشتریان بهتر و بیشتری پیدا کنید و بیشترین زمان خود را به آنها اختصاص دهید. من حتی دبیرستان خود را نیز به اتمام نرساندم، در دبیرستان چنان برخورد بردی با من شد که از درس خواندن من را تعلیق کردند و در نهایت از سه دبیرستان اخراج شدم. در این موارد شما باید با پرسیدن سؤالات مناسب آنها را در مسیری قرار دهید که با شما ارتباط برقرار کنند و نیازهای خود را بیان کنند.
این کتاب ماحصل بیش از بیست و پنج سال تجربه فروش نویسنده کتاب ۱۰۱ استراتژی فروش است. فکر می کنم بعد خواندن این کتاب، شما هم به این نتیجه می رسید که جامع تر از سایر کتاب های استراتژی فروش در بازار است. بهترین کتاب از نظر بسیاری از خوانندگان، کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی معرفی شده که نکتههای بسیار خوبی درباره نحوه فروش به شما میگوید. جردن بلفورت در این کتاب گام به گام، سیستم فروش و متقاعدسازی را توضیح میدهد و نشان میدهد که هر کسی با طی این مراحل چطور میتواند به یک فروشنده موفق تبدیل شود. او راه نجات از شکستهای ویرانگر، مهارت در هنر متقاعدسازی و کسب ثروت را به خوانندگان نشان میدهد. این کتاب هم توسط امیرپویا چراغی به فارسی ترجمه شده و نشر نوین آن را چاپ رسانده است.
این دورهها روی مهارتهای فروش فردی تمرکز میکنند؛ با آموزش نکات پایهای شروع شده و در نهایت به نحوهی بهکارگیری این نکات به صورت عملی میپردازند. اگر فکر میکنید آموزش فروش چیز پیشپا افتادهای است و هر کسی میتواند – بدون هیچ آموزشی – فروشندگی را شروع کند، جالب است بدانید ارزش جهانی بازار آموزش فروش حدود 4.6 میلیارد دلار است. همه اینها را گفتیم که بدانید اگر به آموختههایتان محدود باشید و سراغ آموزش فروش نروید، در کار فروشندگی به هیچجایی نمیرسید و در بهترین حالت، دخل و خرجتان با هم برابر خواهد شد. رهبران فروشی که هدفشان بالا بردن بهرهوری تیم فروش و رشد کسبوکارشان است، حتما باید این کتاب در مورد فروش را بخوانند. بلونت نشان میدهد چگونه باید مشتریان بالقوه را اولویتبندی کرده و در فروش، از مسائل اجتماعی کمک بگیرید.
متخصصان بر این باورند که کاهش فروش، حاصل عملکرد نه چندان خوب تیمها یا فرآیندهای نامناسب است. وینبرگ در این باره توضیح داده و نشان میدهد که اغلب اوقات هم اینطور نیست؛ بلکه مشکل به خاطر رهبری و مدیریت نادرست تیم است. این کتاب بیان میکند که با مدیریت دقیق تیم فروش، از جمله ارائه راهکارهای عملی و ابزارهای مناسب، چطور میتوانید تیم فروش را هدایت کرده و به هدفش برسانید. چابکی یک مهارت ضروری در فروش است، مخصوصاً در عصری که خریدارها با اطلاعات خوبی، برای خرید محصول میآیند. جیل کنراث مشاور فروش، به شما میگوید که اگر فروشنده، دیدگاه، نگرش و روش درستی داشته باشد، چطور میتواند موفق شود. و این امکان را به شما میدهد تا در نبردهای سخت و موقع مواجه با مشکلات در روند فروش کس و کار خود، بهترین استراتژی را اجرا کنید.
فراموش نکنید که آموزش مهارتهای فروش در راستای تکنیکهای فروش مکمل و بیش فروشی کمک قابل توجهی به شما خواهد کرد. یکی دیگر از بهترین کتابهای فروش که به طور موثری تکنیکها و روشهای فروش را توضیح میدهد، همین کتاب است. این کتاب کمک میکند چطور به مشتریان پیام بدهید، ایمیل بزنید، با آنها تماس تلفنی بگیرید، یا حتی در شبکههای اجتماعی در تماس باشید. برای دانلود قانونی کتاب فروش حرفهای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.
شما با استفاده از زرین لینک همیشه و همه جا به کتابها و کتابخانه خود دسترسی دارید و میتوانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در زرین لینک برای همه سلیقهها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی و موفقیت ، تاریخی، علمی، آموزش بازاریابی و جزوه های آموزشی ، نمونه سوالات و… کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم میکند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتابها و کتابخانه خود دسترسی دارید و میتوانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید. در کتابراه برای همه سلیقهها از داستان، رمان و شعر تا روانشناسی، تاریخی، علمی، موفقیت و… اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.
در این شرایط همپای تجارت عرصه ی فروشندگی نیز به عنوان زیر مجموعه ی تجارت-چه به صورت کلی در نظر گرفته شود یا جزئی- دستخوش تغییر است. هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد. برایان تریسی سعی کرده است که در این کتاب تمام تجربه های 30 ساله خود را در حوزه آموزش فروش در اختیار شما عزیزان قرار دهد.
محمدرضا طائی، از فروش به معنای «توافق» یاد میکند، و با آموزشِ مهارتهایی مسیر رسیدن به توافق میان فروشنده و مشتری را ساده، سریع و ایمن میسازد. و البته؛ شرط اصلی موفقیت را، تعهد به انجامدادن تمرینات ارائهشده در کتاب میداند. کتاب باورها و ویژگیهای فروشندگان حرفهای، درمورد یکی از معروفترین روشهای هدفگذاری و برنامهریزی؛ با نام «اسمارت» (SMART) توضیح میدهد. برای دریافت کتاب باورها و ویژگیهای فروشندگان حرفهای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتابها و نظرات کاربران درباره کتابها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید. توجه داشته باشید که با پیشرفت و توسعهی فناوری؛ استفاده از بسترها، امکانات، ابزارها و روشهای جدید و متنوع در کسبوکارها بهسادگی میسر شده است، و امروزه شاهد رونق چشمگیر کسبوکارهای اینترنتی و مجازی هستیم. کتاب باورها و ویژگیهای فروشندگان حرفهای به این موضوع نیز میپردازد.
در درس هفدهم آموزش فروش یاد میگیرید که چگونه باید این احساس را در مشتری تعدیل کنید تا راحتتر تصمیم بگیرد و محصول شما را با خیالی آسوده بخرد. برای این منظور توصیه میکنیم با حسابداری فروش هم آشنا شوید و از آن استفاده کنید. در درس چهارم به اولین نکته از مهارت های فروش در برقراری ارتباط با مشتری میپردازیم. ما در مقاله «CRM چیست» به طور کامل درباره این ابزار توضیح دادهایم. کتاب فروش آسان به زبان ساده نوشته تام هاپکینز و بن کنچ است که مهدی قراچه داغی آن را به فارسی ترجمه کردن و توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است. اگر هم نتوانستید کتاب اصلی را مطالعه کنید ما در هشت درس، کتاب روانشناسی فروش برایان تریسی را خلاصه کردیم.
ثبت ديدگاه